2026-04-01, 23:09
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Det ska komma en film som bygger på fenomenet "backrooms", spännande va. Vad tror ni om filmen? Någon som är insatt "backrooms"?
Citera
2026-04-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Det ska komma en film som bygger på fenomenet "backrooms", spännande va. Vad tror ni om filmen? Någon som är insatt "backrooms"?
Kan du berätta lite om konceptet, då helt "nytt" för mig.
Citera
2026-04-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Kan du berätta lite om konceptet, då helt "nytt" för mig.
Jag vill också veta.

Vad innebär ''Backrooms''?

Vad är det?
Citera
2026-04-01, 23:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Kul ide men kan bli jävligt svårt att bygga en bra story på. Krävs lite Nolan magi för det.
Citera
2026-04-01, 23:16
Medlem
Fantens avatar
Det kan nog vara lite roligt.

För den som undrar vad 'backrooms' är: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Backrooms
Citera
2026-04-01, 23:19
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kul ide men kan bli jävligt svårt att bygga en bra story på. Krävs lite Nolan magi för det.
Något supermelodramatiskt med coola, men överdrivna, effekter och dom där jävla trumpetstötarna så fort något viktigt händer?
Senast redigerad av Fanten 2026-04-01 kl. 23:25.
Citera
2026-04-01, 23:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Något super melodramatiskt med coola, men överdrivna, effekter och dom där jävla trumpetstötarna så fort något viktigt händer?

Det måste vara rent psykologiskt vridande och göra även oss inbitna förvirrade annars blir det pannkaka.
Citera
2026-04-01, 23:24
Medlem
Dan88s avatar
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=0HjdiohVOik

Ser fram emot den.
Citera
2026-04-01, 23:28
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det måste vara rent psykologiskt vridande och göra även oss inbitna förvirrade annars blir det pannkaka.
Ah! När han vrider sig flera varv för att visa hur clever han är. Intressant att du vill ha det från Nolan som gör att jag skyr hans filmer. Det är inte att dom är dåliga, men han måste alltid visa hur jävla klyftig han är. Nåja, det är ju en smakfråga. Skulle han kunna göra det bra?

Säkert. Men det är inte riktigt vad jag skulle vilja se i en film om backrooms. Jag hade hellre sett att det är mer som Safety Not Guaranteed, som är betydligt mer jordad.
Citera
2026-04-01, 23:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ah! När han vrider sig flera varv för att visa hur clever han är. Intressant att du vill ha det från Nolan som gör att jag skyr hans filmer. Det är inte att dom är dåliga, men han måste alltid visa hur jävla klyftig han är. Nåja, det är ju en smakfråga. Skulle han kunna göra det bra?

Säkert. Men det är inte riktigt vad jag skulle vilja se i en film om backrooms. Jag hade hellre sett att det är mer som Safety Not Guaranteed, som är betydligt mer jordad.

Det här är ju ett ämne som lätt blir skit om man inte får med det psykologiska. Enda andra narrativet jag kan se är om man gjorde det från en individs perspektiv typ The Game.

Den funkar för att storyn binder individens upplevelse till narrativet
Citera
2026-04-01, 23:36
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det här är ju ett ämne som lätt blir skit om man inte får med det psykologiska. Enda andra narrativet jag kan se är om man gjorde det från en individs perspektiv typ The Game.

Den funkar för att storyn binder individens upplevelse till narrativet
Det håller jag med om. Jag vet inte om jag håller med om att det är Nolans bästa gebit.

Men jag är säkert för dum för att se storheten.
Citera
2026-04-01, 23:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det håller jag med om. Jag vet inte om jag håller med om att det är Nolans bästa gebit.

Men jag är säkert för dum för att se storheten.

Nolan är bra på det, men det finns andra. Alejandro Amenábar var före Nolan men har ingen status tyvärr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in