2026-04-10, 17:41
Medlem
Gymmade 10 år i Actic sen lämna dem Malmö så jag gymmar i Sats nu. Inte nöjd alls.

Funderar på Nordic wellness. Någon som tränar där?

Berätta var ni tränar så vi ser vem som har bästa gymmet!
Citera
2026-04-10, 17:43
Medlem
Stormivattenglass avatar
Actic. Lugnt och skönt, mycket pensionärer där.
Citera
2026-04-10, 17:44
Medlem
Crabbofixs avatar
Kan jag inte säga utan att outa mig själv, men både sats och nordic wellness kan vara ok, beroende på vilket gym det är då utrustningen varierar och en del är sprillans nya och andra har sett likadana ut i 20 år
Citera
2026-04-10, 17:53
Medlem
Onanikrems avatar
Gymmar i motionsspåret ungefär varannan dag om det inte är snö och drivis. 12 km nu på förmiddagen. Imorgon blir det möjligen 2 km med hundarna då jag dels har sällskap och dels tänker vara lite bakfull.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-04-10 kl. 17:55.
Citera
2026-04-10, 18:01
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kacklaren
Gymmade 10 år i Actic sen lämna dem Malmö så jag gymmar i Sats nu. Inte nöjd alls.

Funderar på Nordic wellness. Någon som tränar där?

Berätta var ni tränar så vi ser vem som har bästa gymmet!

Nordic är ju ökänt som turkgym med massor av problem?

Friskis är rätt nice. Så även Sats.
Citera
2026-04-10, 18:01
Medlem
groovesnuss avatar
Friskis Amhult (Torslanda)

Chill stämning med mycket 60+ folk samt ungdomar från handboll och fotbollsklubbar.
Citera
2026-04-10, 18:08
Medlem
Anybodykillers avatar
STC [Götene] helt ok för att vara i en sådan liten kommun. Det är bra atmosfär på gymmet och folk som missköter sig åker ut ganska fort.

Förra och nuvarande ägarna är/var väldigt drivna så det i sig gör skapar en standard. Det tråkiga är överbelastning vissa timmar men det är vad det är.

Det kan dock variera när man kommer till gymmet. Innan stängning så brukar jag få hänga tillbaka en del vikter som folk i den stora ruschen (16-18:00) missat.
Citera
2026-04-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Nordic är ju ökänt som turkgym med massor av problem?

Friskis är rätt nice. Så även Sats.
Friskis? Folk käkar nötter där och väggarna är gula fr 1960 svett. Tror du är för hård mot Nordic
Citera
2026-04-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
STC [Götene] helt ok för att vara i en sådan liten kommun. Det är bra atmosfär på gymmet och folk som missköter sig åker ut ganska fort.

Förra och nuvarande ägarna är/var väldigt drivna så det i sig gör skapar en standard. Det tråkiga är överbelastning vissa timmar men det är vad det är.

Det kan dock variera när man kommer till gymmet. Innan stängning så brukar jag få hänga tillbaka en del vikter som folk i den stora ruschen (16-18:00) missat.
Att folk inte lämnar tbx vikterna gör mig också jävligt förbannad. Kul att STC är bra med avstängningar.
Citera
2026-04-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Kan jag inte säga utan att outa mig själv, men både sats och nordic wellness kan vara ok, beroende på vilket gym det är då utrustningen varierar och en del är sprillans nya och andra har sett likadana ut i 20 år
Utrustningen i Sats är anpassade efter korta och svaga människor möjligtvis tonåringar. Maxat 2 maskiner redan och sitter frustrerad.

Technogym och de andra som leverar maskinerna kör inget eget underhåll vad jag sett så många maskiner är uråldrade och ospända.
Citera
2026-04-10, 18:28
Medlem
TheGretaResets avatar
Friskis & fetish. Gillar en del pass.

På mitt friskis tränar faktiskt i princip alla tjejer. På mitt 24/7 där jag tränade satt tjejerna enbart med sina mobiler.

Blev rätt förvånad. Har en del skolungdom.
Citera
2026-04-10, 18:39
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kacklaren
Utrustningen i Sats är anpassade efter korta och svaga människor möjligtvis tonåringar. Maxat 2 maskiner redan och sitter frustrerad.

Technogym och de andra som leverar maskinerna kör inget eget underhåll vad jag sett så många maskiner är uråldrade och ospända.

Vissa sats kör ju Hammer strength och life fitness, det borde väl funka för dig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in