Citat:
Om vi håller oss till detta fallet, så handlar det om en 17-årig tanig och klen tjej (vilket framgår i fup ). Visst kan man raljerar om personer som är psykiskt ostabila / påverkade är svårhanterade, men om du är inläst på fallet så förstår du nog att det är ologiskt att en klen liten tjej ska bli behandlad så här - Oavsett om hon varit påverkad och betett sig illa. Två poliser ska kunna hantera henne, om inte är de inte lämpliga.
Kika i fup och återkom sen, så vi diskuterar fallet - inte i generella termer som i ” de flesta poliser och folk fattar inte ”, för det tillför inget i diskussionen kan jag tycka.
Kika i fup och återkom sen, så vi diskuterar fallet - inte i generella termer som i ” de flesta poliser och folk fattar inte ”, för det tillför inget i diskussionen kan jag tycka.
Ok, framgår det i FUPen att det omöjligt kan ha gått till så som poliserna verkar framföra, alltså att hon föll inte var avsiktligt utan skedde för att hon skulle fösas framåt och i tumultet råkade hon få ett ben framför sig som hon snubblade på? Kan detta scenario verkligen avfärdas?
Se man sen på den galna mängd klipp som finns från polisens arbete världen runt så är det ju inte direkt ovanligt att folk oavsett hur spinkiga de är kan ställa till en helvetes cirkus och vara mycket svårhanterliga fast det kryllar av poliser och väktare, och hela tiden gapandes ”vad har jag gjort då” ” jag har ju inte gjort nåt” fast alla kan se att de betett sig som idioter länge och vägrat lyda polisens order, och provocerat. Sen när polisen agerar så gnyr de om polisvåld och de själva är heeeeelt oskyldiga.