Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Tanken med att flytta vissa trådar till loungen är bra. Dock leder detta till att det blir inkonsekvens i besluten om trådarnas öde. Vissa flyttas och andra flyttas inte.
Ja det blir lite inkonsekvent. En av tankarna med att
inga trådar skall flyttas till loungen är att det skall vara konsekvent. Ibland har dock ingen moderator varit online på ett par timmar och en tråd kan ha hunnit att bli ganska lång, då kan det vara synd att förstöra tråden genom att kasta den, varpå jag istället brukar kunna göra ett undantag och istället flytta tråden till loungen istället.
Det kan även vara en tråd som passar bra att sammanfoga med någon befintlig loungetråd. Mindre byrokratiskt och gynnar forumet genom att bra trådar får en chans att överleva. Det är dock ytterst sällan något sådant inträffar måste säga. Frågan är vad som är bäst? Alla felplacerade loungetrådar direkt i papperskorgen, eller flexibilitet som ger utrymme åt undantag när så kan vara befogat?
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Varför inte testa under en period att flytta alla trådar som är "loungematerial"?
Själv tycker jag det är bättre att folk lär sig placera trådarna i rätt forumdel direkt istället. Just forumdelen
övrigt har en rätt hög procent felplacerade trådar. Under en period kastades alla felplacerade trådar där, dock hjälpte det föga. Är man osäker på vart man skall placera tråden kan man alltid skicka pm till en moderator och fråga. Jag brukar få såna pm ibland, eller ja, två,tre stycken har jag iallafall fått.
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Kan tänka mig att modsen i Loungen skulle jubla över att få alla så kallade loungetrådar förpassade dit

Men om dom tycker att det är ok så låter det som en bra idé att börja flytta trådar till loungen. Det behöver ju inte gälla alla seriösa tramstrådar men iaf dom som är påbörjade och där det redan förs en städad diskution.
Jag tycker det verkar vara ett bra förslag. Är det en tråd där diskussionen redan har tagit fart tycker jag en flytt gynnar forumet mer än raka vägen till papperskorgen. Jag skulle gärna se en större flexibilitet i att få flytta trådar till loungen, trådar som håller rätt kvalitet. Dock är det kanske bäst att loungemodsen får säga sitt först.