2026-04-06, 22:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Frågan är hur GOP ska kunna vinna utan att fuska.
GOP är mer populära i staterna än vad DNC är.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jadu, såna meningar kommer du få kämpa med att hitta många, dito tvärtom, ja, det är de enklaste på jorden och hitta.
Räcker kliva till konspirationsforumet så ser vi tusentals av dessa, och samtliga berättar att det är bara en medioker projicering.

Men facit kommer, och det kommer bli skoj oavsett vem som vinner och för jag ser inte att jag kan ha fel och när jag vilar på tidigare erfarenheter.

Antar du försöker inbilla dig att när BLM hade gått hem med Floyd-demonstrationerna och att detta var BLM.

Men om du ska jämföra något, så får du jämföra med val och inte protester om när polisen mördade Floyd, blir ju bara fel när du gör och en jämförelse där BLM hade redan gått hem för dagen.

Men förstår agendan och narrativen är viktiga, fast de är rena lögner.

En sak vi ska ha i åtanken, det är att R väljaren är mycket trogen att rösta om och om igen utan att ligga på soffan.
Så om D-röstare väljer sofflocket så kommer de förlora stort.

Och sist R försökte systematiskt valfuska, så fick vi reda på detta och hur donalds försökte "hitta" röster och försökte ändra elektorer.
Och jag har god förtroende om R försöker det igen så kommer det poppa upp och exponera sig.

Mitt råd är ge dom inte bränsle för sina projiceringar, och istället låt dom bevisa vem de är, för det blir så mycket roligare då.
Yeah, whatever.

Men huuur många ggr har man inte hört det förr?
Citera
2026-04-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Allvarligt talat, hur tror ni Demokraterna och vänstern i övrigt kommer att tackla ännu en förlust mot Trump & co?

Kommer det att bli totalt kaos, eller?

Den enda gången vi sett riktig kaos efter ett val i USA var 2020-2021 när Trump vägrade erkänna sig besegrad. Jag spår att det kommer bli exakt likadant i mellanårsvalet om han hänger kvar så länge.
Citera
2026-04-06, 22:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Den enda gången vi sett riktig kaos efter ett val i USA var 2020-2021 när Trump vägrade erkänna sig besegrad. Jag spår att det kommer bli exakt likadant i mellanårsvalet om han hänger kvar så länge.
Så du anser att demokraterna och deras anhängare har bettet sig "normalt" i snart 10 år nu?

Citera
2026-04-06, 22:58
Medlem
Citat:
Så du anser att demokraterna och deras anhängare har bettet sig "normalt" i snart 10 år nu?

Ja synnerligen normalt efter valnederlag faktiskt. Det var riktigt uppfriskande som kontrast till tidigare kaos att se när Biden lämnade över makten till Trump på ett ytterst lugnt och professionellt sätt. Känslan är förstås tudelad då vi vet att Trump inte har samma känsla för vad dom är rätt och fel och har tidigare visat att han förkastar konstitutionen.
Citera
2026-04-06, 23:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Ja synnerligen normalt efter valnederlag faktiskt. Det var riktigt uppfriskande som kontrast till tidigare kaos att se när Biden lämnade över makten till Trump på ett ytterst lugnt och professionellt sätt. Känslan är förstås tudelad då vi vet att Trump inte har samma känsla för vad dom är rätt och fel och har tidigare visat att han förkastar konstitutionen.
Är det därför DNC har handlat 80% om Trump och 20% om egen politik i drygt 10 år nu?

Du ser, amerikanarna vill ha politik - inte ett parti som bara spelar på radsla för motståndaren.
Citera
2026-04-06, 23:08
Medlem
Citat:
Är det därför DNC har handlat 80% om Trump och 20% om egen politik i drygt 10 år nu?

Du ser, amerikanarna vill ha politik - inte ett parti som bara spelar på radsla för motståndaren.
Vad yrar du om, håll dig till målstolparna som du själv placerat ut.
Citera
2026-04-06, 23:08
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Deras policies är extremt impopulära. GOP förlorar alla val sedan Trump blev president, och Trumps opinionssiffror är i botten. Därför han är så desperat att försöka fiffla med mellanårsvalet. GOP har ingen chans som det ser ut nu, det vet alla.
Citera
2026-04-06, 23:58
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:

Enligt vem?
Citera
2026-04-07, 00:45
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Men då är väl maga-idioterna nöjda nu då?
nu får dom en politik som riskerar hela nationens existens...
demokratin
och ekonomin.

Hurra för retarderade maga!
Citera
2026-04-07, 07:07
Medlem
klybans avatar
Citat:

Vad är det som är onormalt?
Att räkna om valresultatet sker många per automatik och då det är inskrivit i vallagarna vid viss liten skillnad så räknas det automatiskt.(Visste du inte ens om det?)
Och sen begärs några omräkningar också, och detta är helt normalt i amerikansk politik och göra oavsett parti.

Och både Hillary och Kamala erkände sig besegrade, och det som gör allt du skriver till dåliga projiceringar.
Jo, det är för donalds har än idag inte erkänt sig besegrad.

Det är så vi vet att det du skriver är bara skräp från en svårt medioker projicering.

Och det jag älskar mest är att facit kommer.
Men kan berätta redan nu, vinner D så kommer jag knappt kommentera det, och samma med om R vinner.
Och det retar flera av av er varje gång, men för mig är inte politik en fotbollsmatch där man jublar vid en vinst, för det är ju bara tragiskt att ta politik till en sådan nivå.
Men sure, det fins en del som försöker retas tillbaka, men inte i närheten av den nivå som när R vinner.
Citera
2026-04-09, 18:57
Medlem
FunAndGamess avatar
Trump kan dra åt helvete, alla som fortfarande försvarar honom kan dra åt helvete, går inte ens att säga att han åtminstone är bättre än alternativet längre, blablabla...

Men... Vänstertomtar, allt de behöver göra är att vara sig själva och så känner man "okej, jag fattar att du är villig att städa vad som helst så länge det inte är vänstertomtar". Det har blivit kontroversiellt med väggmålningar till minne av Iryna Zarutska som blev knivmördad av en grotesk neger på ett tåg. Och ni kan väl gissa vilka det är som är upprörda, och av vilken anledning. Ordet slödder är inte på långa vägar lågt nog, helt enkelt.
Citera
2026-04-10, 00:00
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Som jag redan har poängterat flera ggr, så blev det syftningsfel - siktade till 2020.

Hillary ringde Trump först timmar efter att valresultatet 2016 i praktiken var klart, dessutom så blev hon den första presidentkandidaten på +++år som ej höll tal under valnatten.

De som stod bakom stormningen av kongressen var endast ett fåtals väljare, de representerar inte GOP. Dessutom så fördömde DJT stormingen.

Demokrater / vänstersidan borde helst inte klaga över Trump.
Har Donald Trump erkänt sig besegrad eller gratulerat vinnaren i något val där han kandiderat?

Donald Trump benådade samtliga i J6.
Det är motsatsen till att fördöma.

-ser du nu varför dina argument inte håller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in