2026-03-31, 14:29
Medlem
Men hejsan!

Tycker vi värmer upp dan före dan med minnen av lyckade aprilskämt!

Min favorit - även om jag inte var med på den tiden - var när någon på tv:n på det svartvita 60-talet tipsade tittarna om att trä strumpbyxor över skärmen - då skulle det minsann bli färg-tv helt plötsligt!

Och det gick gemene man på.

Har du något roligt aprilskämt du vill dela med dig av?
Senast redigerad av GalenIPersilja 2026-03-31 kl. 14:33.
2026-03-31, 14:36
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Öland var på drift mot fastlandet skapade panik som visade sig vara skämt.
2026-03-31, 14:41
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Öland var på drift mot fastlandet skapade panik som visade sig vara skämt.

hahaha bästa
2026-03-31, 14:44
Medlem
VoktorDodkas avatar
Ett jag gick stenhårt på i flera minuter innan jag kom på datumet var att en vanlig kaffebryggare även fungerade som hembrännare. Det var på hela sista sidan i aftonbladet så det kändes som en nyhet, plus att jag verkligen gillade hembränt. 80-talet.
2026-03-31, 14:57
Medlem
Vilken strategi ska man ha för att lura så många som möjligt?
2026-03-31, 15:01
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GudsFarfar
Vilken strategi ska man ha för att lura så många som möjligt?

Förmodligen iscensätta något riktigt jävelskap som mobiliserar polis, insatsstyrka, försvaret och clowner utan gränser.

Sen säger du "april, april".

Kommer nog bli någon rubrik i alla fall.
2026-03-31, 15:02
Avstängd
1 april, kommer det flashback tråd om april skämt.
2026-03-31, 15:40
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grogg-glenn
Nu när woke, blm mm. har förstört västvärlden så har många medier slutat med aprilskämt. Vita vänsterliberala kvinnor som protesterar mot det de egentligen tror de jobbar för är helt galet.
"No Kings", protesterar för islamistdiktaturen Iran. Iranierna själva firar på gatorna för störtandet av regimen.
Venezuela, samma sak. Folket firade på gatorna i USA. Vänsterliberaler var emot. De är alltså emot vad folket vill.
Det handlar om grov TDS.
Det handlar enbart om att säga emot Trump. Hur korkat det än är. Säger Trump att man inte skall äta hundskit så kommer vänsterliberala kvinnor gå till närmsta park och börja äta hundskit.
Vilka medier har slutat med aprilskämt? På vilket sätt är demonstrationerna mot Trumps auktoritära maktcentrering en demonstration för Irans auktoritära styre? Hur har ens aprilskämt med Trump att göra? Snacka om att ha en osund fixering vid Trump (TDS)!

Ett bra aprilskämt tyckte jag var annonsen om en trådlös vattenslang.
2026-03-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Vilka medier har slutat med aprilskämt? På vilket sätt är demonstrationerna mot Trumps auktoritära maktcentrering en demonstration för Irans auktoritära styre? Hur har ens aprilskämt med Trump att göra? Snacka om att ha en osund fixering vid Trump (TDS)!

Ett bra aprilskämt tyckte jag var annonsen om en trådlös vattenslang.

GP och SVT är två som slutat med aprilskämt. Som du svarade på mitt inlägg visar hur borta folk är i huvudet. Sätt dig ner och ta en funderare,
2026-03-31, 16:35
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grogg-glenn
GP och SVT är två som slutat med aprilskämt. Som du svarade på mitt inlägg visar hur borta folk är i huvudet. Sätt dig ner och ta en funderare,
SVT körde aprilskämt förra året iallafall… https://www.tv4.se/artikel/j0sSp2KgwNjSGo3Okcumh/haer-gar-tv4-och-svt-ihop-om-aprilskaemt

Ditt användarnamn är träffande, har du börjat påskfirandet redan?
2026-03-31, 16:37
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Jag brukar lura alla att det är första april den andra april hahahahahahagah
2026-03-31, 16:37
Medlem
psaks avatar
Organisationen Det Fria Sveriges eget hus Svenskarnas hus skrev förra året att de skulle inrätta ett bönerum för muslimer. Det var väl skojigt.

Västnytt här på Västkusten sa för längesedan att Maradona hade värvats till GAIS. Inte lika lyckat.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in