Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
De flesta killar i 20 års åldern väljer också aktivt att plugga, resa, festa och annat framför att skaffa familj.
Låt oss nu inte skuldbelägga tjejer i 20 års åldern för att de inte vill börja föda ungar och tyngas av mega-ansvaret för barnen framför att njuta av att vara unga och fria. Speciellt inte idag då det hade kastat dem rakt in i ett ekonomiskt beroende och en väldigt sårbar situation.
Män väljer i första hand att plugga så att de i framtiden kan försörja en familj, själva om så behövs. Det skiljer sig från kvinnor som söker en stabil framtida inkomst så de inte nödvändigtvis behöver förlita sig på en man för försörjning. Sedan finns det andra skäl som bägge könen delar såsom att intressanta framtida arbetsuppgifter. En viktig , viktig distinktion dock är att ett stabilt jobb och inkomst gör män attraktivare på dejtingmarknaden. För kvinnor kvittar det.
Sedan prioriterar fler kvinnor att åka ut och resa än män är min erfarenhet. Gällande festandet handlar det helt om att jaga kvinnor för män. När stabila män träffar rätt partner lugnar de ofta ned sig.
Jag menar inte att kvinnor i 20 årsåldern antingen väljer att skaffa barn direkt eller vänta i 15 år. Snarare att livsprioriteringen finns och i praktiken realiseras det hos dessa kvinnor vid 26-29 typ. Delvis därför att de sedan 20årsåldern ägnat tid och energi på att träffa en bra man . Vet inte om jag skulle kalla det skuldbelägga men om en kvinna inte lyckats träffa en bra man vid fyllda 30( när hon passerat bäst före datum), har hon oftast gjort något fel.Ändå ursäkten vore en lång relation som oväntat tagit slut där det funnits förhoppning om barn.
Håller med dig helt om att dagens situation för unga gör det väldigt sårbara. Babyboomers hade inte liknande problem även om de valda att skaffa barn in 20 års åldern.