2026-04-02, 01:13
Medlem
triptykens avatar
A24 har ju gjort en jävla massa bra skräck, ska genuint ta en titt på det.

Frågan, som flera nämnt innan - undrar hur det håller som långfilm? Känns väldigt found-photage-it och det kan ju tappa fart fort i filmer?
Citera
2026-04-02, 06:43
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Frågan, som flera nämnt innan - undrar hur det håller som långfilm? Känns väldigt found-photage-it och det kan ju tappa fart fort i filmer?

A24, dvs "skräckfilmer" som egentligen inte är skräckfilmer gjorda för mesar. It Comes as Night, The VVitch, The Heretic, Hereditary.

Mycket skit, mycket artsy fjoll.
Citera
2026-04-02, 07:54
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nolan är bra på det, men det finns andra. Alejandro Amenábar var före Nolan men har ingen status tyvärr.
Agree to disagree - Nolan är överskattad. Inte dålig, bara överskattad.
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
A24, dvs "skräckfilmer" som egentligen inte är skräckfilmer gjorda för mesar. It Comes as Night, The VVitch, The Heretic, Hereditary.

Mycket skit, mycket artsy fjoll.
Ja, det är rätt mesiga grejer dom gör. Jag har blivit besviken på alla deras filmer än så länge. Men å andra sidan så har jag inte blivit imponerad av en enda 'skräckfilm' dom senaste 15 åren eller så. Då jag såg Hellraiser för första gången. Skräck är en svår genre och blir ofta lätt pajigt.
Citera
2026-04-02, 12:10
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Kan du berätta lite om konceptet, då helt "nytt" för mig.

Tror det är någon form av bastuklubb där män träffas och idkar samlag. De brukar ofta finnas inhysas i the ”backrooms av så kallade turk kiosker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in