2026-03-27, 13:12
Medlem
Som ung kvinna var jag mer vänsterorienterad och byggde mina argument utifrån dygdetik och sinnelagsetik. Med stigande ålder och erfarenheter, främst av invandrare, så har jag helt bytt åsikter. Dessa kan jag dock inte lufta fritt då jag arbetar med utbildning inom offentlig sektor. Jag anser att vi borde stoppa invandringen nästintill helt och att vi borde återkalla en stor andel utdelade uppehållstillstånd och tom medborgarskap. Det finns en hög andel invandrare som aldrig kommer att anpassa sig till vår kultur i tillräcklig utsträckning och dessutom kommer många aldrig kunna få jobb. Mest upprörd blir jag över att man inte ser riskerna med enorma kulturförändringar på sikt, dvs att allt som Sverige byggt upp gällande välfärd, jämlikhet, jämställdhet och religionsfrihet riskerar att gå om intet. Men värst är nog gängkriminaliteten som till minst 90% beror på invandrare. Den gör mig så förbannad. Tack vare att invandringen skötts så uselt och resultatet är så fruktansvärt så är jag beredd att stötta åtgärder som jag egentligen inte tycker om men i dagsläget skulle jag stödja nästan hur tuffa förslag som helst för jag har fått nog.
Citera
2026-03-27, 13:20
Medlem
supremanics avatar
Vad har SD att göra med att du börjar ifrågasätta folkutbytet? Tänkte du att det skulle hjälpa att bli sionist och kämpa för Israel och judisk makt?
Citera
2026-03-27, 13:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Som ung kvinna var jag mer vänsterorienterad och byggde mina argument utifrån dygdetik och sinnelagsetik. Med stigande ålder och erfarenheter, främst av invandrare, så har jag helt bytt åsikter. Dessa kan jag dock inte lufta fritt då jag arbetar med utbildning inom offentlig sektor. Jag anser att vi borde stoppa invandringen nästintill helt och att vi borde återkalla en stor andel utdelade uppehållstillstånd och tom medborgarskap. Det finns en hög andel invandrare som aldrig kommer att anpassa sig till vår kultur i tillräcklig utsträckning och dessutom kommer många aldrig kunna få jobb. Mest upprörd blir jag över att man inte ser riskerna med enorma kulturförändringar på sikt, dvs att allt som Sverige byggt upp gällande välfärd, jämlikhet, jämställdhet och religionsfrihet riskerar att gå om intet. Men värst är nog gängkriminaliteten som till minst 90% beror på invandrare. Den gör mig så förbannad. Tack vare att invandringen skötts så uselt och resultatet är så fruktansvärt så är jag beredd att stötta åtgärder som jag egentligen inte tycker om men i dagsläget skulle jag stödja nästan hur tuffa förslag som helst för jag har fått nog.

Jag tror att du är en av många som tänker på samma sätt men tyvärr ”får” man inte yppa det du skriver på vissa arbetsplatser eller sociala sammanhang.

Jag håller med allt du skriver ska tilläggas men som tur är så är jag man plus att min arbetsplats inte är helt PKfierat.
Citera
2026-03-27, 13:24
Medlem
Ruskartuppens avatar
Trollfabriken går på högvarv.

Nej jag tycker inte nazister är något vi ska ha vid makten, så att du blev sur över att en invandrare inte ville ligga med dig, och du tänker rösta på SD är inte lösningen
Citera
2026-03-27, 13:26
Medlem
puterealbas avatar
Jag var i min ungdom vänster, marinerad i "Allas lika värdelöshet" och "Alla är vi från Afrika" etc.. När jag blev äldre började jag sakta men säkert inse att vi faktiskt är olika - på ett inte alltid positivt sätt. Framförallt folk från Mellanöstern visade detta bland annat genom att misshandla mig för att de ansåg att jag är "svenne" (har dock rötter i Rumänien).

När jag senare av en slump hamnade på Avpixlat insåg jag att jag inte var ensam om mina erfarenheter och att det såg mycket värre ut i Sverige än jag kunnat tro och ana. Jag blev Sverigedemokrat.

Med tiden kom jag dock att läsa på i judefrågan och lämnade till slut SD bakom mig, då deras sionistiska ståndpunkt inte faller mig i smaken. Är dock fortfarande vän med en del sverigedemokratiska gräsrötter, som är mer radikala än partiledningen.
Citera
2026-03-27, 13:33
Medlem
Citat:
Är väl sunt att du vaknat upp lite på "äldre" dar.
Belyser väl problemet med att yngre har röstmakt, sätt gärna en gräns på 30 så kanske de hinner mogna lite och få lite erfarenheter.
Kör hårt på SD om de är dem som ligger dig varmast om hjärtat. Tyvärr så tror jag inte ens de kan få bukt med alla problem om andra instanser vägrar inrätta sig.
Citera
2026-03-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Vad har SD att göra med att du börjar ifrågasätta folkutbytet? Tänkte du att det skulle hjälpa att bli sionist och kämpa för Israel och judisk makt?

Märklig kommentar. Sverigedemokraterna har hela 2000talet varnat för den mycket negativa utveckling som invandringen nu har orsakat. Det är Sds politik som andra partier nu härmar och lägger fram som om det vore deras egna idee'r. När samtliga andra partier i två årtionden lamslagit allt politiskt arbete enbart för att mobba ut Sd. Emot väljarnas önskan. Det vänder nu. Det finns hopp när även kvinnor på vänsterkanten ser problemen och förmår tänka logiskt. Kloka och modiga som omvärderar all den känslosås som invandringsdebatten simmat i de senaste 25 åren. Heder åt dig er 🙂
Citera
2026-03-27, 13:45
Medlem
EnflygandeKos avatar
Man brukar ju säga röstar man inte åt vänster som ung har man inget hjärta, röstar man inte höger som gammal har man ingen hjärna.
Citera
2026-03-27, 13:45
Medlem
Ruskartuppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Märklig kommentar. Sverigedemokraterna har hela 2000talet varnat för den mycket negativa utveckling som invandringen nu har orsakat. Det är Sds politik som andra partier nu härmar och lägger fram som om det vore deras egna idee'r. När samtliga andra partier i två årtionden lamslagit allt politiskt arbete enbart för att mobba ut Sd. Emot väljarnas önskan. Det vänder nu. Det finns hopp när även kvinnor på vänsterkanten ser problemen och förmår tänka logiskt. Kloka och modiga som omvärderar all den känslosås som invandringsdebatten simmat i de senaste 25 åren. Heder åt dig er 🙂

Började dock som mer än varningarna från SD under 80-90-talet du bör läsa på ditt partis egen historia
Citera
2026-03-27, 13:49
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Det är bra. Du är nybörjare, men du är nu inne på rätt spår. Fortsätt så.
Citera
2026-03-27, 14:07
Medlem
Förr eller senare ramlar blattepoletten ner för alla.
Citera
2026-03-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskartuppen
Började dock som mer än varningarna från SD under 80-90-talet du bör läsa på ditt partis egen historia
Tröttsamt med bakåtsträvare. Då var det anklagelser om antisionism. Och nu anklgelser om prosionim ? Det var dåligt att vara emot judar på 1990 talet. År 2026 är det dåligt att vara FÖR judar. Den utvecklingen har exploderat med den stora invandringen från mellanöstern. Du tycker du kan debattera Sds politik från 1990talet. Men eftersom du inte är insatt eller ens intresserad av den aktuella politiken från 2020talet och framåt så slösar jag inte min tid mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in