2026-04-18, 16:37
Medlem
Hear ye her ye - detta är en tråd för alla oss som vill stävja brott och är trött på all jävla kriminalitet i samhället.

Jag undrar hur många av er som är skaffade som jag och regelbundet skickar in tips om brottslighet till polisen? Och jag undrar varför? Personligen ser jag det som en välgärning för samhället och inget negativt. ”Golare” är i min mening något hedersvärt. Att inte vika sig för de kriminella tyder på moral och personlig integritet. Vi är ju inte kriminella - så varför skulle vi vilja leva i en nedgången slum full med drogförsäljning och klankriminalitet? Jag anser att det är något hedersvärt att underlätta för polisen så mycket det går.

Alla vi som tipsar, upprop här! Kör ni tipslinjen (HÄR) till polisen eller ringer ni? Lämnar du dina personuppgifter eller föredrar du ett anonymt tips? Personligen lämnar jag alltid mina uppgifter, jag ser det som ”är man skötsam så har man inget att vara rädd för”. Dessutom ger ett tips med personuppgifter en helt annan dignitet.

Är man rädd och råkar bo i ett totalt klanghetto så kan jag möjligen förstå varför man väljer att vara anonym, men jag tycker att man ska tipsa personligt och lämna sina kontaktuppgifter i så stor utsträckning man kan. Återigen - har man inget att dölja… Men står valet mellan att inte tipsa alls eller kör a anonymt så är ju ett anonymt tips alltid bättre då.

Nog surrat av mig. Nu vill jag veta hur ni ser på det. Tipsar DU polisen, om inte - varför? Det är din plikt.
Citera
2026-04-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRET
Hear ye her ye - detta är en tråd för alla oss som vill stävja brott och är trött på all jävla kriminalitet i samhället.

Jag undrar hur många av er som är skaffade som jag och regelbundet skickar in tips om brottslighet till polisen? Och jag undrar varför? Personligen ser jag det som en välgärning för samhället och inget negativt. ”Golare” är i min mening något hedersvärt. Att inte vika sig för de kriminella tyder på moral och personlig integritet. Vi är ju inte kriminella - så varför skulle vi vilja leva i en nedgången slum full med drogförsäljning och klankriminalitet? Jag anser att det är något hedersvärt att underlätta för polisen så mycket det går.

Alla vi som tipsar, upprop här! Kör ni tipslinjen (HÄR) till polisen eller ringer ni? Lämnar du dina personuppgifter eller föredrar du ett anonymt tips? Personligen lämnar jag alltid mina uppgifter, jag ser det som ”är man skötsam så har man inget att vara rädd för”. Dessutom ger ett tips med personuppgifter en helt annan dignitet.

Är man rädd och råkar bo i ett totalt klanghetto så kan jag möjligen förstå varför man väljer att vara anonym, men jag tycker att man ska tipsa personligt och lämna sina kontaktuppgifter i så stor utsträckning man kan. Återigen - har man inget att dölja… Men står valet mellan att inte tipsa alls eller kör a anonymt så är ju ett anonymt tips alltid bättre då.

Nog surrat av mig. Nu vill jag veta hur ni ser på det. Tipsar DU polisen, om inte - varför? Det är din plikt.
Brukar ringa ellere använda det där formuläret.
Citera
2026-04-18, 16:50
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRET

Har tipsat polisen, skatteverket, soc och länsstyrelsen så många gånger att jag tappat räkningen - och det har alltid resulterat i skarpt läge.

Som skötsam skattebetalande medborgare, som anser att samhället håller på att övermannas av motmänniskor och generellt skitfolk, så gör jag det för att myndigheterna behöver all backning de kan få.
Citera
2026-04-18, 16:52
Medlem
Astrid Lindgren sa det bäst.

Står du inte upp mot det onda så är du bara en liten lort.
Citera
2026-04-18, 16:55
Medlem
Clint.Ruins avatar
Snart kommer någon idiot in i tråden och bölar ”golare har inga polare”.
Citera
2026-04-18, 17:30
Medlem
Crabbofixs avatar
har aldrig haft skäl att tipsa polisen.

kanske för att jag inte bor i ett kriminellt område som ni övriga
Citera
2026-04-18, 17:41
Medlem
Det är rätt talande hur lite svar tråden här har fått på flashback.

Många här är säkert kriminella och missbrukare, och många andra är nog rädda att bli stämplade som golare. (Av vilken anledning?)

Golare är ju något fint! En människa som golar står upp för samhället och accepterar inte att mörkret tar över.

Håller du inte med Crabbofix?
Citera
2026-04-18, 17:57
Medlem
Mitt senaste tips till polisen var idag - jag såg en utlänning gå till en droggömma 100m i från min bostad.

-Det är ju vansinne. Vilken normal människa accepterar sånt här i samhället!? Knarklangning 20m i från en lågstadieskola. Fy fan. Nä de ska bestraffas. Tipsa polisen bröder och systrar.

Gola till strupen riktigt sjunger. Vi ska tillsammans bekämpa de kriminella med alla medel. Eller åtminstone försvåra för dem så mycket det bara går. Gola gola gola.

”Annars är du bara en liten lort.”
Citera
2026-04-18, 18:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
har aldrig haft skäl att tipsa polisen.

kanske för att jag inte bor i ett kriminellt område som ni övriga
Bor du inte i sverige?
Citera
2026-04-18, 18:10
Medlem
horses avatar
En svensk tiger
Citera
2026-04-18, 18:10
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Bor du inte i sverige?

Jo. vilka brott är du menar man skulle se i det vardagliga?
Citera
2026-04-18, 18:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jo. vilka brott är du menar man skulle se i det vardagliga?
du kanske ska fråga en optiker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in