• 1
  • 2
2006-09-11, 02:34
Medlem
En fruktpizzas avatar
En kanske lite malplacerad fråga, men ändå så intressant att den fordrar ett svar! Det fanns en större PET-flaska - under 80-talet - med en skruvkork som hade samma diameter som MER-flaskorna har nu för tiden... Bara att bälga i sig det bruna guldet - utan det förhatliga klucket som blir i dagens trånga flaskhalsar.. Plus att det känns bättre med stora förpackningar! Någon som vet varför de försvann? Inte kan det väl vara för att kolsyran skulle försvinna...? Hmm.. Någon?
Citera
2006-09-11, 03:13
Medlem
IMPlicits avatar
Menar du sådana man kan köpa i staterna?
Citera
2006-09-11, 03:22
Medlem
KalleXs avatar
Dom passade väl inte i pantsystemet som kom igång ordentligt på den tiden.
Citera
2006-09-11, 08:08
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Menar du sådana man kan köpa i staterna?

Kan man det?! Det visste jag inte! Mmm, det är det jag säger - USA är bra ibland!

Citat:
Ursprungligen postat av KalleX
Dom passade väl inte i pantsystemet som kom igång ordentligt på den tiden.

Det är sant! kan det vara..
Citera
2006-09-11, 20:55
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Kan man det?! Det visste jag inte! Mmm, det är det jag säger - USA är bra ibland!
http://www.ci.bothell.wa.us/image/kids/prizes/soda.jpg - Så ser de ut.
Citera
2006-09-12, 06:45
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Så ser de ut.

Så SKA de se ut!
Citera
2006-09-12, 07:38
Medlem
Antevantes avatar
Jag minns när de fanns här. Den hann ju bli avslagen innan man nått ner till hälften. Helt värdelös förpackning som nog straffade ut sig själv genom sin uselhet.
Citera
2006-09-12, 07:50
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Jag minns när de fanns här. Den hann ju bli avslagen innan man nått ner till hälften. Helt värdelös förpackning som nog straffade ut sig själv genom sin uselhet.
Inte för en storkonsument som jag själv. En 2liters håller sig fint, så en 3liters kan inte vara några problem.
Citera
2006-09-12, 08:01
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Inte för en storkonsument som jag själv. En 2liters håller sig fint, så en 3liters kan inte vara några problem.

Colahävare av din kaliber kanske är lätträknade...därför kanske försäljningen av 3 litare lades ner.
Personligen köper jag hellre 2st 1,5 litare. Då får man ju färsk cola efter 1,5 liter
Citera
2006-09-12, 08:06
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Colahävare av din kaliber kanske är lätträknade...därför kanske försäljningen av 3 litare lades ner.
Personligen köper jag hellre 2st 1,5 litare. Då får man ju färsk cola efter 1,5 liter
Det har du ju rätt i.
Fean, två stycken 1.5 kostar ju mer än två stycken 2litare. Men jag är ganska så nöjd med 2litaren, kunde ha kostat lite mindre, men annars så.
Citera
2006-09-12, 09:53
Medlem
glyos avatar
Citat:
Synd att flaskorna är hårda
Citera
2006-09-12, 10:02
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Synd att flaskorna är hårda

Det är väl för bövelen en fördel..ingen risk att de säckar ihop i näven...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in