Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Hehe, behövdes det då?

Inte för att jag skulle tacka nej till lite dormicum hos tandläkaren.

Grattis att du inte hade några hål, bra det.
Konstigt, jag fick citodon för mindre än en månad sedan (ett rör). Har du någon källa?
(info från
http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/N...ge____281.aspx)
Min enda kalla ar min tandlakare. Om du kollar ordentligt sa skrev jag faktiskt bara "Min tandlakare kan inte langre skriva ut nagot som ar klassat" sa altsa inget om din tandlakere
Dock sa sa min tandlakare att anledningen att han inte kan skriva ut klassade saker ar pga nya regler fran 1 jan, sen vet man ju inte om han har klyddat till nagot och mist ratten att skriva klassade saker?
EDIT:
Legitimerad tandläkare, icke-legitimerad tandläkare samt tandhygienister
Legitimerad tandläkare samt icke-legitimerad tandläkare som har ett
särskilt förordnande om behörighet, får förskriva vissa receptbelagda läkemedel till sina patienter. Det gäller läkemedel som skall appliceras lokalt i munhålan och på angränsande vävnader samt läkemedel för behandling och förebyggande behandling av sjukdomar i eller på tänderna eller på angränsande vävnader. Även vissa lugnande, smärtstillande och muskelavslappnande medel får förordnas. De läkemedel som får förordnas anges i bilaga 1 till LVFS 2003:9.
Tandhygienister har också rätt att förskriva ett fåtal läkemedel (enligt bilaga 3 till LVFS 2003:9)
Tandfeen maste altsa ha ett "särskilt förordnande om behörighet" antar att min tandfee inte har det, men att din har. Innan spela det ingen roll eftersom Citodon inte var klassat, det blev ju dock det den 1 jan.