2026-04-12, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Om kvinnor styrde världen som män gör, och du som man lyckades påverka dom till att genomföra lagändringar som tex tillåta män att rösta, etc - skulle du inte kalla det en stor framgång?
Var vill du komma?
Jag anser kvinnor underlägsna i det mesta. Även rösträtt. Hade vi haft bara kvinnor som styrde med sin känslokropp har vi importerat mångfaldigt fler. Och mångfaldigt fler hade blivit våldtagna.
Citera
2026-04-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Men varför har män inte lyckats tämja kvinnor på tusentals år om kvinnor är så svaga i sinnet? Varför fortsätter de att resa sig upp?
Ahh nu är du inne på något
Det handlar väl om att behaga, men inte fängsla.
Det börjar gå lite överstyr detta. Men forstätter gärna
Citera
2026-04-12, 00:42
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Feminismen KAN vara det som leder till människans undergång

Men varför har inte kvinnorna gett upp än då, eftersom de är så svaga i grunden? Tusentals år har gått, varför fortsätter de gå emot naturens lagar?

Ja, alltså människans undergång är nära. Jag hörde att mänskligheten kan vara nere på bara 3 miljarder om 200 år om kvinnorna föder barn i samma långsamma takt... Det är ungefär den kapaciteten som jorden kan ta om alla ska leva efter västerländska mått med fri tillgång till mat och rent, rinnande vatten men ändå... Det är alltså feminismens fel att alla kanske så småningom kan ha bättre standard, istället för att slita för dagens bröd? Då rasar ju pyramiden!
Citera
2026-04-12, 00:45
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Ahh nu är du inne på något
Det handlar väl om att behaga, men inte fängsla.
Det börjar gå lite överstyr detta. Men forstätter gärna

Så då är de inte naturligt undergivna om de ska behagas? Någon som är undergiven vill som bekant behaga någon annan, så går inte ihop!
Citera
2026-04-12, 00:45
Medlem
Citat:
Du borde mog kalla dig mellanmjölk, då lättmjölk är rätt tunnt.
Tror kvunnor alltid varit rätt svaga, alltid beroende, av män. Nu på senare tid har de sett sin chans att få äga lite narratv och och därigenom försöka bli starkare. Men går väl sisådär.

Den dagen jag stöter på likasinnad på mitt jobb av det kvinnliga könet ger jag upp (IT sen 35 år).
Det funkar inte, och kommer aldrig att funka då kvunnir är svaga rent i sinnet och kan inte tävla utan att smutskasta andra. Så funkar inte en arbetsplats.

Det har inte med ego att göra, utan bara hur det är.

Hur får du ihop det hela?
Du tror att kvinnor är svaga i din ovan text, men att de samtidigt är kapabla att "förgöra", i din nedan text.

Är svaga människor kapabla att "förgöra", menar du?

Citat:
Vilken kvinna utan man som styrt har haft stora framgångar?
Kvinnor, eller kvigor, kämpar inte för jämställdhet, utan för att förgöra varandra.
Citera
2026-04-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hur får du ihop det hela?
Du tror att kvinnor är svaga i din ovan text, men att de samtidigt är kapabla att "förgöra", i din nedan text.

Är svaga människor kapabla att "förgöra", menar du?
Exakt det ni gör. Ni tar alla chanser att förinta en annan dam bara för ni ser dem underlägsna er.
Så funkar mobbning på skolan, arbetet etc. Ni är hemska.
Ta bort en mindre svag människa så ni kanske växer lite. Fy så äckligt.
Citera
2026-04-12, 00:49
Medlem
Citat:
Var vill du komma?
Jag anser kvinnor underlägsna i det mesta. Även rösträtt. Hade vi haft bara kvinnor som styrde med sin känslokropp har vi importerat mångfaldigt fler. Och mångfaldigt fler hade blivit våldtagna.

Vadå var vill jag komma? Du ställde en fråga och jag svarade på den. Att din pendel tydligen bara kan befinna sig i ytterlägen ser jag däremot inte vad det har att göra med mina kommentarer. Du får såsa runt i din egen skit framöver.
Citera
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Så kvinnor är i själva verket briljanta superskurkar som driver män att göra saker? Är det därför världen ser ut som den gör, för att kvinnor hjärntvättar män?

Men kvinnor var ju svaga?

Citat:

Svara gärna på detta!
Citera
Medlem
Citat:
Så då är de inte naturligt undergivna om de ska behagas? Någon som är undergiven vill som bekant behaga någon annan, så går inte ihop!
Nja, nu menar jag menar jag behaga. De har egen vilja i viss mån, så det får man respektera.
Citera
2026-04-12, 00:51
Medlem
Citat:
Svara gärna på detta!
Det börjar ju kuka ur här, vilket ska jag svara på?
Att kvinnor har en egen vilja att styra, men kan inte av diverse anledningar?
Så klart de har, men det funkar inte.
Citera
2026-04-12, 00:52
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Vilken kvinna utan man som styrt har haft stora framgångar?
Kvinnor, eller kvigor, kämpar inte för jämställdhet, utan för att förgöra varandra.
Gina Reinhart, Australiens rikaste person. $38.1 billjoner.

https://www.afr.com/rich-list
Citera
2026-04-12, 00:53
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Nja, nu menar jag menar jag behaga. De har egen vilja i viss mån, så det får man respektera.

Vilken egen vilja har de i viss mån? Hur mycket ska man respektera?

Samt varför har inte män lyckats med detta på alla tusentals år? Om det faller så naturligt för kvinnor att följa mannen, varför är inte det ett faktum?

Och hur kan kvinnorna vara svaga samt ändå styra mannen med sin mästerplan och på så sätt förgöra jorden, som du tidigare skrev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in