2026-04-15, 16:46
Medlem
Absolut, det är samma must som julmust har sett påskmust med påklistrade etiketter över julmust, håller med om att dom borde sälja must året runt
2026-04-15, 16:55
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Jag läste nu precis att Påskmust lagras lite längre än Julmust därav kan smaken skilja lite men annars är det samma recept på båda.
2026-04-15, 17:00
Medlem
slagskotts avatar
Jag köper en pås/julmust per år mest för nostalgins skull
2026-04-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Jag läste nu precis att Påskmust lagras lite längre än Julmust därav kan smaken skilja lite men annars är det samma recept på båda.
Det är samma essens som säljs till läskeblasktillverkare. Men sedan kryddar de själva efter behag.
Det är ett hemligt recept.
2026-04-15, 17:55
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Det är samma essens som säljs till läskeblasktillverkare. Men sedan kryddar de själva efter behag.
Det är ett hemligt recept.

Som Coca Cola
2026-04-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Som Coca Cola
Nja, är inte dom hårda på smaken?
Men hur som helst, de kan inte tolerera att Julmust konkurrerar ut dem under julen, etc.
2026-04-15, 18:04
Medlem
Man kan fråga sig varför det inte finns en must året om. Helgmust.

Men ja. Jag köper upp i praktiken all påskmust/julmust jag kan efter vardera helg. Sedan kan jag dricka den året runt. Bättre än andra kolsyrade drycker. Godare än coca-cola. Men det måste vara Apotekarnas. Alla annan "must" smakar blä.
2026-04-15, 18:27
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111

Men ja. Jag köper upp i praktiken all påskmust/julmust jag kan efter vardera helg. Sedan kan jag dricka den året runt. Bättre än andra kolsyrade drycker. Godare än coca-cola. Men det måste vara Apotekarnas. Alla annan "must" smakar blä.

Fittmust finns ju
2026-04-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaspern
Jag måste säga att jag tyckte Påskmusten var för trevligt på påsken, finns det fler som gillade påskmusten som de sålde i affärerna denna påsken?

Varför säljer man inte året runt, påskmust eller julmust, det är betydligt godare än coca cola eller fanta, någon som vet? Skulle nog gå att tjäna mycket mer pengar än så, om man gjorde det.
Jättegott vid påsk!
2026-04-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111

Håller nästan med då jag gillar Zenurtz med!
2026-04-15, 18:39
Moderator
vfs avatar
Fortsätt här: (FB) Påskmust du sköna, äntligen är du här! /Mod
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in