2006-09-10, 16:45
Medlem
vinbras avatar
I Loungen finns ingen beskrivning av vilka trådar som ska startas där.
Hur ska man till exempel veta vad som ska vara en Övrigt-tråd och Lounge-tråd?
Citera
2006-09-10, 16:51
Medlem
Ozis avatar
Som jag har förstått det är Övrigt till för seriösa diskussioner som inte passar någon annanstans, medan mer oseriösa diskussioner hör hemma i Loungen.
Citera
2006-09-10, 18:31
Medlem
Det har jag grunnat på också. Men är det som Ozi säger så tackar jag för förtydligandet!
Citera
2006-09-10, 18:39
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozi
Som jag har förstått det är Övrigt till för seriösa diskussioner som inte passar någon annanstans, medan mer oseriösa diskussioner hör hemma i Loungen.

Det var en träffande och korrekt beskrivning. Det bör också noteras att inga trådar flyttas till Loungen. Så om du skapar i typisk Loungetråd i Övrigt så raderas den eller kastas i Papperskorgen istället för att flyttas.
Citera
2006-09-10, 18:49
Medlem
J.Ns avatar
Citat:

Ja som en miljon djurfrågor som uppenbarligen inte förtjänar något eget forum här
Citera
2006-09-10, 18:57
Medlem
woofers avatar
Djurfrågor kan med fördel avhandlas i Jaktavdelningen eller möjligen i matavdelningen
Citera
2006-09-10, 18:59
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Djurfrågor kan med fördel avhandlas i Jaktavdelningen eller möjligen i matavdelningen

Vore bättre att skrota den avdelningen och göra en övergripande typ "Djur och natur"
Citera
2006-09-10, 19:48
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Så var går gränsen mellan seriöst oseriöst?

Tidigare idag skapades till exempel en tråd i Övrigt om att välja att inte öppna dörren när det ringer på. För mig och flera andra som skrev i tråden är det ett seriöst ämne (faktiskt). Det var skönt att finna att fler än jag kände likadant kring det hela.

Dock bedömdes det inte höra hemma i Övrigt utan slängdes i papperskorgen. Jag var inte den enda som var besviken över det.
Citera
2006-09-10, 20:07
Bannlyst
Citat:
Precis.
Sen är det väl mer accepterat med oneliners och skitsnack i loungen. Övrigt ska vara som alla andra forum där man ska hålla sig till topic osv.
Det är iallafall som jag uppfattat det. Sen ska man väl inte gå helt OT i loungen heller men
Citera
2006-09-10, 20:13
Medlem
Ozis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Så var går gränsen mellan seriöst oseriöst?
Bra fråga. Jag antar att det är upp till moderatorerna i de olika delforumen att avgöra den saken. Om nu någon tråd kastas på felaktiga grunder kan man ju ta upp saken i PM med moderatorn. Dessutom går det ju att försöka med en ny tråd i Loungen och hoppas på att den överlever.
Citera
2006-09-10, 20:19
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Dock bedömdes det inte höra hemma i Övrigt utan slängdes i papperskorgen. Jag var inte den enda som var besviken över det.

Blev också förvånad över det, tyckte inte alls det var nån Loungetråd. Lite vaga regler kanske?
Citera
2006-09-10, 20:31
Medlem
Knudsons avatar
Det skulle onekeligen vara intressant att få ett uttalande från någon mod om vad det oseriösa var i tråden "öppna dörren när det ringer på?"
Tråden "Turkar på blocket" osar ju mycket mer seriositet

Här är trådarna:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=372106
http://www.flashback.org/showthread.php?t=372393

Vill också påpeka att jag inte har något emot turktråden. Tycker bara att bägge trådarna passar i övrigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in