2026-03-30, 16:38
Medlem
Min chef har rätt ofta pratat om övriga personalen med mig. Mest små negativa kommentarer osv. Känns allmänt omogen. Har några gånger fått vibbar av att stämningen i rummet ändras när jag kommer in och misstänker han pratar om mig också. Känns obekvämt, otryggt och oprofessionellt. Trivs för övrigt på arbetsplatsen.
Hur hantera? Byter man jobb finns alltid risken för en likadan.
Citera
2026-03-30, 16:43
Avstängd
Skit i din chef och skvallra inte på dina kollegor, klart han snackar om dig med!
Citera
2026-03-30, 16:45
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Buuuuuuuuuuuuuuu!

Vilken jättebebis. Oftast jättebebisar som är attraherade av chefsyrken.
Citera
2026-03-30, 16:51
Medlem
DylanRieders avatar
Hur hantera? Ja, vad sägs som att hantera det som man bör i exakt alla sociala knepigheter. Prata med människan ifråga.
Citera
2026-03-30, 16:54
Medlem
Förjävligt beteende. Men är väl inte förvånad.

Troligen den typ av chef som aldrig skulle erkänna när man själv gjort något fel, istället börja peka med fingret kring vad alla andra borde gjort bättre.
Citera
2026-03-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DylanRieder
Hur hantera? Ja, vad sägs som att hantera det som man bör i exakt alla sociala knepigheter. Prata med människan ifråga.

Fungerar det att säga till chefen att det är oprofessionellt att prata skit om de anställda?

fifty-fifty skulle jag säga
Citera
2026-03-30, 17:16
Medlem
DylanRieders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Fungerar det att säga till chefen att det är oprofessionellt att prata skit om de anställda?

fifty-fifty skulle jag säga

Kanske det, men är det värt att rygga tillbaka i en sån situation? Kan man ha självrespekten i behåll?

Individuellt såklart, men jag skulle chansa på den första fifty:n. Att prata, dvs.
Senast redigerad av DylanRieder 2026-03-30 kl. 17:22.
Citera
2026-03-30, 17:19
Medlem
Knivur-273s avatar
Det låter som din chef är manipulativ.
Jag hade en arbetskamrat som ville bli chef och var mycket manipulativ, gillade att sätta på kvinnor på arbetsplatsen och när han var full, misshandlade sin "bästa" vän, var känd för att ha varit elak mot sin förra hustru eller kvinna.

En sann psykopat i grunden.

Mig kunde han ej komma nära, för jag kände instinktivt att han var en dålig människa och ville ej mig väl.
Senast redigerad av Knivur-273 2026-03-30 kl. 17:22.
Citera
2026-03-30, 17:25
Medlem
Citat:
Kanske det, men är det värt att rygga att tillbaks i en sån situation? Kan man ha självrespekten i behåll?

Individuellt såklart, men jag skulle chansa på den första fifty:n. Att prata, dvs.

Så gör en rakryggad karl och ingen kalkrygg.
Citera
2026-03-30, 17:29
Medlem
DylanRieders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Så gör en rakryggad karl och ingen kalkrygg.

Jag kan inte avgöra om du håller med mig på riktigt eller är hånfull. Sorry, men det är lite svårt att tolka text ibland.
Citera
2026-03-30, 17:39
Medlem
Citat:
Jag kan inte avgöra om du håller med mig på riktigt eller är hånfull. Sorry, men det är lite svårt att tolka text ibland.

Håller med.
Citera
2026-03-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Skit i din chef och skvallra inte på dina kollegor, klart han snackar om dig med!
Det är inte jag som skvallrar. Han flikar liksom in det här och var.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in