2026-04-02, 07:12
Medlem
https://www.sverigesradio.se/artikel/kommunal-kritiska-mot-nazist-jobbar-i-aldreomsorgen
Citat:
En nazist jobbar inom den kommunala äldreomsorgen i Karlskrona. Nu har anhöriga klagat till kommunen.

Mannen har flera nazistiska tatueringar, bland annat ett porträtt av Hitler. Åsa Larsson (SD), ansvarig politiker, har inga synpunkter på att anställda är nazister.

Enligt kommunens säkerhetschef Anders Wiklander har kommunen ingen policy eller gränser för vilka antidemokratiska rörelser anställda får vara med i.

Så länge man sköter sitt jobb ser jag inga problem med detta
Citera
2026-04-02, 07:17
Medlem
Fettsugnings avatar
Har svårt att se att hans kopplingar till NS skulle vara ett problem visavi hans arbetsuppgifter.
Citera
2026-04-02, 07:23
Medlem
StoreSvartes avatar
Kebabfolket våldtar, förnedrar och rånar våra äldre. Men det är inget som Robert Modig bryr sig om såklart. Men att det jobbar EN NAZIST i äldreomsorgen det är däremot SKANDAL.

Man läser om en Syrian som plågar och torterar våra äldre men inte ett jävla ord nämns i pissiga SR. Men det här är däremot en toppnyhet?

Lägg ner SR. Jävla pissradio.
Citera
2026-04-02, 07:46
Medlem
citymormors avatar
Vad är problemet? Vi har väl åsiktsfrihet i Sverige eller hur var det nu?
Citera
2026-04-02, 07:46
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.sverigesradio.se/artikel/kommunal-kritiska-mot-nazist-jobbar-i-aldreomsorgen

Så länge man sköter sitt jobb ser jag inga problem med detta
Jaså? Jag kan ändå se vissa problem, som t ex nazisternas inställning till vissa folkgrupper som även existerar i Karlskrona och det faktum att nazisterna även dödade handikappade eller folk med psykisk sjukdom.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Aktion_T4
Citera
2026-04-02, 07:53
Medlem
Skulle inte en nazist klara av sitt jobb bara för den har andra åsikter, vänsterextremister är inte dom smartaste direkt. Jag har kommunister på jobbet, same shit. Så länge dom gör sitt jobb. Låt folk köra på. Alla måste jobba och bidra oavsett åsikter.
Citera
2026-04-02, 07:54
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Jaså? Jag kan ändå se vissa problem, som t ex nazisternas inställning till vissa folkgrupper som även existerar i Karlskrona och det faktum att nazisterna även dödade handikappade eller folk med psykisk sjukdom.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Aktion_T4

Dagens ungdom vet knappt vad en nazist är, än mindre vad ideologin går ut på. Självklart är det problematiskt med nazister inom hemtjänsten.
Citera
2026-04-02, 07:58
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Har svårt att se att hans kopplingar till NS skulle vara ett problem visavi hans arbetsuppgifter.
Det kan vara problematiskt om det är i ansiktet och hur "stötande" de är. Är det en som man normalt inte ser (bröstet eller annat) så är det diskriminering. Man har rätt att ha åsikter i Sverige så länge man är laglydig.
Citera
2026-04-02, 09:09
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Finns många jättetrevliga Nazister, bara för några st gjorde lite skumma grejor på 30 talet betyder inte att alla Nazister är dåliga. Luktar klar och tydlig rasism, hat och hot från denna journalist och kommunal, kanske tom hets mot folkgrupp.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2026-04-02 kl. 09:12.
Citera
2026-04-02, 09:12
Medlem
franges avatar
Till skillnad från moslemsen som vänstern ju älskar att anställa så verkar han ju inte våldtagit någon av gamlingarna - och hur är det, har någon av gamlingarna klagat på dennes beteende och hur han behandlar dem?

Jag tror de är överlyckliga över att för en gångs skull tas om hand om av någon som faktiskt talar svenska.

Tycker ni det här är bättre?
(FB) Abdulrahman Al Khleef Almasalmeh torterade och filmade 15 svenska pensionärer
Citera
2026-04-02, 09:16
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
Fritid är fritid och jobbet är jobbet, det är fullt möjligt att separera dem två och vara bra på sitt jobb trots kontroversiella fritidsaktiviteter!
Citera
2026-04-02, 09:31
Medlem
jag hade på alla sätt hellre haft en svensk nynazist som tar hand om mig som äldre än de där muslimerna.
Jag litar inte ett spår på att araber skulle vårda mig bättre eller inte stjäla, i syvende och sist handlar det om den faktiska vården och hur de är mot vårdtagarna.
Det förvånar mig dock inte att en sosse i vanlig ordning lobbar mot alla som inte är partitrogna och gynnar dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in