Igår, 08:41
Medlem
Gulsmurf2s avatar
När några barn var ute och lekte på förskolan, fick de i sig knark, då de verkar ha hittat en knarkgömma.

Det verkar vara en blandning av tur och att personalen sköljde deras munnar att det inte gick värre?

I min värld borde detta räknas som mordförsök, att lämna knark så att småbarn kan få i sig, är ju extremt lågbegåvat, och kan sluta extremt illa. Hur anser ni att förövarna bör straffas? Ska vi inte kunna ha barn ute och leka i deras närområde?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3p1QnP/fyraariga-dottern-hittade-knark-pa-forskolan-och-smakade-det-ar-sjukt
Citera
Igår, 08:45
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Ser knark ut som godis?
Finns några detaljer här?
Citera
Igår, 08:47
Medlem
kraftfoders avatar
Jag har slutat med AB totalt, för AB vill ha kakor.
Har du en annan källa?
Citera
Igår, 08:53
Medlem
Det har varit problematiskt i flera år och komma alltid vara. Detta pga att förskolegårdar ska vara öppna för allmänheten efter verksamhetstid. Finns väldigt många bra gömmor och ställen att inte synas på.
Det har hittats kanyler i sandlådor. Påsar med diverse på flertalet förskolor.

Kommer inte försvinna
Citera
Igår, 08:55
Medlem
sommarlovs avatar
Det händer tydligen ofta.
Att galningar lämnar knark, vapen och sprängämnen nära skolor!
De kanske har fastnat i den åldern?
Citera
Igår, 09:01
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Det har varit problematiskt i flera år och komma alltid vara. Detta pga att förskolegårdar ska vara öppna för allmänheten efter verksamhetstid. Finns väldigt många bra gömmor och ställen att inte synas på.
Det har hittats kanyler i sandlådor. Påsar med diverse på flertalet förskolor.

Kommer inte försvinna
Fast jag förstår inte hur förskolor kan ses som bra platser att gömma knark i. Om man bortser från den moraliska aspekten är ju småbarn experter på att gräva i naturen och leka i trånga grönområden.
Citera
Igår, 09:27
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Fast jag förstår inte hur förskolor kan ses som bra platser att gömma knark i. Om man bortser från den moraliska aspekten är ju småbarn experter på att gräva i naturen och leka i trånga grönområden.

Tom plats på nätterna med skrymslen och vrår där du kan dumpa saker och lätt beskriva vart det är så andra kan hitta.

Plus inte obehaglig att ta sig till själv för kunden som ska hämta. Kyrkogårdar är ju annars bra men antagligen kommer kunderna eller andra inte gilla det för eventuell rånrisk

Plus antar att tanken är att det bara skulle vara där ett litet tag under natten innan barnen kommer tebax. Men så glömmer nån nåt och där är man nu
Citera
Igår, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Tom plats på nätterna med skrymslen och vrår där du kan dumpa saker och lätt beskriva vart det är så andra kan hitta.

Plus inte obehaglig att ta sig till själv för kunden som ska hämta. Kyrkogårdar är ju annars bra men antagligen kommer kunderna eller andra inte gilla det för eventuell rånrisk

Plus antar att tanken är att det bara skulle vara där ett litet tag under natten innan barnen kommer tebax. Men så glömmer nån nåt och där är man nu
Vet man säkert att det inte är förskolebarn som gömmer knarkium, kanyler och k-pistar på förskoleområden?

Kriminaliteten kryper ju som bekant ner i åldrarna. Sen spelar de dumma när de blir upptäckta med munnen full av dödsknark. De kanske är de nya 13-åringarna när 13-åringar inte kan användas längre...
Citera
Igår, 11:57
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Vet man säkert att det inte är förskolebarn som gömmer knarkium, kanyler och k-pistar på förskoleområden?

Kriminaliteten kryper ju som bekant ner i åldrarna. Sen spelar de dumma när de blir upptäckta med munnen full av dödsknark. De kanske är de nya 13-åringarna när 13-åringar inte kan användas längre...

Exakt, ungarna kan ha tagit med sig knarket hemifrån och var ifärd med att bomba tjack när de blev påkomna, och så ljög de om att de hittat det i sandlådan så nån stackars gängkriminell ska få skulden.
Citera
Igår, 12:03
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag har slutat med AB totalt, för AB vill ha kakor.
Har du en annan källa?

Googla, det verkar tyvärr finnas ganska många händelser, men premissen är ju detsamma
Citera
Igår, 12:04
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster

Jag tror det vore dumt att förlita sig på 4åringar som ett slutled i en kriminell verksamhet.
Citera
Igår, 12:37
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Googla, det verkar tyvärr finnas ganska många händelser, men premissen är ju detsamma

Har du ett citat från AB åtminstone?
-Så jag kan söka bättre..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här