2026-04-15, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Ahnelöv, Zackrisson tror jag vi kan räkna in. Blir inte förvånad om Fredrik Forsberg konmer, han andas och lever Leksand. Tydligen drar vi också i Tyler Kellerher, vore bra om vi kunde landa honom. Får vi behålla Koblar så har jag svårt att se någon som skulle kunna utmana oss i en lång serie med slutspel!

Koblar ryktas till Örebro och FBK också men ser gärna att han stannar i LIF såklart.
Citera
2026-04-15, 09:12
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Lägger ihop 1+1. Leksand vill gå upp direkt och behöver en trollgubbe. Kelleher bryter med Modo, har inte fungerat i Modo och vill nu till ny toppklubb i HA.
Inte omöjligt om nu budgeten är i topp i HA, men inget konkret finns på detta.
Citera
2026-04-15, 11:17
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Koblar ryktas till Örebro och FBK också men ser gärna att han stannar i LIF såklart.

Tror nog Koblar föredrar en framträdande roll i Leksand som har har goda chanser att ta upp och bli en hjälte. Alternativet är att gå till Örebro och få kvala eller begränsat med speltid i ett FBK som helt tappat både ledning och styrning.
Citera
2026-04-15, 11:18
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Pengar finns. Riktningen är klar, VI SKA UPP!
Citera
2026-04-15, 18:46
Medlem
Hardy Häman ryktas vara klar för FBK på 3 års avtal. Leksands norsk verkar också vara på ingång.
Klokt val av Koblar, framförallt för att inte behöva riskera att inte få lön i tid.
Citera
2026-04-15, 19:38
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Nej, inget HA lag har väl ett värre ackumulerat underskott och därtil exitbonusar att betala än Stars, så det stannar nog vid att ligga och hoppas på pojkrummet? Är Elvis uppfattning av Stars-verkligheten något som delas av gemene lexing?

Leksands ekonomiska kris diskuteras i "Klubbarnas ekonomi" om ni vil bidra med hemmafansens syn - och insyn - i ekonomin.
Citera
2026-04-16, 09:15
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Nej, inget HA lag har väl ett värre ackumulerat underskott och därtil exitbonusar att betala än Stars, så det stannar nog vid att ligga och hoppas på pojkrummet? Är Elvis uppfattning av Stars-verkligheten något som delas av gemene lexing?

Leksands ekonomiska kris diskuteras i "Klubbarnas ekonomi" om ni vil bidra med hemmafansens syn - och insyn - i ekonomin.
Det finns svart på vitt från sportchefen Jesper Ollas att budgeten kommer vara bra i HA. Om det är jobbigt för dig får du ta ut dina känslor inne på pojkrummet då som du säger. Jag delar inte min personliga åsikt kring detta här utan skriver bara det jag vet.

Vad andra användare har för uppfattningar om vad du kallar ”Stars-verkligheten” är inget jag lägger någon vikt i.

En så kallad ”bra” budget föranleder diskussion om ”bra” HA spelare som eventuellt kan landa i Leksand, vilket jag trodde vi skulle diskutera här, vill du prata ekonomi så vet du ju vart man ska göra det.
Citera
2026-04-16, 10:38
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Det finns svart på vitt från sportchefen Jesper Ollas att budgeten kommer vara bra i HA. Om det är jobbigt för dig får du ta ut dina känslor inne på pojkrummet då som du säger. Jag delar inte min personliga åsikt kring detta här utan skriver bara det jag vet.

Vad andra användare har för uppfattningar om vad du kallar ”Stars-verkligheten” är inget jag lägger någon vikt i.

En så kallad ”bra” budget föranleder diskussion om ”bra” HA spelare som eventuellt kan landa i Leksand, vilket jag trodde vi skulle diskutera här, vill du prata ekonomi så vet du ju vart man ska göra det.

Det finns nog inte plats också før mig där.

Jag frågar vidare i rätt tråd, frågeställningarna är hoppløst sammankopplade så det är nog bättre att ta pengarna først.
Citera
2026-04-16, 13:13
Medlem
Blot-Svens avatar
Mikkel Øby-Olsen går från Almtuna till Färjestad. 28 (!) mål och totalt 48 poäng i HA denna säsong.
Citera
2026-04-16, 18:40
Medlem
Vejdemo lämnar Leksand

Väntat tyvärr

Många sportchefer i SHL som är sugna på hans underskrift tror jag

https://www.leksandsif.se/article/32datdl-30ead/view
Citera
2026-04-16, 18:43
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Vejdemo lämnar Leksand

Väntat tyvärr

Många sportchefer i SHL som är sugna på hans underskrift tror jag

https://www.leksandsif.se/article/32datdl-30ead/view

Han e klar för Dif enligt MP o Svensson i Expressen
Citera
2026-04-16, 18:51
Medlem
Elvis avatar
https://www.siljannews.se/leksands-if/manga-bra-spelare-ser-oss-som-ett-alternativ/

Alla spelare verkar vilja till Leksand just nu. Jävligt roligt, samtidigt inte förvånande att toppspelare vill till Leksand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in