Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
det där håller jag med om. Skulle vilja påstå att dina tankar är "osvenska" Många räddhågsna svenskar är dessutom så fixerade vid pensionen att man baxnar. Dom tjatar om att jag har bara si eller så många år kvar till pension, bara detta sanslösa pensionsparande går mig på nerverna. Jag tänker INTE pensionspara, jag lever nu, sen när jag är 65 då har jag levt livet, spelar ingen roll om jag inte har några pengar då. Jag beundrar de som levt livet intensivt och hårt, ta tex. Jím Morrison, Jimi Hendrix, Sid Viscious eller Janis Joplin, dom levde ut sina liv till 100% dom dog unga ,men upplevde mer än vad många Bingolotto-svenssons någonsin får uppleva. vårt samhälle är så upptaget av ordning och pengar. Söndermedicinerade vårdpaket finns det gott om. När jag blir ca 70, så ska jag dra till Amsterdam och knarka, jag vill få liv till åren och inte år till livet. Fast det där med att ta risker, det gjorde jag rätt mycket förr, nu har jag barn och då har jag blivit lite försiktigare, man vill ju inte att ungarna ska bli föräldralösa direkt.
Instämmer, han är störst.
Nja, det verkar nästan som du förespråkar någon slags hedonism på sätt och vis, och det vet jag inte om jag riktigt kan skriva under på, att det är ädelt att enbart helt och fullt hänge sig åt njutningar och lutser med hela sin själ och sitt hjärta.