2026-04-11, 12:59
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
ja men han kan inte bli gravid och kan då leva sitt liv som vanligt.
Kvinnor bör inte ha sex om dom inte vill bli gravid, för det kan hända.
Precis som att du inte bör knulla en hora i afrika oskyddat om du inte vill riskera aids.

Därför bör underhållsbidraget höjas rejält.
Citera
2026-04-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Sverige är inte överbefolkat dock din jävla åsna.

Med tanke på att det är vattenbrist i Skåne och diverse problem med överkomlig eltillgång så skulle jag säga att du har fel din jävla kamel!
Dessutom är överbefolkningsproblemet global så då spelar lilla Sverige ingen som helst roll i sammanhanget din jävla kossa!
Citera
2026-04-11, 13:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Ok, kanske var det annorlunda för 15-20 år sedan. Men det är trots allt den generationen vi talar om.

Hur som helst så får man respektera folks val utan att håna eller tvinga. Hellre ett fritt samhälle som dör ut om hundra år än en kommunistdiktatur där staten försöker styra över folks kroppar.
Citera
2026-04-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Varför måste kvinnorna välja män i samma ålder? Kvinnorna kan välja äldre och ekonomiskt väletablerade män, och på köpet så får dessa män unga och högfertila kvinnor. Win-win. Det är kvinnorna som måste ta hänsyn till den biologiska klockan, männen har gott om tid och behöver inte stressa.
Jag har skrivit lite tidigare om nackdelarna för kvinnor att välja äldre män. Dessutom är det ju lite mörkt att tänka att männen ska vara utan chans till en seriös relation och familjebildning de första 45-50 åren av sina liv. Känns som en bra grogrund till nya medlemmar i incelklubben.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Dessutom är det bra att det föds färre barn. Jorden är överbefolkad och vi skulle behöva minska den totala mängden människor med hälften. Vad vi faktiskt skulle behöva göra är att tvångssterilisera flera miljoner negrer i Afrika.
Det är ett faktum att det enskilt bästa en enskild person kan göra för klimatet är att inte skaffa barn.

Du har rätt i att jorden är överbefolkad. Så bäst för klimatet är att adoptera. Men det skiter folk i. De flesta kan inte ens tänka sig att avstå från att göra en eller flera flygresor på semestrarna.

Tvångssterilisering är jag emot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xerati6565
Det har jag redan. Tack och lov
Det är det viktigaste och allt som krävs av en människa. Gratulerar!
Citera
2026-04-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det verkar inte så. Detta har diskuterats i feminstforumet tidigare. När man frågar unga kvinnor hur många barn de vill ha så svarar de fler barn än vad de sedan får.

Det är väl inte så konstigt med tanke på att förstföderskornas ålder har stigit i takt med att antal födda barn per kvinna har minskat?
Jag blev lite intresserad av hur många barn män egentligen vill ha, så jag startade en tråd om det. Det är ju inte oviktigt i sammanhanget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Därför att det krävs ett barnafödande på ca 2,1 barn per kvinna för att upprätthålla en befolkning. Ligger snittet under det så kommer befolkningen så småningom att mer eller mindre försvinna. Så ja, det kommer bli ganska hemskt för de länder du räknar upp om barnafödandet fortsätter i samma takt.

Lägg till att invandrarkvinnor från Afrika och Mellanöstern, dvs muslimska kvinnor, föder betydligt fler barn per kvinna i Sverige och många av de länder du nämner än vad de inhemska kvinnorna gör (så egentligen är snittet ännu lägre än 1,43 om vi bara räknar inhemska kvinnor).

Krävs inget geni för att kunna se vartåt de barkar. Inte bara kommer den svenska befolkningen försvinna om inget görs, utan den kommer även bli ersatt av ovan nämnda.

Och varför är detta viktigt för dig personligen? Du kommer inte leva om det blir som du befarar längre fram i framtiden. Och du har inga barn eller barnbarn att oroa dig för. Är du lika neurotiskt orolig över klimatförändringarna? Nope, det är du inte. Dessa kan du dock själv råka få känna på under din livstid... Så varför din oro över att det just nu är en lite mer nedåtgående trend i barnafödandet per kvinna? Något som kanske kommer märkas av först om 100 år, om det fortsätter såhär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du menar på fullaste allvar att tex jag och min partner, som närmar oss 50. Ska låta bli sex med varandra, bara för att den av oss som är kvinna fortfarande är fertil (regelbundna ägglossningar och regelbunden mens)? Hör du inte hur det låter? Ska vi vänta till menopaus med sex?

Varför inte? Har ni ingen självkontroll?

Det finns också andra typer av sexuella aktiviteter man kan ägna sig åt som inte kommer med någon risk för graviditet. Ni kanske kan utforska sådana istället för att bara hålla på med nåt så banalt som "vaginalsex"?
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Om tjejen skaffar barn med rätt man behöver hon inget jobb, hon kan ägna all tid åt barnet och hemmet.

Valet av man är helt upp till henne och hennes omdöme, kanske därför det går åt pipan såå ofta...

Det förutsätter att mannen ser till att vara värd att älska och knulla så kvinnan inte känner behov av att skilja sig.

Dessutom behöver kvinnan kompenseras under äktenskapet för att hon avstår självutveckling utanför hemmet.
Citera
2026-04-11, 13:03
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det menar jag. Kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur. Har hon träffat en man som hon är tillräckligt intresserad av för att ha sex med, så är hon också tillräckligt intresserad av att dejta honom och se om det kan bli något seriöst. Men om han bara var ute efter sex, så tvingas hon ju finna sig i det... Då blir det inget dejtande/utforskande i om de var rätt för varandra.

Och om en kvinna är i en seriös relation med en man, så är hon i regel intresserad av att ha barn med mannen. Men om han "inte är redo för barn", så tvingas hon ju finna sig i det... Då blir det inga barn gjorda.

Kvinnan väljer vilken man som är duglig nog för henne. Mannen väljer vilken relationsform de två kommer ha med varandra, när kvinnan har valt ut honom. Så ser det i regel ut!
Och detta rör givetvis vanliga mediokra unga män som blir valda av vanliga mediokra unga kvinnor.

Fakta som styrker det jag påstår? Så ser det evolutionärt ut. Att kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur. Och män väljer relationsform.

Du skriver om snittåldern. Jag skriver om snittspannet.

Fast hur går din ekvation ihop med att den stora majoritet av separationer initieras av kvinnor? Om det är männen som väljer relationsform?

Och de finns väldigt få undersökningar om specifikt män och synen på barn, men en dansk studie visar att 90% av unga barnlösa män vill ha barn, det för att det anses vara en viktig del av den maskulina rollen.

https://research.monash.edu/en/publications/desire-for-parenthood-beliefs-about-masculinity-and-fertility-awa/

För kvinnor ligger det på 75% enligt den nyaste undersökningen jag hittade.

https://www.dagensps.se/privatekonomi/ny-studie-var-fjarde-kvinna-tveksam-till-barn/

Fast spannet säger ju inget om vilka som faktiskt är i majoritet. Du kan ju inte fokusera på undantagen när det handlar om normalfördelning.
Citera
2026-04-11, 13:03
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De flesta killar i 20 års åldern väljer också aktivt att plugga, resa, festa och annat framför att skaffa familj.

Låt oss nu inte skuldbelägga tjejer i 20 års åldern för att de inte vill börja föda ungar och tyngas av mega-ansvaret för barnen framför att njuta av att vara unga och fria. Speciellt inte idag då det hade kastat dem rakt in i ett ekonomiskt beroende och en väldigt sårbar situation.
Män väljer i första hand att plugga så att de i framtiden kan försörja en familj, själva om så behövs. Det skiljer sig från kvinnor som söker en stabil framtida inkomst så de inte nödvändigtvis behöver förlita sig på en man för försörjning. Sedan finns det andra skäl som bägge könen delar såsom att intressanta framtida arbetsuppgifter. En viktig , viktig distinktion dock är att ett stabilt jobb och inkomst gör män attraktivare på dejtingmarknaden. För kvinnor kvittar det.

Sedan prioriterar fler kvinnor att åka ut och resa än män är min erfarenhet. Gällande festandet handlar det helt om att jaga kvinnor för män. När stabila män träffar rätt partner lugnar de ofta ned sig.

Jag menar inte att kvinnor i 20 årsåldern antingen väljer att skaffa barn direkt eller vänta i 15 år. Snarare att livsprioriteringen finns och i praktiken realiseras det hos dessa kvinnor vid 26-29 typ. Delvis därför att de sedan 20årsåldern ägnat tid och energi på att träffa en bra man . Vet inte om jag skulle kalla det skuldbelägga men om en kvinna inte lyckats träffa en bra man vid fyllda 30( när hon passerat bäst före datum), har hon oftast gjort något fel.Ändå ursäkten vore en lång relation som oväntat tagit slut där det funnits förhoppning om barn.

Håller med dig helt om att dagens situation för unga gör det väldigt sårbara. Babyboomers hade inte liknande problem även om de valda att skaffa barn in 20 års åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in