2026-09-13, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noticias2026
Men vänta nu, heter det inte att vi har demokrati?

Varför får vi isf inte nyttja den genom att visa vårt missnöje?

Ps
Har både barn och barnbarn.

Klart ni får, men ni vill ju uppenbarligen förändra systemet eller? Annars hade ni inte skrivit som ni gör. Det är som om man bor i Hultsfred och man ska konkurrera med dem genom att knäppa en folkis i hyreslyan med eddie meduza och hoppas folk ska komma.
Citera
2026-09-13, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Om ni tror dom får mindre makt genom att ni inte röstar säger det mer om er än dem.
Ska inte de med makt lyssna på folket?
Eller, det är inte vad du begär?
Citera
2026-09-13, 13:02
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Dom som inte röstar av "missnöje" är lika klipska som idioterna som inte skaffar barn pga "världen är så hemsk nu".

Ingen kommer minnas er "uppoffring", era idioter. den kommer per definition inte märkas och alla andra som skaffar bar ntar gärna era resurser och lägger den på sina barn och styr världen i ännu mer i den riktning antagligen ni anser är "hemsk"
Visst är det klipskt

Man röstar inte på det man inte önskar man är inte så lättlurad att man röstar på något man inte vill ha och för att någon annan säger vad och om man röstar men så gnäller vi inte heller som inte röstar att partiet det blev har ljugit för att få röster och inte står för vad dom lovar den här gången också, ljuger som alla andra partier

Då kan man undra vem som är klipsk
Citera
2026-09-13, 13:02
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Hur jävla dumma i huvudet är dessa pappskallar som påstår att om man inte röstar har man sen inte rätt att gnälla? Det är ju för fan precis tvärtom, om man röstar så har man sen ingen rätt att gnälla då man ju deltar i denna charad och då är det väl bara att respektera resultatet.
Vi som vägrar att delta i denna cirkus har däremot all rätt att gnälla...

En annan idiotiskt påstående är att muslimer alltid röstar på vänstern.
Socialdemokraterna var ju som störst när det i princip inte fanns en enda muslim i landet så hur fan man får ihop den logiken vete fan men så är ju majoriteten av befolkningen så korkade att man blir mörkrädd.

Överhuvudtaget så är det märkligt att folk röstar på att någon ska styra över dem, bestämma hur mycket de får behålla av sin lön, vad de får göra och så vidare. Snacka om underkastelse...
Det snackas om att Nooshi vill bli finansminister, haha det är bara inom politiken som vilken idiot som helst kan bli vad som helst utan adekvat utbildning och erfarenhet.

Finns det något av dessa riksdagspartier som vill avskaffa Systembolaget?
Svaret är nej och betyder alltså att dessa tattare omyndigförklarar sina väljare och väljarna belönar dem med att rösta på dem...
Citera
2026-09-13, 13:06
Medlem
Citat:
Klart ni får, men ni vill ju uppenbarligen förändra systemet eller? Annars hade ni inte skrivit som ni gör. Det är som om man bor i Hultsfred och man ska konkurrera med dem genom att knäppa en folkis i hyreslyan med eddie meduza och hoppas folk ska komma.
Politiker ska arbeta utifrån vad folket vill och för folkets allra bästa.
Inte springa högre makters ärenden.

Imorgon börjar tjafset om vem som ska få ingå i regering igen. Det är tydligen inte valresultatet som avgör det, utan talmannen.
Fy fan vad sjukt.

Rösta på ni.
Citera
2026-09-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Hur jävla dumma i huvudet är dessa pappskallar som påstår att om man inte röstar har man sen inte rätt att gnälla? Det är ju för fan precis tvärtom, om man röstar så har man sen ingen rätt att gnälla då man ju deltar i denna charad och då är det väl bara att respektera resultatet.
Vi som vägrar att delta i denna cirkus har däremot all rätt att gnälla...

En annan idiotiskt påstående är att muslimer alltid röstar på vänstern.
Socialdemokraterna var ju som störst när det i princip inte fanns en enda muslim i landet så hur fan man får ihop den logiken vete fan men så är ju majoriteten av befolkningen så korkade att man blir mörkrädd.

Överhuvudtaget så är det märkligt att folk röstar på att någon ska styra över dem, bestämma hur mycket de får behålla av sin lön, vad de får göra och så vidare. Snacka om underkastelse...
Det snackas om att Nooshi vill bli finansminister, haha det är bara inom politiken som vilken idiot som helst kan bli vad som helst utan adekvat utbildning och erfarenhet.

Finns det något av dessa riksdagspartier som vill avskaffa Systembolaget?
Svaret är nej och betyder alltså att dessa tattare omyndigförklarar sina väljare och väljarna belönar dem med att rösta på dem...
Skönt med lite vettigt tänk i tråden.
Citera
2026-09-13, 13:11
Medlem
ViModeraters avatar
Citat:

Imorgon börjar tjafset om vem som ska få ingå i regering igen. Det är tydligen inte valresultatet som avgör det, utan talmannen.
Fy fan vad sjukt.

Rösta på ni.

Hur borde det gå till?

Du borde avgöra hur regeringen ska se ut?
Senast redigerad av ViModerater 2026-09-13 kl. 13:13.
Citera
2026-09-13, 13:11
Medlem
Citat:

Fy fan vad sjukt.

Rösta på ni.
Jag fattar fortfarande inte vad du tycker skall ersätta det, mest bara surt gnäll.
Vad är "folkets bästa" ? Jag kan lova dig du och jag har radikalt olika åsikter vad som är folkets bästa.
Citera
2026-09-13, 13:12
Medlem
Citat:
Ska inte de med makt lyssna på folket?
Eller, det är inte vad du begär?
En gång vart 4e år är det enda gången dom faktiskt lyssnar på folket genom valresultatet, då är alltså enda gången ni surfittor ska uggla hemma och missa chansen?
Citera
2026-09-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViModerater
Hur borde det gå till?
Mitt inlägg gav lagom med indikationer på vad som vore önskvärt.

En längre förklaring än så är jag inte sugen på att ge.
Citera
2026-09-13, 13:16
Medlem
Citat:
Jag fattar fortfarande inte vad du tycker skall ersätta det, mest bara surt gnäll.
Vad är "folkets bästa" ? Jag kan lova dig du och jag har radikalt olika åsikter vad som är folkets bästa.
Jag förväntar mig inte att du ska förstå det, än mindre lägger jag någon större energi på att förklara det heller.
Jag är här för att beskriva att jag inte kommer att rösta och varför.

Inte skriva en bok till var och en av er och förklara mig.
Citera
2026-09-13, 13:20
Medlem
Citat:
En gång vart 4e år är det enda gången dom faktiskt lyssnar på folket genom valresultatet, då är alltså enda gången ni surfittor ska uggla hemma och missa chansen?
Jadu, bara en sådan sak - var 4:rde år. Vad generöst!

Direktdemokrati är vårat system äckligt anti mot, för inte fan ska man fråga folket i enskilda superviktiga frågor, som berör folket.
Nej fy, det räcker med var fjärde år som vi kan rösta på en frisör och en svetsare och gud vet allt vilka spännande idioter vi måste förlita oss på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in