2026-04-10, 18:51
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Nordic är ju ökänt som turkgym med massor av problem?

Friskis är rätt nice. Så även Sats.
Är friskis det med minst blattar ?
Citera
2026-04-10, 19:28
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kacklaren
Gymmade 10 år i Actic sen lämna dem Malmö så jag gymmar i Sats nu. Inte nöjd alls.

Funderar på Nordic wellness. Någon som tränar där?

Berätta var ni tränar så vi ser vem som har bästa gymmet!

Nivån mellan olika nordic wellness gym skiljer sig stort.
Min känsla är att de har köpt upp massa små gym.
Så för att få något råd om nw , Så behöver du tala om vilket gym du tänker på.
Citera
2026-04-10, 20:15
Medlem
Telepatisks avatar
Testat kanske 4 st Nordic Wellness-gym och 2 st av dom har sugit rejält och 2 st har varit "OK". Men sen så är det ju alltid massa pack som hänger där och som står och glor och håller på..

Har varit på 2 st STC-gym och båda har varit hur bra som helst!

Om man vill slippa konstiga människor så har jag upplevt att det är bättre på gym som inte är del av någon kedja.
Citera
2026-04-10, 20:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Dom stora är bra. Sats, STC, Fitness24Seven, Nordic med flera. Blir lite där som med mobilabonnemang. Man kan hålla på och byta mellan för att få bra rabatter. Som fri startavgift och 50% första året. Man kör ett och sedan byter till nästa. Så man aldrig behöver betala ordinarie pris!

Dock saknar man ju dessa gamla källargym. Där det var pengar i handen. Ofta behövde man bara betala om man hade råd.
Citera
2026-04-10, 21:18
Medlem
Kört på Sats i 4 år, sedan Nordic Wellness som var superbra. Dock började medlemsskap inkludera en MASSA ungdomar yngre tonår som lekte och sprang runt och satt och snacka i telefon på alla maskiner.
Skitigt på omklädesrummen och allmänt jävla kaor uppstod. Sade upp medlemmsskapet och byggde eget gym.
Tränar nu mer och hårdare. Kan frusta och stänka svett halvnaken och med toa 4 meter ifrån.
Bästa investerinv vi gjort.

Gymkort 2X6250:- cirka.
1 timma minst i resväg varje träningsdag.
Inställda träningar då tågen fuckar ut och kraftiga förseningar gör att vi skippat träning.

Bygg eget gym ni som kan och vill satsa på ett hälsosamt liv.
Citera
2026-04-11, 08:41
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Tittade in för att ge ett raljant svar men tänkte efter före. Kom då på att jag aldrig har haft ett kort på någon gymkedja, trots att min första bicepscurl utfördes för cirka 20 år sedan. Å andra sidan kanske det kan förklara varför gainsen lyser med sin frånvaro.

Nu alternerar jag mellan jobbgymmet och en lokal atletlokal. Båda har sina fördelar. Det är ganska skönt att tillgången är begränsad, det mesta av drägget filtreras bort. Medan atletlokalen huserar bättre utrustning men har så pass låg medlemsavgift att "alla" har råd. Turligt nog är det inget stök som på lågpriskedjorna utan folk går dit för att träna.

Det jag saknar lite är de anabolastinna goa gubbarna som hängde på mitt tidigare gym. En gubbe, som jag faktiskt utvecklade en fin vänskap till, hade skjutit testo de senaste 20 åren. Han vägde cirka 110kg och bar på minst 20kg övervikt, kanske 30. Inte så imponerande resultat alltså. Däremot var han ettrig som en pitbullterrier. Han gick från 0 till 100 på 1 millisekund. Föga förvånande att den som missade att plocka undan vikterna efter sig fick välja mellan att åtgärda det eller att få ansiktet ommöblerat.

Det var ordning på det gymmet. Att ha individer som denna hade såklart inte fungerat på en vanlig gymkedja. Han hade blivit bannlyst direkt.
Citera
2026-04-16, 06:25
Medlem
Krappfiskarns avatar
Började på Exhale i Göteborg början av detta millenium, innan polisens alla razzior spred ut bolatorskarna.

Hoppas sedan mellan olika kedjor (sportlive, active, friskis etc).

Började med olympisk tyngdlyftning och höll på med det ett tag (varav en del större tävlingar).

När jag flyttade från Göteborg skaffade jag kort på stc då de hade eleiko skivstänger och vikter, samt att man fick göra manliga övningar som tunga lyft hos dem.

Blivit kvar på stc sedan jag slutade med tyngdlyftning, och tränar nu på olika stc runtom i landet då jag reser väldigt mycket i arbetet. De småorter som inte har en stc har jag kört på närmsta blattegymmet.

För 10 år sedan hade jag ansett att stc var bästa gymkedjan av de större, men idag är alla gymkedjor istort sett oskiljbara då de har samma cookiecutter utseende, utrustning och pass.

Bästa gymmen någonsin var Exhale gym, och de äldre slitna tyngdlyftningslokalerna runt om i Sverige. Det var på dessa gymmen jag lärde mig att en hacklift är det enda du behöver vid sidan av knäböj för att bygga stora hårda ådriga ben.
Citera
2026-04-16, 13:41
Medlem
Venedig eller Amsterdam.
Citera
2026-04-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Dom stora är bra. Sats, STC, Fitness24Seven, Nordic med flera. Blir lite där som med mobilabonnemang. Man kan hålla på och byta mellan för att få bra rabatter. Som fri startavgift och 50% första året. Man kör ett och sedan byter till nästa. Så man aldrig behöver betala ordinarie pris!

Dock saknar man ju dessa gamla källargym. Där det var pengar i handen. Ofta behövde man bara betala om man hade råd.

Rejält källargym ska det va. Med blod, svett och tårar. Biffiga män i linnen som stönar och stånkar och har fokus. Pallar inte dessa jävla Sats gym med nya fina maskiner och fjantig musik och massa Instagrambrudar som går runt och tar selfies istället för att träna.
Citera
2026-04-17, 14:55
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Nivån mellan olika nordic wellness gym skiljer sig stort.
Min känsla är att de har köpt upp massa små gym.
Så för att få något råd om nw , Så behöver du tala om vilket gym du tänker på.
Ja, inklusive det jag tränade på (det låg i centrum). Det blev ett demografiskifte omedelbart med massa stök som följd. Blattar som kastar diskus med vikterna och spolar upp halkbana inne i omklädningsrummet. Priset ändrades inte ens, så var kom dem ifrån?

Däremot är de stora Nordic-gymmen som ligger i utkanterna av staden superfräscha
Citera
2026-04-23, 13:30
Medlem
Naer-Matarons avatar
Hemmagym, hade mest troligt fått psykbryt av offentliga gym med allt som händer där, fyfan
Citera
2026-04-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacklaren
Gymmade 10 år i Actic sen lämna dem Malmö så jag gymmar i Sats nu. Inte nöjd alls.

Funderar på Nordic wellness. Någon som tränar där?

Berätta var ni tränar så vi ser vem som har bästa gymmet!

Skulle aldrig falla mig in att gå till någon av de gymkedjor som finns. Jag tränar på ett privat gym där du måste känna någon/bli rekommenderad för att komma in. Detta gör att man slipper discobyggare blattar och annat drägg!👌
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in