2026-09-01, 10:14
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Tror inte på någon av målvakterna nog för att de ska kunna leda laget i ett långt slutspel.

Alla rapporter man får hittills tyder väl på att Bäckis inte kommer spela? Eller har det kommit nåt nytt?

Det är en namnstark och bred forwardsgrupp man har ändå. Och dyr, herrejävlar.

Vet att Silfverberg spelar ordentligt rabatterat, men det lär inte Järnkrok göra. Han väntade in i det sista med att signa och krävde 3 år, när Alcén hade ett optionsupplägg. Han har heller inte tjänat alls samma pengar i NHL.

Utöver Hillström och Gästrin har man nog inte en gubbe under 140 papp i månaden.

Fjärdekedjan lär bestå av 240’ Fjällby och närmare 300’ Lindblom. Saftigt minst sagt.

Tre år känns rätt långt kontrakt för någon i den åldern. Visst han kanske gör en Åslund men det känns som forwards överlag med den hockeyn som spelas idag inte riktigt håller lika länge.
Citera
2026-09-01, 11:33
Medlem
Järnkrok är knappast en spelare som kommer göra massa poäng, men en playmaker av rang och förmodligen en bra ledare i omklädningsrummet för dom yngre. Sen har väll Brynäs 11-12 spelare som är fostrade i Brynäs från u16 och uppåt, jämför med Växjö som iaf har en spelare från Vimmerby. Bra förening bygger egna talanger.
Citera
2026-09-01, 11:38
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenroev
Järnkrok är knappast en spelare som kommer göra massa poäng, men en playmaker av rang och förmodligen en bra ledare i omklädningsrummet för dom yngre. Sen har väll Brynäs 11-12 spelare som är fostrade i Brynäs från u16 och uppåt, jämför med Växjö som iaf har en spelare från Vimmerby. Bra förening bygger egna talanger.

Blir intressant att se om tidigare ohotade Shinnimin blir puttad från tronen, førsta riktiga utmanaren på många år.
Citera
2026-09-01, 11:52
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Det är väl någon trio där som tog guld med Brynäs 2012 om jag hörde rätt på sportradion innan idag Järnkrok, Silfverberg och Bäckström. Kan dom göra en repris från 2012 måntro, nu när dom är återsamlade?

Edit: Eller det va Johan Larsson inte Bäckström
Det var Larsson, och även gnällfittan Ekholm.
Alla de där fyra slängde sig och filmade något kopiöst. Det är det mest ovärdiga guld jag någonsin skådat i svensk hockey.

Bäckis var upptagen med att serva Ovechkin i Washington 2012.
Citera
2026-09-01, 15:24
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Tror inte på någon av målvakterna nog för att de ska kunna leda laget i ett långt slutspel.

Alla rapporter man får hittills tyder väl på att Bäckis inte kommer spela? Eller har det kommit nåt nytt?

Det är en namnstark och bred forwardsgrupp man har ändå. Och dyr, herrejävlar.

Vet att Silfverberg spelar ordentligt rabatterat, men det lär inte Järnkrok göra. Han väntade in i det sista med att signa och krävde 3 år, när Alcén hade ett optionsupplägg. Han har heller inte tjänat alls samma pengar i NHL.

Utöver Hillström och Gästrin har man nog inte en gubbe under 140 papp i månaden.

Fjärdekedjan lär bestå av 240’ Fjällby och närmare 300’ Lindblom. Saftigt minst sagt.
Silfverberg tjänar runt 100k enligt någon artikel från Expressen som jag läste igår, samma för Bäckis. Budgeten borde ligga bland topp 5 i SHL känns det som. Hela Växjös fjärde kedja lär nog inte kosta mer än 160k per månad, och frågan är om inte Lakers spelare gör det bättre än Fjällby och Lindblom.
Citera
2026-09-01, 15:29
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenroev

Två från Vimmerby och sen har vi tre duktiga juniorer som varit i Växjös organisation sedan u16 som knackar på dörren till A-laget, varav en av de tränar fulltid med A-laget.
Citera
2026-09-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det var Larsson, och även gnällfittan Ekholm.
Alla de där fyra slängde sig och filmade något kopiöst. Det är det mest ovärdiga guld jag någonsin skådat i svensk hockey.

Bäckis var upptagen med att serva Ovechkin i Washington 2012.

Ja, minns Brynäs från den tiden. Helvete vad de ramlade, slängde sig och höll på! Är väl typ lika nu hos gnällgänget nr 1 men inte på samma nivå som då. Johan Larsson borde få en rejäl omgång av någon för all skit han håller på med. Sist han var här innan NHL var hans paradgren att åka in i målvakter i målgården. Tål honom inte! Han kan dra åt helvete!

Edit: Skulle hellre se att FBK värvar en tuffing, en riktig hårding, till backsidan än en "spetsvärvning" som alla förståsigpåare tjatar om. Då menar jag en hårding som kan spela hockey hyfsat. Så alla filmare och kaxare håller sig på mattan.
Senast redigerad av Palkranen 2026-09-01 kl. 16:56.
Citera
2026-09-01, 17:12
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ja, minns Brynäs från den tiden. Helvete vad de ramlade, slängde sig och höll på! Är väl typ lika nu hos gnällgänget nr 1 men inte på samma nivå som då. Johan Larsson borde få en rejäl omgång av någon för all skit han håller på med. Sist han var här innan NHL var hans paradgren att åka in i målvakter i målgården. Tål honom inte! Han kan dra åt helvete!

Edit: Skulle hellre se att FBK värvar en tuffing, en riktig hårding, till backsidan än en "spetsvärvning" som alla förståsigpåare tjatar om. Då menar jag en hårding som kan spela hockey hyfsat. Så alla filmare och kaxare håller sig på mattan.
Ja, och det hjälpte ju inte till att domarna svalde betet exakt varje gång. På det hade vi media som också tröck på och gullade med Brynäs för att det var 100-årsjubileum och guldet "skulle hem". Det var redan bestämt av alla.

Riktigt illaluktande var det.

Nåja... de lär inte vinna igen, trots Järnkrok. Han är en bra spelare, men han tycks vara skadebenägen och den teorin stärks ju lite av att han verkligen ville ha 3 år. Det är ju passande om han skulle skada sig menar jag.

Fattas väl bara att Ekholm kommer hem också
Ursäkta min något bittra ton, men jag har lite jobbiga minnen från just 2012 där både domarna och media på förhand bestämt sig för att guldet skulle till Brynäs.

Annars håller jag med dig, jag vill också ha en tuffing i laget. Det vill jag iofs alltid
Citera
2026-09-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Silfverberg tjänar runt 100k enligt någon artikel från Expressen som jag läste igår, samma för Bäckis. Budgeten borde ligga bland topp 5 i SHL känns det som. Hela Växjös fjärde kedja lär nog inte kosta mer än 160k per månad, och frågan är om inte Lakers spelare gör det bättre än Fjällby och Lindblom.
Runt 150 förra året enl Expressen ja.

Men det är ingen rabatt på övriga killar kan man lugnt säga. Den är nog mer än topp 5 tror jag. Norlinder och Bertilsson i ett potentiellt tredjepar har betalt som toppbackar.

Men de har ju råd, givet de senaste kvartalsrapporterna
Citera
2026-09-01, 18:44
Medlem
Citat:
Runt 150 förra året enl Expressen ja.

Men det är ingen rabatt på övriga killar kan man lugnt säga. Den är nog mer än topp 5 tror jag. Norlinder och Bertilsson i ett potentiellt tredjepar har betalt som toppbackar.

Men de har ju råd, givet de senaste kvartalsrapporterna

Bertilsson....håller han? Mer fysisk än för sitt eget bästa. Minns firandet på krogen 2011 där jag söp med hans farsa. Tror jag....😆
Citera
2026-09-01, 19:52
Medlem
Alltid ska de filmande bönderna tycka andra filmar, när de har värvat ligans största filmare till Karlstad. Tråden spårar alltid ut, när de skriver här, tragiskt.

Järnkrok är en stabil värvning, inte samma speed som Mojo, så hur det går i Shl är svårare att sia om. Men att han skulle vara en större filmare än andra i den här ligan är det bara bönder som tycker och det är inte seriöst någonstans, precis som mycket annat från karlstad.

Bra diskussioner, i övrigt.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-09-01 kl. 20:09.
Citera
2026-09-01, 20:23
Medlem
Den första omgången i den finska ligan startade idag med återkomsten av förra KHL laget Jokerit som mötte förra årets jumbolag Sport på bortaplan och det blev förlust efter straffar . Stor matchhjälte var förra årets Tranås spelare George Diaco som gjorde 2 av 4 mål plus slog in 2 straffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in