2026-04-04, 10:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Haha.

Du har tydligen inte fått med dig att Hillary blev den första presidentkandidaten i amerikansk historia som ej talade till folket på valnatten, efter att hon hade förlorat valet? Hon blev även den presidentkandidat i historien som vänstade längst med att tala tll folket där hon accepterade valförkusten.

Och när under valnatten var det Kamala accepterade valförlusten..?
Ingen valomräkning är klar på valnatten
Och donalds har inte än erkänt sig besegrad, så igen dåliga projiceringar.
Du börjar bli sorglig och när du försöker inbilla dig att inte Hillary erkände sig besegrad kort efter.

Och varför ska man inte få hålla tal till sina väljare som förlorare, donalds fick ju, är du bara en sketen hycklare eller vad är detta för konstigheter?

Och sure, hade fel om Kamala valnatten, men det var kort efter valet även det.
Och donalds har inte än erkänt sin valförlust, så varför dessa extremt mediokra projiceringarna för?

Och du kan även titta på valtrådarna här på FB och hur skillnaden är mellan en republikan vinner och en Demokrat vinner.
För när R inte vinner så ropas det valfusk, och när D vinner och med extremt få undantag så så säger vi ja, det var valreslutatet.
Dessa svårt mediokra projiceringarna är tragiska att se, och donalds har inte än erkänt sig att förlora och ropar valfusk då och då fast inte ett endaste bevis för systematiskt valfusk existerar, mer än donalds egna försök.

Facit kommer och jag kommer ha rätt vet jag reda nu, vinner R så kommer det låta som någon har vunnit en fotbollsmatch och ja, det är demokrati.
Vinner D så kommer det typ sägas ja, en D vinst är bra för USA medborgare och sån saklighet.
Och såna som du kommer ropa valfusk ända in i Konspirationsforumsdelen på FB.
Facit kommer och detta ser jag fram emot, för jag kommer ha samma reaktion som vanligt, inte direkt kommentera om D vinner, och inte heller om R vinner, förutom bäbisar som tror politik är en fotbollsmatch som kommer fråga om man gråter, och samma svart som alla andra ggr, nope, det är demokrati.
Och vet hur det retar folk som dig, varför vet jag inte, är det så att demokrati är inte er sak?
Citera
2026-04-04, 11:10
Medlem
triptykens avatar
TS är det inte litet pinsamt att du som Svensk karl bryr dig mer om Amerikansk inrikespolitik än Svensk? Seriöst hade vart gött om Trump och hans absurda inställning till diplomati får litet mindre makt, men Demokraterna är ju inte direkt några progressiva giganter heller...

Oberoende vad, varför startade du den här tråden?

För att vara ontopic: jag gissar på att dom blir besvikna om dom inte tar över delar av statsapparaten för att skapa litet hinder för centraliseringen av makten som just Trump är så förtjust i.
Citera
2026-04-04, 12:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Biden vann 2020
Syftade på 24..

Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Med tanke på att det enda sättet för Trump/GOP att vinna en majoritet i kongressen är via röstfusk så lär det nog bli en del fundersamma människor vid ett sådant event.
Det har man inte...hört förr, eller?
Citera
2026-04-04, 12:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Jag satte pengar på trumpvinst 2016. fick ganska bra betalt.

Jag är en av få som skrivit här att Trump bestals på på segern 2020 och hållit fast vid det. Och fått utstå kritik för det här.

Nu är det dock kört för trump. Nu väntar storförlust i midterms och garanterat åtal.

Det handlar om växlar och kunna ta in ny information alltefter som den kommer.

Om du läser på så skall du se att man kommit en bit i förberedelserna mot ett åtal. Och nu handlar det inte om mutade domare i landet utan kongressen.
Tror allt att de flesta som är någonlunda objektiva av sig fattade att Trump ville vinna presidentvalet 2016. Är väldigt sällant att amerikanerna väljer en kandidat från det partiet som nyss har haft två presidentperioder - med mindre den aktuella presidenten var väldigt framgångsrik, ngt Obama inte var. Amerikanarna vill vid 9 av 10 tillfällen ha ngt nytt efter två perioder med en president från det ena eller andra partiet, och Trump var en frisk fläkt i 2015/16 medans Hillary hade varit i klassen sedan början av 90-talet och hon representerade snarare en fortsättning av det "gamla". Dessutom så var DJTs politiska budskap mkt starkare än Hillarys.

Dock så vet jag inte helt vad du menar med att det var valfusk i 2020.. finns inga bevis som pekar åt det hållet. Dock så visar siffrorna att Trump hade tagit en klar valvinst över Biden om det ej var för pandemin.

Är fortfarande länge kvar tills mellanvalet, och mkt kan hända innan den tid. Dock så har jag svårt för att se hur Demokraterna ska kunna locka till sig väljare som är utanför deras egen bas. Felet med Demokraterna (som även Bill Clinton har påpekat), är att de fokuserar 80% på DJT och 20% på egen politik.

Förresten, vad menar du att de ska åtala DJT för?
Citera
2026-04-04, 13:44
Medlem
Citat:
Tror allt att de flesta som är någonlunda objektiva av sig fattade att Trump ville vinna presidentvalet 2016. Är väldigt sällant att amerikanerna väljer en kandidat från det partiet som nyss har haft två presidentperioder - med mindre den aktuella presidenten var väldigt framgångsrik, ngt Obama inte var. Amerikanarna vill vid 9 av 10 tillfällen ha ngt nytt efter två perioder med en president från det ena eller andra partiet, och Trump var en frisk fläkt i 2015/16 medans Hillary hade varit i klassen sedan början av 90-talet och hon representerade snarare en fortsättning av det "gamla". Dessutom så var DJTs politiska budskap mkt starkare än Hillarys.

Dock så vet jag inte helt vad du menar med att det var valfusk i 2020.. finns inga bevis som pekar åt det hållet. Dock så visar siffrorna att Trump hade tagit en klar valvinst över Biden om det ej var för pandemin.

Är fortfarande länge kvar tills mellanvalet, och mkt kan hända innan den tid. Dock så har jag svårt för att se hur Demokraterna ska kunna locka till sig väljare som är utanför deras egen bas. Felet med Demokraterna (som även Bill Clinton har påpekat), är att de fokuserar 80% på DJT och 20% på egen politik.

Förresten, vad menar du att de ska åtala DJT för?

1) När han avgår 20 jan 2029 kommer nya DOJ ta upp de två stora federala åtalen igen samt åklagare i Georgia kommer ta upp åtalet på delstatsnivå. Samtliga tre åtal finns här i respektive kolumner:

https://www.lawfaremedia.org/projects-series/archived-projects/the-trump-trials

2) Samma DOJ kommer kasta sig över Epstein-filerna och släppa resterande 3 miljoner som nuvarande håller inne med. Någonstans i allt maskerat finns Trumps sexuella övergrepp.

3) Dem kommer garanterat dra honom inför riksrätt för anfallet mot Iran. Trump har inte fått kongressens Ja till att attackera.
Citera
2026-04-06, 01:22
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Så du påstår att DNC & vänstern tacklade valförlusten till Trump i 2016 och 2020 på ett proffsigt vis? De / ni har ännu inte kommit över att Trump vann presidentvalet 2016.

Och de här gången, om de förlorar mellanvalet, så tror jag att de kommer att bli totalt rabiata.
Som sig bör brukar jag inleda med att fråga :vem vann valet i 2020? Biden eller Trump?

Och sedan tillbaka till ämnet i trådstart :

Ringde kandidat Clinton till Trump och erkände sig besegrad i 2016?
Svor husets talman Biden in Trumps elektorer?

Var det någon demokrat som stormade capitoleum för att stoppa rösträkningen den första veckan i januari 2017?
Har Donald Trump någonsin accepterat någon valutgång där han förlorat?
Har republikanerna någonsin gratulerat joe biden till hans valseger?
Citera
2026-04-06, 01:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
I USA blir det väl sedvanligt kaos med BLM och vänster grupper som kaosar runt, bränner bilar och snor tv apparater.
Citera
2026-04-06, 03:38
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
1) När han avgår 20 jan 2029 kommer nya DOJ ta upp de två stora federala åtalen igen samt åklagare i Georgia kommer ta upp åtalet på delstatsnivå. Samtliga tre åtal finns här i respektive kolumner:

https://www.lawfaremedia.org/projects-series/archived-projects/the-trump-trials

2) Samma DOJ kommer kasta sig över Epstein-filerna och släppa resterande 3 miljoner som nuvarande håller inne med. Någonstans i allt maskerat finns Trumps sexuella övergrepp.

3) Dem kommer garanterat dra honom inför riksrätt för anfallet mot Iran. Trump har inte fått kongressens Ja till att attackera.

Nr2 och nr3 kommer till och med mobilisera många forna MAGA patrioter som hatar Israels makt över USA och ser Trump som en sliskig förrädare.

Vi talar om alla möjliga MAGAs; från konspirationsteorigänget om pizzagate och deep state som lyssnar på Alex Jones till alla unga gen Z som älskar figurer som Nick Fuentes och Andrew Tate.

Epsteinfilerna var redan slutet för gubbjäveln, men irankriget är spiken i kistan.

Trumpresan har varit en intressant fenomen där en figur går från anti-establishment provokatör till så tydligt pro-establishment som det bara går. Han får till och med bättre vinkling i den så hatade "fake media" (exempelvis CBS och CNN) genom sina kontakter med figurer som Larry Ellison.

Bara foxgubbar med en snittålder runt 68 kommer finnas kvar i MAGAtåget mot slutet av resan, gamlingar kan inte riktigt ompositionera sig i takt med att just ny information dyker upp. Deras hjärna har slutat producera nya synapser helt enkelt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2026-04-06 kl. 03:42.
Citera
2026-04-06, 07:25
Medlem
Det vore ju fantastiskt om GOP vann mellanårsvalet. Nu när MAGA blivit öppet antisemitiska så kan jag tänka mig att GOP öppnar koncentrationsläger åt judarna, innan de sedan skickas till slutgiltiga lösningen
Citera
2026-04-06, 12:11
Medlem
howdie11s avatar
Frågan är hur GOP ska kunna vinna utan att fuska.
Citera
2026-04-06, 12:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Syftade på 24..

Det har man inte...hört förr, eller?
Jadu, såna meningar kommer du få kämpa med att hitta många, dito tvärtom, ja, det är de enklaste på jorden och hitta.
Räcker kliva till konspirationsforumet så ser vi tusentals av dessa, och samtliga berättar att det är bara en medioker projicering.

Men facit kommer, och det kommer bli skoj oavsett vem som vinner och för jag ser inte att jag kan ha fel och när jag vilar på tidigare erfarenheter.
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
I USA blir det väl sedvanligt kaos med BLM och vänster grupper som kaosar runt, bränner bilar och snor tv apparater.
Antar du försöker inbilla dig att när BLM hade gått hem med Floyd-demonstrationerna och att detta var BLM.

Men om du ska jämföra något, så får du jämföra med val och inte protester om när polisen mördade Floyd, blir ju bara fel när du gör och en jämförelse där BLM hade redan gått hem för dagen.

Men förstår agendan och narrativen är viktiga, fast de är rena lögner.
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Frågan är hur GOP ska kunna vinna utan att fuska.
En sak vi ska ha i åtanken, det är att R väljaren är mycket trogen att rösta om och om igen utan att ligga på soffan.
Så om D-röstare väljer sofflocket så kommer de förlora stort.

Och sist R försökte systematiskt valfuska, så fick vi reda på detta och hur donalds försökte "hitta" röster och försökte ändra elektorer.
Och jag har god förtroende om R försöker det igen så kommer det poppa upp och exponera sig.

Mitt råd är ge dom inte bränsle för sina projiceringar, och istället låt dom bevisa vem de är, för det blir så mycket roligare då.
Citera
2026-04-06, 22:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Som sig bör brukar jag inleda med att fråga :vem vann valet i 2020? Biden eller Trump?

Och sedan tillbaka till ämnet i trådstart :

Ringde kandidat Clinton till Trump och erkände sig besegrad i 2016?
Svor husets talman Biden in Trumps elektorer?

Var det någon demokrat som stormade capitoleum för att stoppa rösträkningen den första veckan i januari 2017?
Har Donald Trump någonsin accepterat någon valutgång där han förlorat?
Har republikanerna någonsin gratulerat joe biden till hans valseger?
Som jag redan har poängterat flera ggr, så blev det syftningsfel - siktade till 2020.

Hillary ringde Trump först timmar efter att valresultatet 2016 i praktiken var klart, dessutom så blev hon den första presidentkandidaten på +++år som ej höll tal under valnatten.

De som stod bakom stormningen av kongressen var endast ett fåtals väljare, de representerar inte GOP. Dessutom så fördömde DJT stormingen.

Demokrater / vänstersidan borde helst inte klaga över Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in