Jag tror inte Vance är så hemsk som han målas upp. Jag tror han ogillar Ruropa, men han bör lyssna mera på rådgivare och kanske acceptera att saker man ogillar kan föra med sig mer vinster än nackdelar.
Han har ju inte heller samma kultaura som Trump, och därför kan det till och med vara så att han blir en svagare president som agerar mera politiskt för att säkerställa att sakerna genomförs.
Han kommer inte heller komma undan lika lätt med ett TACO beteende tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Det beror ju på vem det är som tar över efter Trump. Om det blev vice presidenten eller någon annan republikansk idiot, så fortsätter ju kaoset och nedgången. Det kanske till och med utvecklas till något som liknar ett världskrig.
Å andra sidan om det blir en demokratisk administration led av en vettig person så påbörjar ju återuppbyggnadsarbetet, men det kommer att bli svårt. USA är kraftigt försvagat inte minst ekonomiskt genom det enorma budgetunderskottet som Trump är huvudansvarig för. Handelsvägar tenderar att gå förbi USA numera eftersom landet har visat sig vara en sån opålitlig handels partner. USA har också förlorat mycket av sin internationella ställning då man vet att det inte går att lita på att USA och USA har förolämpat och utmanat i stort sett alla länder runt om i världen. Sen har ju Trump att sina lismare i till exempel Ungern och Argentina. Nu ser det ut som de kommer och förlorar makten dessutom
Citat:
Ursprungligen postat av
bema56
Så länge det inte blir Vance som tat över finns det en chans att reparera relationen. Men det kommer nog att ta tid. Vi har ju nu sett hur snabbt det kan gå att rasera relationer och vi kommer nog vara försiktiga innan vi engagerar oss för mycket med USA