2026-03-30, 09:01
Medlem
https://www.falukuriren.se/falun/staller-in-all-undervisning-for-750-elever/

Babberadarn går i taket, blev väl avstängda och kunde inte kontrollera sina känslor, som är standard bland babbarna. Inlåsning, utvisning och tillbaka till grottorna är lösningen !
Citera
2026-03-30, 09:30
Medlem
Så ni menar att en eller flera elever på något sätt har haft en universalnyckel till alla klassrum och personalrum och använt gymnasieskolan som sitt "rage room", ganska långsökt om nu inte någon anställd saknar sina nycklar, normalt är väl alla dörrar låsta? Inga fönsterrutor/dörrar var uppbrutna som jag tolkade artikeln.
Citera
2026-03-30, 09:40
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skatterattsjurist
Så ni menar att en eller flera elever på något sätt har haft en universalnyckel till alla klassrum och personalrum och använt gymnasieskolan som sitt "rage room", ganska långsökt om nu inte någon anställd saknar sina nycklar, normalt är väl alla dörrar låsta? Inga fönsterrutor/dörrar var uppbrutna som jag tolkade artikeln.
Det är bara gömma sig på fredag kväll. Nyckeln är vredet på insidan.
Citera
2026-03-30, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Det är bara gömma sig på fredag kväll. Nyckeln är vredet på insidan.

Fredag eftermiddag - fram till lördag kväll då larmet gick, det är ganska länge för en gymnasieelev att vara borta utan att föräldrarna reagerar? Låsvredet teorin kan man väl räkna bort eftersom det var flera klassrum och personalrum, men vad vet jag man kanske inte låser lokalerna där. Tror på någon anställd, men hade varit småkul om det visade sig vara någon typ av upplägg för försäkringsbedrägeri.
Citera
2026-03-30, 10:10
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skatterattsjurist
Fredag eftermiddag - fram till lördag kväll då larmet gick, det är ganska länge för en gymnasieelev att vara borta utan att föräldrarna reagerar? Låsvredet teorin kan man väl räkna bort eftersom det var flera klassrum och personalrum, men vad vet jag man kanske inte låser lokalerna där. Tror på någon anställd, men hade varit småkul om det visade sig vara någon typ av upplägg för försäkringsbedrägeri.
Jo du har nog rätt, elever kommer ju oftast inte in i personalrummet.
Det kan ha varit någon anställd som var trött på allt.

Försäkringsbedrägeri... det kan faktiskt stämma. Vissa försäkringsbolag kan ju förtjäna det. Om jag hade blivit blåst av ett försäkringsbolag skulle jag nog kunna tänka mig skapa mer jobb för försäkringsbolaget och helg för elever.
Citera
2026-03-30, 12:32
Medlem
TheGretaResets avatar
Ja, kan ju bara bero på den höga andelen norrmän på skolan.
Citera
2026-03-30, 13:33
Medlem
Japp, vikingar som gick bärsärkagång.

Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Ja, kan ju bara bero på den höga andelen norrmän på skolan.
Citera
2026-03-30, 20:51
Moderator
KomissarieBecks avatar
Datum tillagt i rubriken// Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in