2026-04-15, 00:36
Avslutad
Jag måste säga att jag tyckte Påskmusten var för trevligt på påsken, finns det fler som gillade påskmusten som de sålde i affärerna denna påsken?

Varför säljer man inte året runt, påskmust eller julmust, det är betydligt godare än coca cola eller fanta, någon som vet? Skulle nog gå att tjäna mycket mer pengar än så, om man gjorde det.
2026-04-15, 01:23
Medlem
kalkryggars avatar
Det är lagom att det bara säljs vid Jul och Påsk. Jag hade gärna sett att det bara såldes under julen.

Om det fanns året om i mataffärerna så skulle det snabbt bli ganska tråkigt. Skulle till och med önska att det förutom bara fanns under julen också bara fanns ca 2 veckor. En vecka innan jul och under julveckan. Sen skulle det vara vissa som sparade lite must till nyår.

Denna påsken drack jag inte must en enda gång. Den enda must som dricks är Apotekarnas.
2026-04-15, 05:34
Medlem
Riksreptilens avatar
Min lokala Coop reade ut Zeunerts sexpack så blir några extra att dricka efter påsk i år.

Den enda "utökning" av mustkalendern jag ev är intresserad av är Eid-must men har inte hittat någon att testa än.

(FB) Eidmust - en must för muslimska högtiden eid
2026-04-15, 05:36
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är lagom att det bara säljs vid Jul och Påsk. Jag hade gärna sett att det bara såldes under julen.

Om det fanns året om i mataffärerna så skulle det snabbt bli ganska tråkigt. Skulle till och med önska att det förutom bara fanns under julen också bara fanns ca 2 veckor. En vecka innan jul och under julveckan. Sen skulle det vara vissa som sparade lite must till nyår.

Denna påsken drack jag inte must en enda gång. Den enda must som dricks är Apotekarnas.

Jag håller med. Det hade kanske triggat i gång eventuell brist på julstämning om det var så.
2026-04-15, 06:34
Medlem
Köper inte påsk/julmust efter att AB Roberts sålde ut sitt recept för tillverkning av Eidmust.
2026-04-15, 06:38
Medlem
Godaste läsken. Hade nog bara köpt den om det fanns året om. Samtidigt är det en liten tjusning med att behöva vänta på att få smaka på den ljuvliga drycken.
2026-04-15, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Godaste läsken. Hade nog bara köpt den om det fanns året om. Samtidigt är det en liten tjusning med att behöva vänta på att få smaka på den ljuvliga drycken.
När jag var barn var det strikt. Ingen must före jul/påskafton. Likadant med maten. Då satte man annat värde på det. Nu finns ju allt nästan jämt. Julbord börjar i Oktober. Semlor sälja överallt i mellandagarna.
2026-04-15, 07:05
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Det är jättegott ju. Förr fanns must året runt, på den tiden när man köpte läsk i back. Vid jul var det julmust. Vid påsk var det påskmust. Övriga tiden på året hette det bara must.
2026-04-15, 07:08
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaspern
Jag måste säga att jag tyckte Påskmusten var för trevligt på påsken, finns det fler som gillade påskmusten som de sålde i affärerna denna påsken?

Varför säljer man inte året runt, påskmust eller julmust, det är betydligt godare än coca cola eller fanta, någon som vet? Skulle nog gå att tjäna mycket mer pengar än så, om man gjorde det.
Jag har för mig att du kan köpa ”julamust” på Jula. Tror inte den är säsongsbunden.
Men kan ha fel.
2026-04-15, 07:24
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Enbärsdricka är väl föregångaren till julmust och det går kanske hitta hos något mikrobryggeri?
2026-04-15, 07:47
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Vad är skillnaden på julmust och påskmust? Dom smakar inte samma påsmusten är mycket sötare enligt mig.
2026-04-15, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Håller med helt. Dricker bara julmust till jul, och vill inte göra påsk till en repeat av julbordet. Sen tycker jag att Zeunerts är godast - men Apotekarnes är klassikern.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in