Jag har nu bott med min fästmö snart ett år och jag har konstant blivit störd med min day-trading. Häromdagen var droppen för mig då jag förlorade 20.000kr av investerat kapital pga jag missat säljlägen. Jag får inte ha mobilen vid matbordet vid frukost, lunch, middag. Får alltid ”lägg ner mobilen!” och världens raseri utbrott. Vi båda är hemma samtidigt ganska ofta sp min egentid har försvunnit helt och jag ser hur mitt kapital minskar successivt. När vi åker bort ska det vara ”mobil och datorfri weekend” så det gör att jag inte kan följa kurserna.
Några tips om hur jag ska göra? Jag har ett vanligt jobb vid sidan, som jag tyvärr måste ägna mig mer åt nu när mina trades bokstavligen går år helvete.
Jag har nu bott med min fästmö snart ett år och jag har konstant blivit störd med min day-trading. Häromdagen var droppen för mig då jag förlorade 20.000kr av investerat kapital pga jag missat säljlägen. Jag får inte ha mobilen vid matbordet vid frukost, lunch, middag. Får alltid ”lägg ner mobilen!” och världens raseri utbrott. Vi båda är hemma samtidigt ganska ofta sp min egentid har försvunnit helt och jag ser hur mitt kapital minskar successivt. När vi åker bort ska det vara ”mobil och datorfri weekend” så det gör att jag inte kan följa kurserna.
Några tips om hur jag ska göra? Jag har ett vanligt jobb vid sidan, som jag tyvärr måste ägna mig mer åt nu när mina trades bokstavligen går år helvete.
Avsluta förhållandet och satsa på daytradingen, hitta en kvinna som inte stör dig vid daytradingen, problemet löst.
Låt mig göra en försiktig tolkning: du är arbetslös, går hemma och slår dank om dagarna och när din fru försöker få kontakt med dig sitter med näsan begravd i dina investeringar, som i ärlighetens namn kostat långt mer än de smakat.
Om inte: låter som att du blir behandlad som ett glin. Väldigt märkligt att bli tillsagd på det viset hela tiden när man är vuxen. I längden kanske det är enklare att hantera ett par utbrott, för att hon med tiden ska förstå att du inte är rädd att prata om vissa ämnen bara för att resultatet blir kaos och aggression.
Med det sagt, tycker hon att du är för frånvarande i din telefon så är det inte heller sunt. Balans.
Vad hände med ditt ditt heltidsjobb som du hade i feb. då?
Citat:
Jag vet inte var jag ska börja; jag har skulder till staten, banker, kreditbolag och privatpersoner allt sammanslaget över 1,3 miljoner kronor. Det hela började i 20 års åldern, sedan har det spårat ur genom åren och med stigande räntor bara värre.
Nu har livslusten slocknat och jag tänker släppa allt till fogden. Jag äger inget av värde och ser mig som samhällets slav. Jobbar heltid med extra arbeten inget hjälper.
Vi har ett planerat bröllop så det kan jag inte göra.
Då är det ju perfekt läge. Men annars får du förklara att du förlorar pengar och att det är något viktigt för dig. Du kan ju börja där och är reaktionen väldigt negativ kan du ju avbryta giftemålet