2026-03-29, 16:18
Avslutad
Ja. Det kan vara alltifrån Astrid Lindgrens värld till Hemglass truck simulator eller liknande. Vad är ett svenskt dröm MMORPG spel enligt just dig? Låt oss höra!

Jag börjar med mitt:
En uppföljare till Habbo Hotel
Habbo Hotel Mayhem City
Denna gång har man dessutom skills att lvla i och spelet innehåller PvP samt full loot. BankID krävs vid registrering och permanent död.
Senast redigerad av Skribentminimum 2026-03-29 kl. 16:24.
Citera
2026-03-29, 16:35
Medlem
Voloteas avatar
Rinkeby simulator
Citera
2026-03-29, 16:55
Medlem
Metro 2033 fast i Stockholms tunnelbana.
Citera
2026-03-29, 22:44
Avslutad
Synes julkalender - open world.

Man är Sune, man går till plugget osv. Men sen kan man även gå ut i open world och ligga med brudar som fortfarande var snygga på 90 talet i just 90 talet. Ja jag menar den Sune, inte LGBTQ-Sune som hänger med Abdullah på rasterna och så vidare nej. Riktiga Sune fast open world då också. Med brudar, i en bar. Mums.
Citera
2026-03-29, 23:16
Medlem
Att som svensk gå igenom utanförskapsområden och försöka överleva. Olika uppdrag kan vara att gå in med en ambulans, en polisbil eller brandbil och försöka göra sitt jobb.

Man även ta rollen som brevbärare eller att vara en civil polis som försöker infiltrera ett gäng eller en klan. Det senare verkar dock rätt svårt som svensk.
Citera
2026-03-30, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Att som svensk gå igenom utanförskapsområden och försöka överleva. Olika uppdrag kan vara att gå in med en ambulans, en polisbil eller brandbil och försöka göra sitt jobb.

Man även ta rollen som brevbärare eller att vara en civil polis som försöker infiltrera ett gäng eller en klan. Det senare verkar dock rätt svårt som svensk.
Detta finns ju nästan i svenska FiveM servrar med gta 5. Det är tillomed svenska polisbilar och ambulanser, otroligt. Rekommenderar!
Citera
2026-03-30, 16:50
Medlem
SphericalHamsters avatar
World of Bamsecraft.

Alla karaktärer samlar loot för kunna levla genom att ligga med höga farmor på långa berget.
Citera
2026-03-30, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SphericalHamster
World of Bamsecraft.

Alla karaktärer samlar loot för kunna levla genom att ligga med höga farmor på långa berget.
World Of Göteborgs Rape - Man är i Göteborg och ska undvika att bli våldtagen. Planen är att övertyga socialtjänsten att man faktiskt förtjänar en flytt och kan inte bo kvar i staden längre eftersom alla vill våldta en hela tiden..... Så man måste gå kurser på att skriva en formell ansökan i en skolmiljö som liknar Hogwarts med tusentals timmar och aktiviteter fastän målet bara är att man kan klara spelet genom att skicka in en ansökan till socialtjänsten....

Citera
2026-03-30, 18:54
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352

Det blir svårare och man får mer poäng om man dressar sin karaktär i en "lookmaxad" stil , stajlad frisyr, platinablonderat hår, kraftiga käkben, breda axlar, märkeskläder, premiumsmartphone osv. Kanske ett smycke i form av en gucci-dalahäst runt halsen.

Om man däremot gör sig fet och har fula billiga kläder och är beta-male får man inga poäng. Jag antar det var så jag klarade mig igenom de år jag som etnisk svensk bodde i miljonprogram på järvafältet...(faktiskt, blev jag inte överfallen en enda gång, men det beror nog på hur oerhört "beta" jag är..)
Citera
2026-03-30, 18:56
Medlem
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Runkaballe-simulator.

Bara skapa ett alias med lagom stor kuk och med vissa svårigheter att få stånd och komma sen sitta och spela pingis med andra närvarande som gör samma sak
Citera
2026-03-30, 19:32
Medlem
Hrass avatar
Jag gillade World of Warcraft vanilla (inte Classic, utan riktiga vanilla) men tyckte upplevelsen började luckras upp när...
  • Precis allting blev kartlagt och indexerat. Thottbot, Allakhazam, Wowhead, mm. Inget spännande upptäcka-själv kvar.
  • Community som fanns på servrarna eroderades (t.ex. battlegrounds blev helt cross-server)
  • Grindandet hela tiden började om när nya expansioner kom... Klart det måste komma nytt innehåll, men går det att göra annorlunda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in