2026-04-10, 12:56
  #1
Medlem
Authixs avatar
Hej!

Jag har nu bott med min fästmö snart ett år och jag har konstant blivit störd med min day-trading. Häromdagen var droppen för mig då jag förlorade 20.000kr av investerat kapital pga jag missat säljlägen. Jag får inte ha mobilen vid matbordet vid frukost, lunch, middag. Får alltid ”lägg ner mobilen!” och världens raseri utbrott. Vi båda är hemma samtidigt ganska ofta sp min egentid har försvunnit helt och jag ser hur mitt kapital minskar successivt. När vi åker bort ska det vara ”mobil och datorfri weekend” så det gör att jag inte kan följa kurserna.

Några tips om hur jag ska göra? Jag har ett vanligt jobb vid sidan, som jag tyvärr måste ägna mig mer åt nu när mina trades bokstavligen går år helvete.
Citera
2026-04-10, 12:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Authix
Hej!

Jag har nu bott med min fästmö snart ett år och jag har konstant blivit störd med min day-trading. Häromdagen var droppen för mig då jag förlorade 20.000kr av investerat kapital pga jag missat säljlägen. Jag får inte ha mobilen vid matbordet vid frukost, lunch, middag. Får alltid ”lägg ner mobilen!” och världens raseri utbrott. Vi båda är hemma samtidigt ganska ofta sp min egentid har försvunnit helt och jag ser hur mitt kapital minskar successivt. När vi åker bort ska det vara ”mobil och datorfri weekend” så det gör att jag inte kan följa kurserna.

Några tips om hur jag ska göra? Jag har ett vanligt jobb vid sidan, som jag tyvärr måste ägna mig mer åt nu när mina trades bokstavligen går år helvete.

Avsluta förhållandet och satsa på daytradingen, hitta en kvinna som inte stör dig vid daytradingen, problemet löst.
Citera
2026-04-10, 13:02
  #3
Medlem
Authixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Avsluta förhållandet och satsa på daytradingen, hitta en kvinna som inte stör dig vid daytradingen, problemet löst.
Vi har ett planerat bröllop så det kan jag inte göra.
Citera
2026-04-10, 13:02
  #4
Medlem
HBTKuks avatar
Låt mig göra en försiktig tolkning: du är arbetslös, går hemma och slår dank om dagarna och när din fru försöker få kontakt med dig sitter med näsan begravd i dina investeringar, som i ärlighetens namn kostat långt mer än de smakat.

Om inte: låter som att du blir behandlad som ett glin. Väldigt märkligt att bli tillsagd på det viset hela tiden när man är vuxen. I längden kanske det är enklare att hantera ett par utbrott, för att hon med tiden ska förstå att du inte är rädd att prata om vissa ämnen bara för att resultatet blir kaos och aggression.

Med det sagt, tycker hon att du är för frånvarande i din telefon så är det inte heller sunt. Balans.
Citera
2026-04-10, 13:03
  #5
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Authix
Vi har ett planerat bröllop så det kan jag inte göra.
Mobilfritt bröllop?
Citera
2026-04-10, 13:07
  #6
Medlem
Hon kanske är trött på att du drar på dig en massa skulder? (FB) Skulder på över nästan 1 mkr
Citera
2026-04-10, 13:11
  #7
Medlem
halaltarzans avatar
Vad hände med ditt ditt heltidsjobb som du hade i feb. då?

Citera
2026-04-10, 13:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Hon kanske är trött på att du drar på dig en massa skulder? (FB) Skulder på över nästan 1 mkr

Ajdå
Citera
2026-04-10, 13:13
  #9
Medlem
Authixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad hände med ditt ditt heltidsjobb som du hade i feb. då?

det tog slut i mars
Citera
2026-04-10, 13:14
  #10
Medlem
Authixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Hon kanske är trött på att du drar på dig en massa skulder? (FB) Skulder på över nästan 1 mkr
ja men jag försöker betala av dem med mina trades
Citera
2026-04-10, 13:15
  #11
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Authix
Vi har ett planerat bröllop så det kan jag inte göra.
Då är det ju perfekt läge. Men annars får du förklara att du förlorar pengar och att det är något viktigt för dig. Du kan ju börja där och är reaktionen väldigt negativ kan du ju avbryta giftemålet
Citera
2026-04-10, 13:16
  #12
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Authix
det tog slut i mars

Okey, men Trumpens uttalanden och krigen i MÖ måste väl verkligen ha varit lyckade för dig som trader, eller kom du in fel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in