Citat:
Ursprungligen postat av
MissAjDiHiDi
Så är det oxå naturligtvis. Men skolan är nog inte helt oskyldig ändå. Nu behöver inte detta hända på varje skola men vissa skolor kan ha flera läxor varje vecka. Lägg på social media på det samt eventuella träningar.
Nu har jag inga barn men redan på 80 och 90-talet när jag gick i skolan kunde vi ha flera läxor varje vecka så det är inget nytt.
Problemet är nog många gånger aktiviteter som man ska vara på fem sex gånger i veckan, plus läxor och sen hinna med sociala medier och alla serier man måste hinna med. På helgerna så är det cuper, läger och jag vet inte vad.
Jag tror man lägger för stor press på barnen redan från tidig ålder med allt detta och det blir inte längre en laganda och en kul grej att spela innebandy med kompisarna utan man måste hela tiden vara på topp för att bli uttagen till matcher osv.
Detta känns som att det gäller redan från att barnen är i mellanstadieålder idag.
Barnen hinner helt enkelt inte vara barn och leka utan det är något de gör fram till sex år och när de sen blivit sju år så får de sin första telefon och det är svårt att leka när ena handen hela tiden måste hålla i en stor jävla iphone.
Som sagt, 50+ här och jag älskade lego och byggde nog en bra bit upp i högstadiet innan man fick andra intressen då datorer och liknande tog över mer och mer.
Idag slutar som sagt ungarna att leka så fort de kommer in i skolåldern.