Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Haha, ok
Ja, det minskar ju risken definitivt. Men ser ändå ingen anledning att inte kolla upp det i förväg. Om inte kommer telefonnumret alltid automatiskt för mig, då jag alltid vill ta ett kort telefonsamtal först.
Alltså, hade det gått hade jag ju gjort det. Men det är ju det tråden handlar om, det går ju för fan inte ibland. Säljarna svarar inte på mina meddelanden. Det tar dagar att få dem att säga något. Att få ett telefonnummer och prata med någon är som att försöka krama vatten ur en sten.
Så till slut tänkte jag att "fuck it", om jag står utanför dörren med pengar i näven (nä, swish såklart), då vore det väl själva Greta om de inte kan övertalas att sälja den satans hojen till mig. De har ju trots allt lagt upp den på blocket.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Jo, som säljare tar man ju en stor risk. Där förstår jag som sagt motståndet, men jag hade ändå aldrig accepterat det.
För mig som köpare känns det lugnt. Det är ju lika drygt att krascha den alldeles efter köpet som före.
Men det är ju helt rimligt att man ordnar med någon form av säkerhet. Handpenning på 1000kr, avtal om att man betalar självrisk, avtal om köp vid olycka eller något liknande.
Jag ska för det första säga att jag inte har gjort jättemånga köp/sälj, så jag har inte stött på provkörningsproblemet. En säljare ville se mitt körkort, för att försäkra sig om att jag hade behörighet, och det är ju hur rimligt som helst. Andra har självmant bett mig ta en tur.
För det andra så är dina förslag ganska bra, på något sätt ska man ju kunna komma överens.