Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenAvBajs
Varför skulle man vilja gola på folk som begår brott eller som många svenskar tror begår brott? Det är polisens jobb att upptäcka brott. Ska man göra polisens jobb gratis eller?
Nu är inte jag den som skulle tipsa om trams som drogbruk eller gå mot röd gubbe. Men rör det sig om brott där ett offer finns, såsom misshandel, hot, stöld, bedrägeri eller liknande så kommer jag att med glädje och enorm motivation att slänga mig på telefonen, ringa 112, ropa på grannar, filma det och kanske även lägga upp på sociala medier, och jag kommer att vara som en igel fram tills dess att jag på ett eller annat sätt får se gärningsmannens tänder krossas mot asfalten❤️
Man kanske vill hjälpa dem?
Det blir billigare då, för att det krävs arbete för att uppnå önskat resultat. Så på sätt och vis tjänar du på det, om du ska se det ur ett ekonomiskt perspektiv.
Går du till sjukhuset och vägrar säga vad dina symptom är för att du ”vill inte göra läkarens jobb gratis” också?
Om jag vänder på frågan - varför i helvete skulle man
inte vilja stoppa brott? Jag är jävligt nyfiken på hur fan du resonerar, och då ska du veta att du talar du med en före detta anarkokapitalist.
Tycker du att man
inte ska ringa 112 om man ser någon misshandla dig, om någon gör inbrott i ditt hem, hotar din familj, eller snor dina saker? Eller vad menar du?
Edit: Fan också, you got me. Läste inte ditt användarnamn, insåg först nu att du trollar.