2026-08-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelaN
Om vi håller oss till detta fallet, så handlar det om en 17-årig tanig och klen tjej (vilket framgår i fup ). Visst kan man raljerar om personer som är psykiskt ostabila / påverkade är svårhanterade, men om du är inläst på fallet så förstår du nog att det är ologiskt att en klen liten tjej ska bli behandlad så här - Oavsett om hon varit påverkad och betett sig illa. Två poliser ska kunna hantera henne, om inte är de inte lämpliga.

Kika i fup och återkom sen, så vi diskuterar fallet - inte i generella termer som i ” de flesta poliser och folk fattar inte ”, för det tillför inget i diskussionen kan jag tycka.

Ok, framgår det i FUPen att det omöjligt kan ha gått till så som poliserna verkar framföra, alltså att hon föll inte var avsiktligt utan skedde för att hon skulle fösas framåt och i tumultet råkade hon få ett ben framför sig som hon snubblade på? Kan detta scenario verkligen avfärdas?

Se man sen på den galna mängd klipp som finns från polisens arbete världen runt så är det ju inte direkt ovanligt att folk oavsett hur spinkiga de är kan ställa till en helvetes cirkus och vara mycket svårhanterliga fast det kryllar av poliser och väktare, och hela tiden gapandes ”vad har jag gjort då” ” jag har ju inte gjort nåt” fast alla kan se att de betett sig som idioter länge och vägrat lyda polisens order, och provocerat. Sen när polisen agerar så gnyr de om polisvåld och de själva är heeeeelt oskyldiga.
Citera
2026-08-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ok, framgår det i FUPen att det omöjligt kan ha gått till så som poliserna verkar framföra, alltså att hon föll inte var avsiktligt utan skedde för att hon skulle fösas framåt och i tumultet råkade hon få ett ben framför sig som hon snubblade på? Kan detta scenario verkligen avfärdas?

Se man sen på den galna mängd klipp som finns från polisens arbete världen runt så är det ju inte direkt ovanligt att folk oavsett hur spinkiga de är kan ställa till en helvetes cirkus och vara mycket svårhanterliga fast det kryllar av poliser och väktare, och hela tiden gapandes ”vad har jag gjort då” ” jag har ju inte gjort nåt” fast alla kan se att de betett sig som idioter länge och vägrat lyda polisens order, och provocerat. Sen när polisen agerar så gnyr de om polisvåld och de själva är heeeeelt oskyldiga.

Vaktens version är ju på många vis annorlunda än polisernas. Vakten uppger att det gick till på annat sätt än poliserna. Sen är det inte lätt att svara på om man inte ser filmen. Skulle d vara en olyckshändelse har jag svårt att tro att åklagaren väckt åtal
Citera
2026-08-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelaN
Ja. Tror inte åklagaren väckt åtal om inte videon visar och styrker det som arrestvakten uppger. Polisernas story är märkbart lika och uppenbart att de pratat samman sig kan jag tycka. Den ena måste fan vara mer blind än den andra. Vaktens uppgifter förefaller däremot vara intressanta och motsäger polisernas. Skulle jag gissa utan att veta allt så har denna snut tappat tålamodet ( vilket är fullt mänskligt )och slängt ner tjejen i stengolvet med bakgrund klen tjej som är handfängslad och med spott huva. Det låter som iaf likgiltighet inför ev skador som kan uppstå vid ingripandet. Då anser jag att det finns uppsåt med dessa omständigheter. Det är ingen olyckshändelse. Misshandel bör denna pojke dömas för. Sen hela agerandet i ärendet där de uppger t 17 åringens mamma att hon ”trillat” är ju inte bara felaktigt, fegt och fel utan även en direkt lögn, det visar även på hur de tillsammans skyddar varandra, ynkligt och patetiskt. Samtliga inblandade borde skämmas kan jag tycka. Var fan tog modet vägen? Är dessa unga så rädda att gå emot en kollega? Men stor skylt på ryggen som säger polis ska man ha, det är viktigaste. Jag hoppas samtliga granskas av media

Vilka sopor alltså!🤣🤣🤣
Citera
2026-08-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pemmertz
Vilka sopor alltså!🤣🤣🤣
Snackar fint denna pojk polis i förhör men arrogansen lyser igenom helt klart. Framstår som dryg, arrogant och med hybris.
Citera
2026-08-30, 20:10
Medlem
Flyer6s avatar
Hölls rättegång den 24e? Var någon där?
Citera
2026-09-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Hölls rättegång den 24e? Var någon där?
Pojken friades i TR och ingen av stjärnorna hade på sin kroppskamera😂

Lär ju bli överklagat till Hovrätt tänker jag.
Citera
2026-09-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha85
Pojken friades i TR och ingen av stjärnorna hade på sin kroppskamera😂

Lär ju bli överklagat till Hovrätt tänker jag.
Framför allt lär målsägande överklaga. Uppenbart olämplig för yrket oavsett denna M. Men det fattar han nog inte själv
Citera
2026-09-08, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pemmertz
Framför allt lär målsägande överklaga. Uppenbart olämplig för yrket oavsett denna M. Men det fattar han nog inte själv

Vad heter polisen?
Citera
2026-09-08, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelBlossom
Vad heter polisen?
Ut med namn och bild på tofspoliserna och pojkpolisen! Lider med målsägande, sviken av rättssystemet.
Citera
2026-09-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelBlossom
Vad heter polisen?

B12633-25 allt syns där, fritt att hämta hem från Malmö TR👍

Du kan alltså tappa humöret, slänga ned en 17 årig klen tjej som är handfängslad i stengolv och ljuga och säga ”jag ville inte skada henne” Klart som fan att han borde insett utfallet. Det är en efterhandskonstruktion och skitsnack. Kollegorna håller varandra om ryggen vilka ynkryggar!

Stort allmänt intresse detta fallet och bör prövas av hovrätt
Citera
2026-09-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha85
B12633-25 allt syns där, fritt att hämta hem från Malmö TR👍

Du kan alltså tappa humöret, slänga ned en 17 årig klen tjej som är handfängslad i stengolv och ljuga och säga ”jag ville inte skada henne” Klart som fan att han borde insett utfallet. Det är en efterhandskonstruktion och skitsnack. Kollegorna håller varandra om ryggen vilka ynkryggar!

Stort allmänt intresse detta fallet och bör prövas av hovrätt

Ja, folk borde ut på gatorna och demonstrera mot detta rättsövergrepp. Polisen i fråga borde föregå med gott exempel i egenskap av lagens man, erkänna sitt brott, och ta sitt straff i demokratins och rättssäkerhetens namn. Allt annat är skamligt i en demokratisk stat som Sverige.
Citera
Igår, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurYoughurt
Ut med namn och bild på tofspoliserna och pojkpolisen! Lider med målsägande, sviken av rättssystemet.

Martin Svensson heter den ”icke-aggressiva” stackars polisen som råkade tappa tjejen i golvet så att hon förlorade medvetandet och fick en tandskada.

Från tingsrättens dom i ärendet med Målnummer B 12633-25:

”Martin Svensson, som arbetar som polis, och hans kollega Emma Bengtsson
fick i uppdrag att assistera andra kollegor vid intaget till arresten. Omkring kl.
23.50 tog de emot NN och förde därefter in henne i intaget på
arresten. Väl inne i visiteringsrummet försökte de få NN att sitta
ned på en stol i avvaktan på vidare instruktioner.
Förutom NN, Martin Svensson och Emma Bengtsson befann,
sig även Leon Strand, som arbetar som arrestvakt och som hörts som vittne,
samt poliserna Gabriella Striby Hansen och Evelina Svahn, som tillsammans
hade transporterat NN till arresten, i lokalen. Slutligen befann
sig även stationsbefälet Patricia Molin i lokalen.
I lokalen fanns också en övervakningskamera. Filmen från kameran, som visar
hela händelseförloppet men saknar ljud, har spelats upp under
huvudförhandlingen bakom stängda dörrar. Av filmen framgår inledningsvis
bland annat att Martin Svensson och Emma Bengtsson stod på var sin sida om
NN fram till att hon fördes mot golvet samt att Leon Strand stod
snett framför dem och att han hade sitt ansikte huvudsakligen mot deras håll.
Det framgår också att övriga tre personer, de två poliserna och stationsbefälet,
stod lite mer avsides bakom en skärmvägg av gissningsvis plexiglas. Det
framgår att NN återkommande försökte komma loss genom att
vränga med kroppen, ställa sig upp respektive åla sig ur stolen ner på golvet.
Förutom att trycka tillbaka NN på stolen så satte Martin
Svensson sitt knä på NN:s lår i syfte att få henne sitta kvar i
stolen. Av filmen framgår också att NN föll i golvet samtidigt
som Martin Svensson höll ett grepp om hennes arm. NN var
belagd med handfängsel och hon var iförd en spotthuva. Emma Bengtsson höll
inte i NN och följde inte med i fallet mot golvet. NN låg därefter stilla kvar på golvet, och genom den övriga utredningen
står det klart att hon förlorade medvetandet. Av filmen framgår vidare att det
omedelbart vidtogs åtgärder i syfte att kontrollera NN tillstånd.
De hörda har berättat att ambulans snabbt tillkallades och att NN kördes till barnakuten.
Av journalanteckningar från besöket på barnakuten står bland annat noterat att
NN var tydligt svullen och att en framtand gått av mitt i. Av
fotografier som NN tog dagen efter händelsen framgår att hon
hade en svullnad på ena ögat, rodnad på kinden och en halvt avslagen
framtand. Av journalanteckning gjord några dagar senare, den 22 september,
står antecknat att NN hade svullnad i hela vänster ansiktshalva
samt hematom under vänster öga och till vänster på hakspetsen.”

[Anonymiserade målsägaren]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto