2026-04-06, 18:42
Medlem
Citat:
Hon beskriver ett tillfälle där hon blev inkallad till jobbet trots att hon var ledig och hemma med sina tre barn. När hon förklarade situationen hade chefen svarat:

– Ta med hela släkten om det behövs, jag bryr mig inte.

Rebecca körde en timme till arbetsplatsen med barnen bara för att mötas av en lugn restaurang med få beställningar.

..

– I den mån som går vill vi alltid erbjuda en bra arbetsmiljö med sunda arbetsförhållanden. Det är för oss en väldigt viktig del av vår verksamhet, avslutar Ljung.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/larmar-om-arbetsmiljon-pa--mister-york-jag-brot-ihop/

Vad finns att säga om Mister York?
Citera
2026-04-06, 18:57
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Är inte imponerad av deras hamburgare.
Ge henne sparken och anställ en kock.
Citera
2026-04-06, 19:32
Medlem
grungewhores avatar
Har aldrig hört talas om detta ställe, är det nån kedja i specifik del av landet? Såg det verkade startats i Kalmar?
Citera
2026-04-06, 19:47
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/larmar-om-arbetsmiljon-pa--mister-york-jag-brot-ihop/

Vad finns att säga om Mister York?
Hon borde ta med hela släkten nästa gång, men då ska dom ha lön också
Har ätit på Mister York 2 gånger och båda gångerna va burgaren dränkt i salt.
Aldrig ätit en hamburgare som har vart så saltad som deras
Citera
2026-04-06, 22:07
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Har aldrig hört talas om detta ställe, är det nån kedja i specifik del av landet? Såg det verkade startats i Kalmar?

Finns en i Mall of Scandinavia (Solna norr om Stockholm). Tycker det är schyssta burgare faktiskt. Både en ung restaurang och unga ägare. Föddes som en food truck under pandemin om jag förstått det rätt.

Edit: Arbetsmiljön som beskrivs får mig dock att inte besöka stället igen tills vidare. Sånt försöker jag aktivt rösta bort med plånboken i den mån jag kan.
Senast redigerad av Sqrbanken 2026-04-06 kl. 22:09.
Citera
2026-04-06, 22:09
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Finns en i Mall of Scandinavia (Solna norr om Stockholm). Tycker det är schyssta burgare faktiskt. Både en ung restaurang och unga ägare. Föddes som en food truck under pandemin om jag förstått det rätt.
Ah ok. Var där nyligen och såg att de ska öppna en Five Guys också. Hamburgerdöden måste ju komma snart, så dåligt rykte är ju dåligt för verksamheten. Brödernas har väl packat ihop på många ställen vad jag förstår?

Ah, just det, två unga entreprenörer som tagit sig vatten över huvudet antagligen.
Citera
2026-04-06, 22:12
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ah ok. Var där nyligen och såg att de ska öppna en Five Guys också. Hamburgerdöden måste ju komma snart, så dåligt rykte är ju dåligt för verksamheten. Brödernas har väl packat ihop på många ställen vad jag förstår?

Ah, just det, två unga entreprenörer som tagit sig vatten över huvudet antagligen.

Yes, Brödernas är väck sedan höstas eller om det var efter årsskiftet. Nästan allting idag i den lådan som inte är amerikansk snabbmat/kaféer har packat ihop.

Edit: Eller nej, blandar nog ihop med nån annan kedja angående Brödernas i Mos. Kanske finns kvar.
Senast redigerad av Sqrbanken 2026-04-06 kl. 22:26.
Citera
2026-04-06, 22:19
Medlem
Tranquility Bass avatar
Om man tror att en bra arbetsmiljö och sunda arbetsförhållanden är något valbart så är man inte passande för att driva företag eller vara chef.
Citera
2026-04-06, 22:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Yes, Brödernas är väck sedan höstas eller om det var efter årsskiftet. Nästan allting idag i den lådan som inte är amerikansk snabbmat/kaféer har packat ihop.
Ja, fantastiskt fantasilöst centrum. Täby C är betydligt bättre.

Men jag förstår verkligen inte den här fantasilösheten. Varför öppnar folk nya hamburgerrestauranger stup i kvarten?!

Bodde på mindre ort med ca 150 000 invånare ett tag i början av 2000-talet. Varenda vecka var lokaltidningen glada att presentera en ny restaurang som serverade vedeldade pizzor, samtidigt som de var ledsna att meddela att en restaurang som serverade vedeldad pizza fått stänga. Det var som att hela staden bara kunde ha en enda idé.

Nu verkar hela landet bara kunna göra burgare...
Citera
2026-04-06, 22:51
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:

Edit: Eller nej, blandar nog ihop med nån annan kedja angående Brödernas i Mos. Kanske finns kvar.
Finns fortfarande flera Brödernas-restauranger kvar.

Inte värt att betala över 200 kronor för en liten burgare som jag äter klart med två tuggor.
Citera
2026-04-06, 23:49
Medlem
Jordgubbes avatar
Här är jag lite missbelåten över journalistiken. Istället för diverse vittnesmål som bara lär tillbakavisas hade klassiskt wallraffande passat bättre här, eller ännu hellre om man hittat interna dokument som förklarat varför det slumpat sig så att alla mellanchefer synkront kommit på att bete sig taskigt mot personalen.
Citera
2026-04-07, 10:50
Medlem
Om man läser tråden om dem i restaurang&mat delen här på FB så är väl inte något nytt i expressens artikeln.

Enligt den tråden så överutnyttjar dem stöd från arbetsförmedlingen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in