2026-04-04, 11:00
Medlem
Hej!

Jag söker tips på vad jag kan jobba med utomlands (länder söder om europa).

Jag har skickat in ansökan till Sector Alarm i Spanien och vi ska boka in ett möte. Lönen är dock ca 1600€ (finns möjlighet för bonus också) och bostäderna i den staden har en hög hyra på ca 1000€ per månad.

Jag har även varit inne på att söka jobb via WorkWide, Nordic Talent Jobs och liknande hemsidor men det känns inte lika tryggt då företaget antagligen inte är svenskt. Fördelen med Sector alarm är just att dte är svenskt och det finns många svenskatalande där isåfall.

Jag undrar om någon har jobbat utomlands tidigare och kan ge mig tips på hur jag bör tänka här? Har någon erfarenhet av någon av de rekryteringföretagen som jag nämnde ovan? Min plan är att stanna där upp till 6 månader, beroende på hur bra jag trivs där.

Alternativ om någon har tips på hur jag kan hitta ett distansjobb i Sverige för att kunna bo vart som helst och arbeta på distans.

Tacksam för alla inputs!
Citera
2026-04-04, 11:04
Medlem
Mitt råd är att du gör en research på de företag som verkar intressanta.

Tycker det verkar bra att välja ett svenskt företag med många som talar svenska. Då känner du dig inte lika utlämnad om problem skulle uppstå. Tycker absolut att du ska pröva att jobba utomlands i 6 månader. Det går fort och blir ett minne för livet.
Citera
2026-04-04, 11:12
Medlem
991ESSs avatar
Söder om Europa, det är ju Afrikanska länder
Citera
2026-04-04, 11:14
Medlem
Oversittarchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burgare2003
Hej!

Jag söker tips på vad jag kan jobba med utomlands (länder söder om europa).

Jag har skickat in ansökan till Sector Alarm i Spanien och vi ska boka in ett möte. Lönen är dock ca 1600€ (finns möjlighet för bonus också) och bostäderna i den staden har en hög hyra på ca 1000€ per månad.

Jag har även varit inne på att söka jobb via WorkWide, Nordic Talent Jobs och liknande hemsidor men det känns inte lika tryggt då företaget antagligen inte är svenskt. Fördelen med Sector alarm är just att dte är svenskt och det finns många svenskatalande där isåfall.

Jag undrar om någon har jobbat utomlands tidigare och kan ge mig tips på hur jag bör tänka här? Har någon erfarenhet av någon av de rekryteringföretagen som jag nämnde ovan? Min plan är att stanna där upp till 6 månader, beroende på hur bra jag trivs där.

Alternativ om någon har tips på hur jag kan hitta ett distansjobb i Sverige för att kunna bo vart som helst och arbeta på distans.

Tacksam för alla inputs!

Vad jag vet så är lönenivåen i Spanien för olika former av kundsupport/telemarketing upp till 2000€ plus/minus några hundra euro.

Hör med företagen under intervjun om de tillhandahåller boende till sina anställda. En del arbetsgivare erbjuder någon form av kollektivboende och hyran dras från lönen.
Citera
2026-04-04, 11:21
Medlem
Voloteas avatar
Har en vän som trivdes bra i Malta. Finns massvis med svensk kundtjänst där vad jag hört.
Citera
2026-04-04, 11:24
Medlem
sebastian66s avatar
Det finns ju massa olika länkar på Fejjan. Varför kollar du inte där
Du hittar massa grupper på arbete utomlands.
Svenska jobb utomlands tex. Bara in och kolla eller sök.
Citera
2026-04-04, 12:48
Medlem
Deagle66s avatar
Hur är dina språkkundskaper?
Vilka sprpk förrutom svenska/engelska kan du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in