2026-04-07, 22:03
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Trump menar regimen era trögfattade nollor.

Nä. I ett tal sa han att han ska bomba dem tillbaka till stenåldern. Då menar man folket, inte styret.
Citera
2026-04-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Är väl regimen han menar. Alla anti-Trumpers går bananas så klart.
Vår media och politiker är på Iranska regimens sida vilket är så jävla äckligt och vidrigt. Bara för att det är Trump och hade givetvis hyllats ifall om Biden eller Kamala anfallit Iran och då hade Nato hjälpt till 100%.
Sveriges media är på samma nivå som Der Sturmer.
Sieg heil Ayatollah!
Om media varje dag skrev att jorden är platt hade folk i Sverige börjat tro det och garanterat hälften på fb.
Om han menar regimen så kan han väl uttrycka det statsmannamässigt och inte som en 13 åring COD spelare? Du är uppenbarligen i magasekten, det är okej, man kan erkänna att man haft fel och ändra sig. Jag diggade Trump förr också.
Citera
2026-04-07, 22:06
Avstängd
tutankhumans avatar
När Trump ställde upp i presidentvalet första gången var jag trumpist, och år 2016 kände man visst hopp gällande honom. Men sedan förstod jag hur nära vän med judarna han är och insåg att allt kommer att gå åt helvete.

Och här är vi nu.

Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Ja jag håller med. Jag var tidigare mycket positivt inställd till Trumpen....men mannen är helt klart vrickad och extremt olämplig att få fortsätta. Jag hoppas han blir avsatt.
Citera
2026-04-07, 22:06
Medlem
swedenistanis avatar
Enligt Zed-tv (https://telegram.me/s/ztvofficial) som jag översätter. Så har Boeing B-52 Stratofortress lyfts från när liggande områden och bör anlände till Iran ca 03.30. Jag tror på bomba sönder viktiga el och infrastuktur grejer, så att regimen ger upp!
Citera
2026-04-07, 22:07
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Inget kommer hända
Trump har satt sig själv i en ganska besvärlig sits. Att framföra ett sådant här kraftfullt hot för att sedan backa, det skulle underminera hans trovärdighet. Frågan är om han kan acceptera något sådant?
Citera
2026-04-07, 22:14
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Jag tror det är den enda lösningen. Man behöver inte enorma mängder trupper. Några hundra och mycket flygunderstöd. En konstant jakt på shahedteam.

Några hundra ... Sure! Tyvärr, det kommer krävas en betydligt större styrka än så. Lägg på några nollor.
Citera
2026-04-07, 22:14
Medlem
Jag tycker synd om den Iranska civilbefolkningen. Miljontals oskyldiga människor som försöker leva sina liv. Barn som inte valt varken land eller religion. För några veckor sedan var detta helt otänkbart och nu ska dom lägga sig med dödsångest. Bara pga av EN självupptagen narcissist övertygad av av vårt tids ondaste ideologi sionismen.
Citera
2026-04-07, 22:17
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Irans folk tejpar fönstren. Som om det skulle hjälpa mot strålning och radioaktivt nedfall.

Frågan är om Rysslands kärnvapen är programmerade att svara direkt när de amerikanska missilerna lämnar silona, eller om de tar reda på vart de är på väg först.

SKULLE de använda kärnvapen (det kommer de inte) använder de naturligtvis inte långdistansmissiler. De använder isåfall mindre pjäser som avfyras som alla andra bomber från flygplan.
Citera
2026-04-07, 22:18
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Trump har satt sig själv i en ganska besvärlig sits. Att framföra ett sådant här kraftfullt hot för att sedan backa, det skulle underminera hans trovärdighet. Frågan är om han kan acceptera något sådant?

TACO har ingen trovärdighet kvar. Han hör hemma på ålderdomshemmet där han kan hota och vifta om "tullar", "hellfire" och "ostburgare" medan sköterskorna klappar honom på den orange flinten.
Citera
2026-04-07, 22:20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas

Ja. Hans fans i USA kommer inte gilla att han backar. Hans undersåtar i Vita huset sliter nog sitt hår. Om de vill att han ska atombomba, göra något annat eller ingenting, det vet vi inte riktigt, och inte alls om de har någon makt över honom. Har förutsatt att andra styr honom, men nu börjar jag undra, för detta drag var helt åt helvete korkat och måste sluta illa på ena eller andra sättet. Jag inbillar mig iallafall att det finns dem som försöker stoppa honom, för detta måste ju vara över gränsen att inte tillfråga kongressen. Och jag tror på allvar att Trump vill atombomba dem, han är skvatt galen.
Citera
2026-04-07, 22:25
Medlem
Pinoputchins avatar
Slakta, mörda, bomba, förinta. Det är just det som världspolisen USA har hållit på med i alla tider. Skillnaden nu är att Trump benämner saker vid dess rätta namn.
Citera
2026-04-07, 22:26
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Tydligen pågår förhandlingar nu enligt Trump. Så kanske finns det en chans att allt slutar utan en massa förstörelse.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ok8lbw/israel-har-attackerat-iran?pinnedEntry=1456741
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in