Citat:
Ursprungligen postat av
LuiLui
Har du gett ut boken? Vill du snälla isf ge mig titeln om inte här så i ett pm?
När man är i en psykos som man är medveten om att man är i, befinner man sig i denna dimensionen eller står man i en annan? Eller kan det förklaras med fysiska begrepp (vilket dock inte behöver betyda sanning)?
Hur vill du beskriva att en psykos är en psykos med dina ord?
Endel hävdar tex att demenssjuka personer står med en fot i varje dimension, alltså en fot i vad vi kallar livet och en fot i vad vi kallar döden. Vi kan även se den sjuke som ibland helt klar i stunden för att i nästa sväva i väg och plocka blommor som bara hon ser. Detta förklaras ju av andra skäl inom vetenskapen men vad tror du?
Tack för en bra fråga! Jag kan bara tala för mig själv och jag hade en lindrig psykos; reaktiv, framkallad av stress - nästan helt utan vanföreställningar.
Jag var kvar i exakt samma verklighet som jag är idag, åtta år senare, bara att jag var mer mottaglig för symboler. T ex när jag gick förbi Starbucks så tolkade jag deras sombol som väldigt djup och kraftfull, vilket den också är! Det är en kvinna i vatten, med en stjärna på huvudet: The Star, som är ett tarotkort: detta kort talade till mig på ett annat sätt då, eftersom psykoser gör att man ser en mening i allt.
Samma dimension alltså, men mer laddad med mening och uttryck. Man lägger märke till saker.........
Såhär: man kan säga att min psykos handlade om Illuminati.
Att Illuminati finns är ingen vanföreställning, det är en teori. Men jag blev paranoid och trodde att någon var ute efter mig, pga att jag "visste för mycket" om ett misstånkt dödsfall på en känd journalist.
Det var intense. Jag blev uppringd av folk som gav mig info, vilket gjorde mig ännu mera paranoid. Men återigen: jag
vet vad jag upplevde. Allt var på riktigt.
Men...... en teori är ju varken "sann" eller "falsk", det är bara en teori. Är du med..? Man kan inte inbilla sig en teori, man kan bara
ha en teori.
Många av mina s.k. vanföreställningar var egentligen bara politiska åsikter.
Att aliens finns, att pedofilnätvärk styr Hollywood, att CIA försöker hjärntvätta folk via TV.... Tusentals människor har blivit inlåsta, elchockade och medicinerade för sånna åsikter /teorier! För att de är vilda och
låter overkliga.
Om jag går till psykakuten år 2001 och säger att jag har blivit såld som hora till kungen, Madonna och Zlatan - då blir jag inlåst och stämplad som ett psykfall. Säger man det idag kanske det istället blir en polisutredning..... för vi vet mer om traffickingnätverk som används av kändisar. Förr lät det galet - idag låter det mer trovärdigt.
Jag rekommenderar författaren Pebbles Ambrose. Hon "trodde" att hon var Robert Aschbergs personliga sexskav, vilket hon sedan skrev en bok om.... det visade sig att allt var inbillning! Stackars Pebbles trodde att hon träffat Aschberg flera gånger och haft sex med honom under flera års tid, men med läkarnas hjälp förstod hon att allt var en psykos. Stackars Ambrose!
https://www.studentapan.se/kurslitteratur/vid-vansinnets-rand-9789187595141?gad_source=1&gad_campaignid=17428454 333&gbraid=0AAAAADfNPos9AmFOSx-ZT-IQ92hBg8CCt&gclid=CjwKCAjwtIfPBhAzEiwAv9RTJldJ-PcTt_6pPPh7u7HQAMscNkK7SuO_zZekM1dG3g3j_j3tVPTkxho CJjEQAvD_BwE#mo dal-_R_5lfb_
Polisen sa att de ville förhöra mig och att de tog mina uppgifter på allvar. De skojade bara. TRE snutbilar kom för att hämta lilla mig, varav en svart SUV med fullt av antenner på taket. Så uppenbarligen visste jag ju något som var av intresse - för att utreda, eller för att mörklägga.