2026-04-13, 11:48
Medlem
Hallå gott folk.
Jag har testat swizzles "thc-a gräs" med ez tests syntetiska cannabinoid prov samt thc prov.

Precis som förväntat så innhåller det inget thc, men det syntetiska cannabinoidprovet visar utslag på cannabinoiden "AM-694". Jag har varit skeptisk på den här oreglerade marknaden ett tag, men det kan också vara något form av felaktig analys av testet.

Bilder på testen nedan
https://imgur.com/a/FFaTB5f

Edit: byte till THC-a tråden
https://www.flashback.org/showthread.php?p=94750165&posted=1#p94750165
Senast redigerad av Popdidoopiedoo 2026-04-13 kl. 12:35.
2026-04-13, 12:09
Medlem
Fantens avatar
Bra gjort. Rekommenderar dock att du håller dig i den befintliga THCA-tråden.
(FB) THC-A finns nu i Sverige
2026-04-13, 12:12
Medlem
Det finns för mycket färskingar och psykiskt sjuka. Kolla lite grann i cbd tråden så ska du få se hur många "erfarna" rökare som rökt i 20år som tycker cbd buds är helt fantastiskt och man blir jättebäng på det. Självklart är alla dessa aktörer som inte skriver ut sitt företagsnamn /org nr på hemsidan bedragare.
2026-04-13, 12:36
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissionImpossible2
Det finns för mycket färskingar och psykiskt sjuka. Kolla lite grann i cbd tråden så ska du få se hur många "erfarna" rökare som rökt i 20år som tycker cbd buds är helt fantastiskt och man blir jättebäng på det. Självklart är alla dessa aktörer som inte skriver ut sitt företagsnamn /org nr på hemsidan bedragare.
CBD har givetvis inget med saken att göra.
2026-04-13, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popdidoopiedoo
Hallå gott folk.
Jag har testat swizzles "thc-a gräs" med ez tests syntetiska cannabinoid prov samt thc prov.

Precis som förväntat så innhåller det inget thc, men det syntetiska cannabinoidprovet visar utslag på cannabinoiden "AM-694". Jag har varit skeptisk på den här oreglerade marknaden ett tag, men det kan också vara något form av felaktig analys av testet.

Bilder på testen nedan
https://imgur.com/a/FFaTB5f

Edit: byte till THC-a tråden
https://www.flashback.org/showthread.php?p=94750165&posted=1#p94750165
All cannabis kommer tillslut att bli AM-694 brun färg i provröret med detta skräptest. Helt världelösa.

Jag har använt samma ez-test på vanlig gatucannabis runt 2021-2022 och varenda en blir brun färg på lite drygt 15-20 sekunder. Till och med min kompis från hans garderobsodling blev brun färg.

Därför det är viktigt att läsa instruktionerna. Det ska enbart reagera inom 5-10 sekunder i vätskan, om inte så är det inte positivt.
2026-04-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
All cannabis kommer tillslut att bli AM-694 brun färg i provröret med detta skräptest. Helt världelösa.

Jag har använt samma ez-test på vanlig gatucannabis runt 2021-2022 och varenda en blir brun färg på lite drygt 15-20 sekunder. Till och med min kompis från hans garderobsodling blev brun färg.

Därför det är viktigt att läsa instruktionerna. Det ska enbart reagera inom 5-10 sekunder i vätskan, om inte så är det inte positivt.

woops ursäkta, då tar jag bort tråden eftersom jag utfört testet fel. My bad
2026-04-13, 13:36
Medlem
Jag har gjort samma test och det blev svart/brunt ganska direkt.
2026-04-13, 15:02
Medlem
Lagt rätt så mycket pengar på swizzle nu så vore tacksamt om någon kunde göra ett riktigt test. Sen om det visar sig att de sålt oss spice under ett annat namn, vad kan man göra, hur får man tag på ägarna bakom swizzle?
2026-04-13, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
Lagt rätt så mycket pengar på swizzle nu så vore tacksamt om någon kunde göra ett riktigt test. Sen om det visar sig att de sålt oss spice under ett annat namn, vad kan man göra, hur får man tag på ägarna bakom swizzle?

Om du vill lägga mycket pengar och riskera (ev misstanke av) transport av narkotika eller narkotikasmuggling går det att skicka iväg på labbtest.

Det enda sättet jag kommer på som inte innebär ovan risk är att testa om man pissar positivt på thc-urintest.
2026-04-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Om du vill lägga mycket pengar och riskera (ev misstanke av) transport av narkotika eller narkotikasmuggling går det att skicka iväg på labbtest.

Det enda sättet jag kommer på som inte innebär ovan risk är att testa om man pissar positivt på thc-urintest.

Det är inte mycket pengar om man nu är mån om sin hälsa. Knappt en tusenlapp och du kan skicka helt anonymt till det företag i Spanien som jag tipsade dig om och få anonymt svar.

Om någon köpt massvis med något som kan vara Spice och rökt samt funderar på om ska köpa mer framöver så är det en väldigt rimlig kostnad att avvara.
2026-04-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savecannabis
Det är inte mycket pengar om man nu är mån om sin hälsa. Knappt en tusenlapp och du kan skicka helt anonymt till det företag i Spanien som jag tipsade dig om och få anonymt svar.

Om någon köpt massvis med något som kan vara Spice och rökt samt funderar på om ska köpa mer framöver så är det en väldigt rimlig kostnad att avvara.

Står du för kostnaden så kör vi. Det är ändå inte mycket pengar?
2026-04-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet

Det kan du inte tyvärr. Det är lite det som är poängen med dessa små internetbutiker.
Företag skrivna på målvakter som oftast inte ens bor i Sverige och går i så många led företagen med kopplingar till Spanien, Holland osv att det blir omöjligt att spåra ledet, just pga målvakter.

Företag som Smoketower däremot har tydliga ägare och en brand att stå bakom, vilket kanske förklarar varför dom helt tagit bort dessa produkter för försäljning.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in