2026-03-30, 05:43
Medlem
Citat:
TEHERAN, 28 mars. /TASS/. Islamiska revolutionsgardet (elitenheter inom de iranska väpnade styrkorna (IRGC)) förstörde ett lager med ukrainska antidrönsystem i Dubai, där 21 ukrainska medborgare var utplacerade, uppgav Ebrahim Zolfaghari, talesperson för Khatam al-Anbiyas centrala högkvarter, på lördagen.

"Samtidigt som beskjutningen av skyddsrum för amerikanska befälhavare och soldater i Dubai, vilket orsakade stora förluster, förstördes ett lager med ukrainska antidrönsystem i Dubai för att bistå den amerikanska armén under en gemensam operation av Islamiska revolutionsgardets flyg- och sjöstyrkor, där 21 ukrainare också var stationerade", citerade den iranska statliga tv-kanalen honom.

Den iranska tv-kanalen nämnde aldrig hur allvarliga de skador som ukrainska militärer ådrog sig.

https://tass.com/world/2108375/amp

Herregud… svinen förlorar överallt.

Jag vill uttrycka mina gratulationer till de modiga iranska styrkorna för att ha dödat 21 ukrainska nazistiska soldater.

Varför förlorar svinen alltid, oavsett vilket land de åker till? Jag har aldrig sett dem vinna.
2026-03-30, 06:38
Medlem
Riksreptilens avatar
Ingen andra källa som bekräftat antal döda vad jag hittat än.
Det är dock säkert Iran gör sig tilltagande ovänner med fler grannländer än Ryssland "lyckats" med sedan 2014.

https://www.bbc.com/news/articles/cp86yrq5jy7o

" Meanwhile, state-controlled Aluminium Bahrain said two employees were wounded by an Iranian attack on one of the world's largest aluminium smelting facilities."
2026-03-30, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Ingen andra källa som bekräftat antal döda vad jag hittat än.
Det är dock säkert Iran gör sig tilltagande ovänner med fler grannländer än Ryssland "lyckats" med sedan 2014.

https://www.bbc.com/news/articles/cp86yrq5jy7o

" Meanwhile, state-controlled Aluminium Bahrain said two employees were wounded by an Iranian attack on one of the world's largest aluminium smelting facilities."

Med ovänner så menar du att Iran bombar länder som huserar amerikanska baser där stridsflyg utgår ifrån för att bomba Iran?
Jag tror inte de var så bra vänner från början eftersom man tillåter utländska trupper starta sina anfall från sitt eget lands territorium.

Folk dör tyvärr i krig.
Iran förvånar över kapaciteten att träffa viktiga mål.
2026-03-30, 07:01
Medlem
När folk dör tar vi det med en nypa salt.
Jag sörjer för länder som alltid hamnar i smeten mellan två stormakter.
2026-03-30, 07:07
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Herregud… svinen förlorar överallt.

Jag vill uttrycka mina gratulationer till de modiga iranska styrkorna för att ha dödat 21 ukrainska nazistiska soldater.

Varför förlorar svinen alltid, oavsett vilket land de åker till? Jag har aldrig sett dem vinna.

Ha ha, en nyhetsreferens till ryska TASS?? Du skojar, eller så är du ett rystroll Sicken lirare...

Just nu är det ju ryssarna som förlorar terräng vid fronten. Ryssarna har dålig utrustning, är dåligt utbildade, är omotiverade och försupna. Trist, men ryska soldater blir kanonmat och ryska fartyg blir till bojsänken.
2026-03-30, 07:16
Medlem
KillPus avatar
"Nyheten" sprids av Iran och Mordor. Trovärdighetsvärde är lika med NOLL!
2026-03-30, 07:44
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Blev du först ledsen när nazisterna vart döda? Auuw.

Du menar dom där naziaterna som är allierade med judarna?
Senast redigerad av guderi 2026-03-30 kl. 07:47.
2026-03-30, 07:57
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Ha ha, en nyhetsreferens till ryska TASS?? Du skojar, eller så är du ett rystroll Sicken lirare...

BögBorrow är ett rysstroll. Eller kanske snarare en fullkomligt rabiat liten skränande ryssfascist,som ideligen spyr ut sitt hat mot ukrainare och mot alla andra folk, som vägrar slicka Moder Ryzzlands slattriga, stinkande, flatluskryllande fitta. Och däremellan utbrister äcklet i vodkasluddriga snyftningar över varför det finns sån förfärlig "russofobi" överallt.

Begrunda den bedrövliga figurens verksamhet på FB. Tråd efter tråd där ryssarnas mest utmärkande egenskaper - hat, herrefolksmentalitet och hyckleri - framträder i all sin vidrighet.

(FB) Vad har ryssarna gjort för fel mot västerlänningar?
(FB) 70 % av ukrainska officerare är alkoholister.
(FB) Varför hatar västerländska vänstern Ryssland?
(FB) Ukrainare smetar ner sig själva med skit
(FB) Jag undrar varför finländare har ett sådant hat mot Ryssland.
(FB) Varför krigar ukrainare så brutalt?
(FB) Hur kommer framtiden att se ut för ukrainarna?
(FB) De flesta ukrainare lider av psykisk ohälsa.
(FB) Ukrainare dödar lejon och misshandlar djur.
(FB) Varför hatar västerlänningar Ryssland?
(FB) Varför är den ukrainska nationalismen så extrem?
(FB) Det rysk-ukrainska kriget dödade 700 000 ukrainare.
(FB) Varför vill ukrainare trappa upp kriget?
(FB) Putin: Utan västerländskt stöd kommer Ukraina att kollapsa inom 7 dagar.
(FB) Kommer Ukraina att bli det första europeiska landet som går under på 2000-talet?
(FB) Vad kommer att hända med Polen när kriget mellan Ryssland och Ukraina är över?
(FB) Finns det en möjlighet att Kyiv faller?
(FB) Iran har förklarat krig mot Ukraina.
(FB) Finland upplever just nu en spridning av nazism och russofobi.
(FB) Ryssland är ett framgångsrikt mångkulturellt land.
(FB) Utrikesminister Lavrov hävdar att nazismen gör comeback i väst (2025-07-29)
(FB) Ryssland verkar ha vunnit fullständigt, eller hur?
(FB) Vet utomjordingar om det rysk-ukrainska kriget?
Senast redigerad av Ördög 2026-03-30 kl. 08:09.
2026-03-30, 08:14
Moderator
OYs avatar
Trådens frågeställning hör inte hemma i PU:Mellanöstern.

Citat:
Varför förlorar svinen alltid, oavsett vilket land de åker till?

Tråd låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in