2026-04-07, 20:52
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassess.
Ja det är sanslöst hur han uttrycker sig det senaste. Att Maga fortfarande försvarar honom är också sanslöst. Köper att man var Maga 2016, köper även att man var det förra valet delvis. Men att nu fortfarande stötta honom trots att han går rakt emot det han gick till val på är för mig ett mysterium

Ja MAGA har spårat. Jag var positiv till Trump tidigare. Jag var hyffsat nöjd med honom efter första presidentomgången även om han var långt ifrån perfekt. Men han kändes som en nystart, något lite mer jordnära (låter konstigt nu ja...men det var känslan då) och problemlösande av de problem som "liberalvänstern" helt har misslyckats med att adressera.

Nu....nu står man här och ser ut som en idiot. Går inte att förneka. MAGA har spårat totalt och det är stark sektkänsla på de som står kvar. KÄnns rätt bittert....det som inledningsvis kändes som hoppfullt och en nystart har nu istället rövknullat den mer konservativa vågen fullständigt. Alltid blir man besviken.

Men men....som svensk kan man iallafall känna sig nöjd med att man är oskyldig till röstningen av honom (men jo....jag HADE röstat på honom om jag var amerikan.....dock inte nu.)

En enorm besvikelse.
Citera
2026-04-07, 20:54
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Skjutvapen drivas fortfarande av krut. Ryssland tillhandahåller det som behövs. Iran har sedan länge förlorat luften, men USA vågar ändå inte sätta in marktrupper. Naturligtvis skulle USA vinna ett markkrig också, men inte utan betydande förluster.

Ryssland? Dom går ju på knäna mot Ukraina just nu och hur ska ammunition levereras om flygplatser kommer sakna ström ?
Citera
2026-04-07, 20:55
Medlem
Är väl regimen han menar. Alla anti-Trumpers går bananas så klart.
Vår media och politiker är på Iranska regimens sida vilket är så jävla äckligt och vidrigt. Bara för att det är Trump och hade givetvis hyllats ifall om Biden eller Kamala anfallit Iran och då hade Nato hjälpt till 100%.
Sveriges media är på samma nivå som Der Sturmer.
Sieg heil Ayatollah!
Om media varje dag skrev att jorden är platt hade folk i Sverige börjat tro det och garanterat hälften på fb.
Citera
2026-04-07, 20:56
Medlem
Har de börjat ännu? Det är väl mörkt där sen timmar tillbaka. Hoppas på hela Kargön blåses ut och Hormssundet öppnas.
Citera
2026-04-07, 20:57
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Mjo.....jo om man utplånar en civilisation så dör de allra flesta, kanske tillomed alla. Så visst....på så sätt är tolkningen nog inte fel. Jag personligen tror inte riktigt Trump förstår vad ordet betyder. Han är förbannad, dement och hade redan från början väldigt låg IQ. Han tar i från tårna för han får inte vad han vill.

Jag tror han kommer med tomma hot för han har inte en jävla aning om vad han skall ta sig till.
Jag håller med dig....jag tvivlar bara på att man kan tolka Trump "normalt". Han har rätt många skruvar lösa och som du säger inte riktigt full kontakt med verkligheten. Det gör att jag har svårt att tolka hans tokutspel eller exakt vad han menar.
Ja, hans uttalande kan ju tolkas på olika sätt. Det kan lika gärna betyda att han tänker förstöra så mycket av deras infrastruktur att han i praktiken skickar tillbaka Iran till stenåldern och därigenom "dödar en hel civilisation" på det sättet. Oavsett så är hans uttalande väldigt magstarkt och ogenomtänkt. Till och med MAGA-anhängare och andra som är hängivna Trump reagerar nu. Nä, jag tror faktiskt de behöver avsätta Trump. Även om det senare visade sig vara ett tomt hot så har han tydligt visat att han inte längre är lämplig att inneha presidentposten.
Citera
2026-04-07, 20:57
Medlem
Han kommer nukea iran inatt. Ni läste det här först
Citera
2026-04-07, 20:58
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Ja, hans uttalande kan ju tolkas på olika sätt. Det kan lika gärna betyda att han tänker förstöra så mycket av deras infrastruktur att han i praktiken skickar tillbaka Iran till stenåldern och därigenom "dödar en hel civilisation" på det sättet. Oavsett så är hans uttalande väldigt magstarkt och ogenomtänkt. Till och med MAGA-anhängare och andra som är hängivna Trump reagerar nu. Nä, jag tror faktiskt de behöver avsätta Trump. Även om det senare visade sig vara ett tomt hot så har han tydligt visat att han inte längre är lämplig att inneha presidentposten.

Ja jag håller med. Jag var tidigare mycket positivt inställd till Trumpen....men mannen är helt klart vrickad och extremt olämplig att få fortsätta. Jag hoppas han blir avsatt.
Citera
2026-04-07, 21:01
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Ja jag håller med. Jag var tidigare mycket positivt inställd till Trumpen....men mannen är helt klart vrickad och extremt olämplig att få fortsätta. Jag hoppas han blir avsatt.
Japp, jag var också positivt inställd till Trump tidigare men nånting verkar ha hänt med honom. Känns som att han blivit tokigare hela tiden. Det är inte samma Trump vi ser nu som för några år sedan skulle jag säga.
Citera
2026-04-07, 21:04
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Och radioaktivt avfall hamnar i Israel… hur ska han lösa det!?
Är det säkert att det blir ohanterligt i Israel? Beror väl på hur vindarna blåser etc? Men visst är det ett problem. Vi kommer vakna till en helt annan värld om han gör det i natt.
Citera
2026-04-07, 21:05
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Har de börjat ännu? Det är väl mörkt där sen timmar tillbaka. Hoppas på hela Kargön blåses ut och Hormssundet öppnas.

Deadline är kl. 02:00 i natt svensk tid, sen så smäller det förhoppningsvis.

Funderar på att gå upp i natt och kolla på CNN.
Citera
2026-04-07, 21:06
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Och radioaktivt avfall hamnar i Israel… hur ska han lösa det!?
Det skulle inte utgöra någon omedelbar fara för Israel.
Mätbara nivåer möjligtvis som avtar väldigt fort.
Citera
2026-04-07, 21:07
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas

Uttalandet påminner lite om Hitlers profetia 1939:

If the international Jewish financiers in and outside Europe should succeed in plunging the nations once more into a world war, then the result will not be the Bolshevization of the earth, and thus the victory of Jewry, but the annihilation of the Jewish race in Europe!

Här kan "annihilation" betyda många olika saker, och många undrade vad Hitler menade, om han var bokstavlig etc.

På samma sätt kan Trumps uttalande "En hel civilisation kan dö" tolkas på många olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in