2026-04-16, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag tror det vore dumt att förlita sig på 4åringar som ett slutled i en kriminell verksamhet.
De gör vad som helst för en glasstrut, likt crack heads.
Citera
2026-04-16, 12:44
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Har du ett citat från AB åtminstone?
-Så jag kan söka bättre..

Lägger in ingressen, det borde ge dig tillräckligt tänker jag?

Citat:
Fyraåringen hittade knark på förskolegården.

Sedan smakade hon och fick åka till sjukhus för att drogtestas.
Citera
2026-04-16, 12:49
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Lägger in ingressen, det borde ge dig tillräckligt tänker jag?
Barn på en förskola i Huddinge hittade knark på skolgården tidigare i veckan, rapporterar Aftonbladet.

Ett fåtal av barnen fick föras till sjukhus för provtagning, men provsvaren har visat att de inte fått i sig narkotika.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=48213a32-e3ea-4bb1-9f6b-33a568e5f7d4

-Då är det inte Örgryte då i alla fall..
Citera
2026-04-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Fast jag förstår inte hur förskolor kan ses som bra platser att gömma knark i. Om man bortser från den moraliska aspekten är ju småbarn experter på att gräva i naturen och leka i trånga grönområden.

Håller med. Men det är öppet, många mörka ställen där man kan både gömma och plocka fram utan att någon ser.
Citera
2026-04-16, 13:42
Avstängd
llundberg57s avatar
Jävla knarkarsvin! De borde avrättas långsamt allihopa.
Citera
2026-04-16, 16:20
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57

Nja det vet jag ibte. Men extremt hårda fängelsestraff och dömmas för mordförsök tycker jag nog är rimligt, om man medvetet lägger knark på en förskola.
Citera
2026-04-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Exakt, ungarna kan ha tagit med sig knarket hemifrån och var ifärd med att bomba tjack när de blev påkomna, och så ljög de om att de hittat det i sandlådan så nån stackars gängkriminell ska få skulden.

Kanske fått uppdrag av mor och far
Citera
2026-04-16, 18:46
Medlem
Citat:
När några barn var ute och lekte på förskolan, fick de i sig knark, då de verkar ha hittat en knarkgömma.

Det verkar vara en blandning av tur och att personalen sköljde deras munnar att det inte gick värre?

I min värld borde detta räknas som mordförsök, att lämna knark så att småbarn kan få i sig, är ju extremt lågbegåvat, och kan sluta extremt illa. Hur anser ni att förövarna bör straffas? Ska vi inte kunna ha barn ute och leka i deras närområde?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3p1QnP/fyraariga-dottern-hittade-knark-pa-forskolan-och-smakade-det-ar-sjukt

Med döden! Knarkare och knarkhandlare av den typen ligger i samma skrå som pedofiler på människovärdesskalan. Bort bort
Citera
2026-04-16, 19:10
Medlem
KarlFarbmans avatar
Fördelen med knark är att det i regel inte smakar så gott, som Ketamin som det verkar handlat om i det här fallet.
Citera
2026-04-16, 19:16
Medlem
zombie-nations avatar
Det står olika på de olika länkarna. Första så fick barnen vara kvar på sjukhuset tills de testade negativt, andra länken så var de aldrig positiva.

Den där klumpen testade positivt på tre droger, vad mer då än ketamin undrar jag.
Citera
2026-04-16, 19:58
Medlem
Sharkkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Fördelen med knark är att det i regel inte smakar så gott, som Ketamin som det verkar handlat om i det här fallet.

Japp. Att ett barn skulle sätta i sig en större mängd Ketamin finns inte på kartan. Och en liten hutt gör ingen skada, inte värre än annat barnen sätter i sig. Det finns gifta växter och svampar i naturen, bajs och annat som inte är särskilt nyttigt att äta. Varför rasar då inga Karens över det? Moralpanik låter det som.

Inget barn har någonsin dött av att äta knark som det hittat på dagis. Samtidigt kör föräldrarna bil med sina barn och trafiken dödar som vi alla vet flera hundra personer varje år.
Senast redigerad av Sharkkman 2026-04-16 kl. 20:02.
Citera
2026-04-16, 20:46
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57

...Hur på vad sätt får du det till att personen som gömt det brukar narkotika själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in