2026-04-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Trump, Trump, Trump... Är det inte någon som begriper att Trump inte har en blekaste aning om vad som försiggår? Han är en marionettdocka för Zionister. Iran är Israels problem men det är USA som står för kostnaden med både material och liv. Så går det när man låter Zionister kollationera ett system.

Sen går det rykten om att att Israel läkt innehåll från Epstein filerna där Trump har tillbringat flera timmar med en minderårig tjej. Om USA inte anfaller Iran så kommer allting att visas upp för allmänheten och han riskerar grova konsekvenser.
Nja Om han var en marionettdocka under Judarna så skulle de inte låta han vräka ur sig hur dumma saker som helst!
Trump gör grejer som andra presidenter sällan gjort,sår split med europa och hotar att inte ställa upp på Nato.

Jag antar att du anser att Judarna styrt Usa i minst 20-40 år eller mer? Men ifall så vore fallet så skulle ju Trump göra som de flersta presidenter innan honom men han gör ju massa konstiga saker som sabbar världekonomin. Vilket alltså innebär att Judarna inte har honom under kontroll!
Citera
2026-04-07, 21:51
Medlem
Inget kommer hända
Citera
2026-04-07, 21:55
Medlem
Nu är det ingen längre som kan påstå att Ryssland och Putin, eller Kina och Jinping som är galna.

Putin har visat på disciplin och förnuft när USA tillsammans med väst fört proxykrig mot Ryssland genom Ukraina. Om USA:s fastland och Washington DC i synnerhet hade blivit attackerat så som Ryssland och Moskva blivit så hade Trump avfyrat kärnvapnerna redan flera år sedan.

Jag trodde när Trump vann en andra mandatperiod att han kunde bli den största ledaren USA någonsin haft, men efter det oprovocerade anfallet mot Iran och särskilt dom senaste dagarnas fullständigt galna utspel så har jag svängt om. Om demokrati fortfarande betyder något i USA så bör han fängslas och ställas inför riksrätt.
Citera
2026-04-07, 21:56
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är en lång kuststräcka. Terrängen ser svår ut.

Jag tror det är den enda lösningen. Man behöver inte enorma mängder trupper. Några hundra och mycket flygunderstöd. En konstant jakt på shahedteam.
Citera
2026-04-07, 21:57
Avslutad
När börjar fyrverkerierna?
Citera
2026-04-07, 21:57
Medlem
Bilderberg78s avatar
Samt tar man inga beslut alls utifrån en riskbedömningsanalys. Då hade aldrig beslut kunnat bli tagna överhuvud taget. Och det ska inte vara en nyhetskälla eller tusen som kan eller ska bedöma vad allt leder till i olika scenarier.

Facit det har man alltid med ett retrospektiv.
Jag kan inte själv avgöra nästa steg, då jag tillhör inte de två kommandocentraler som krigar mot varandra.

Så jag erkänner öppet att jag inte heller äger den förmågan.
Citera
2026-04-07, 21:58
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Nu är det ingen längre som kan påstå att Ryssland och Putin, eller Kina och Jinping som är galna.

Putin har visat på disciplin och förnuft när USA tillsammans med väst fört proxykrig mot Ryssland genom Ukraina. Om USA:s fastland och Washington DC i synnerhet hade blivit attackerat så som Ryssland och Moskva blivit så hade Trump avfyrat kärnvapnerna redan flera år sedan.

Jag trodde när Trump vann en andra mandatperiod att han kunde bli den största ledaren USA någonsin haft, men efter det oprovocerade anfallet mot Iran och särskilt dom senaste dagarnas fullständigt galna utspel så har jag svängt om. Om demokrati fortfarande betyder något i USA så bör han fängslas och ställas inför riksrätt.
Man kan ha två tankar i skallen samtidigt om man inte är helt efterbliven. Att Trump är ett psykotiskt psykfall gör inte Putin till mindre monster.
Citera
2026-04-07, 21:58
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
När börjar fyrverkerierna?

Tidsfristen går ut kl 2 inatt svensk tid.
Citera
2026-04-07, 21:59
Medlem
browneyes avatar
Citat:

Rysstroll. Försvinn från tråden.
Citera
2026-04-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Bla detta ingår i en civilisation:
Städer – permanenta bosättningar med många invånare, familjer, vänner, barn

Arbetsdelning – olika yrken (lärare, läkare, forskare)

Teknologi – verktyg, byggnader och tekniska lösningar

Handel – utbyte av varor och tjänster, ofta över längre avstånd

Kultur – konst, musik, traditioner och språk
Detta vill alltså Trump utrota. Är det detta som är demokratins främsta ideal, att vilja utrota civilisationer?

Jag förstår inte er som hatar Iran och är på Trumps sida. Man påstår (med fog) att regimen i Iran är dålig för civilbefolkningen, samtidigt som man själv vill utrota samma civilbefolkning. Det är extremt ologiskt.

Hur kan man på ett moraliskt och intellektuellt plan vilja utrota andra folk, och samtidigt säga sig värna demokrati och mänskliga rättigheter? Nej, det är extrem dubbelmoral.

Detta uttalande är faktiskt väldigt anmärkningsvärt. Jag tror inte någon företrädare för demokrati någonsin pratat såhär? Undrar vilka konsekvenser detta får för Trump och USA?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trumps-deadline-alla-broar-och-kraftverk-forstors-om-hormuz-inte-oppnas
Jag tror att Trump helt enkelt inte förstår vad en civilisation är. Ursäkta uttrycket, men han är dum i huvudet! Hans utbildningsnivå och förståelse motsvarar alla de personer man kan hitta i vissa youtube filmer där man stoppar amerikaner på gatan och ställer kunskapsfrågor om världen. De flesta kan inte ens peka ut var USA ligger.

Trump vet inte vad han säger, han väljer ord som han har hört i något av de Fox-klipp han tittar på dagligen. Trump kan möjligen inte läsa och nu är han stolt över att han kan upprepa ett ord med fem stavelser.

Jag vet ingen som hatar Iran, men jag och många med mig (liksom iranier i Sverige) hatar styret i Iran. Det kanske är dem som Trump menar med civilisation.
Citera
2026-04-07, 22:00
Medlem
Citat:

1. Att Trump är galen innebär inte att alla andra galningar inte är galningar. Två saker kan vara sanna samtidigt.

2. Putin visar ingen disciplin.

3. USA och väst för inget proxykrig mot Ryssland.

4. Ryssland och Moskva har inte blivit attackerat.

5. Du trodde. Ja, där ser man att du är efterbliven, eller hur?
Citera
2026-04-07, 22:03
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Det där gällde innan Trump började leka diktator. Han gör som han vill tills han blir avsatt. Han sa också innan han blev vald för andra gången att han skulle bli den presidenten världen kommer minnas mest av alla.

Problemet för Trump är att han kommer att gå till historien som USA Adolf Hitler men när detta inavel får sitt tredje öga ( för detta inavel kommer inte att dö av ålderdom ) så kommer han att glömmas bort.

En sån stor idiot kommer aldrig att hamna i historieböckerna möjligtvis i mad eller en ding ding värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in