2026-03-27, 15:58
Medlem
sommarlovs avatar
Vi är många som tvingas gå denna utveckling.
Hela världen finns, alla som har det dåligt behöver inte komma hit, det fanns faktiskt ett folk här redan från början.
Citera
2026-03-27, 16:11
Medlem
Jag tror nog arabvärlden passar på nu när vi har ett vilde partier i makten. Splittrad befolkning.
Det kanske är så här ett kaos land skapas, det får vi se hehe
Dom verkar visa ett annat ansikte utåt än vad dom stått för men det kan vara taktik för att nå optimal makt sen kommer sanningen fram.
Citera
2026-03-27, 16:44
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Som ung kvinna var jag mer vänsterorienterad och byggde mina argument utifrån dygdetik och sinnelagsetik. Med stigande ålder och erfarenheter, främst av invandrare, så har jag helt bytt åsikter. Dessa kan jag dock inte lufta fritt då jag arbetar med utbildning inom offentlig sektor. Jag anser att vi borde stoppa invandringen nästintill helt och att vi borde återkalla en stor andel utdelade uppehållstillstånd och tom medborgarskap. Det finns en hög andel invandrare som aldrig kommer att anpassa sig till vår kultur i tillräcklig utsträckning och dessutom kommer många aldrig kunna få jobb. Mest upprörd blir jag över att man inte ser riskerna med enorma kulturförändringar på sikt, dvs att allt som Sverige byggt upp gällande välfärd, jämlikhet, jämställdhet och religionsfrihet riskerar att gå om intet. Men värst är nog gängkriminaliteten som till minst 90% beror på invandrare. Den gör mig så förbannad. Tack vare att invandringen skötts så uselt och resultatet är så fruktansvärt så är jag beredd att stötta åtgärder som jag egentligen inte tycker om men i dagsläget skulle jag stödja nästan hur tuffa förslag som helst för jag har fått nog.

Du har "vaknat" och det kan jag bara gratulera dig för. Det är svårt i ett samhälle där politiker och hela den samlade mediekåren talat om för dig hela livet att du är rasist om du yppar kritik mot vansinnet med massinvandring. Många är fortfarande helt hypnotiserade trots hög ålder men TS är uppenbarligen mer intelligent än så.

Sen håller jag inte med om att SD är lösningen även om det är det minst dåliga vi har i riksdagen. Dom har regerat i 4 år snart och massinvandringen fortsätter i oförminskad takt. SD skulle ha ställt mycket hårdare krav i förhandlingarna men Vinge är enligt mig bara ännu ett sänke för partiet.
Citera
2026-03-27, 16:46
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskartuppen
Trollfabriken går på högvarv.

Nej jag tycker inte nazister är något vi ska ha vid makten, så att du blev sur över att en invandrare inte ville ligga med dig, och du tänker rösta på SD är inte lösningen

Varför känns det alltid som det sitter en liten tjockis på 20 år bakom kontot när man kallar SD nazister? Tycker man underminerar nassarnas riktiga offer.
Citera
2026-03-27, 16:47
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:

Nej jag tycker inte nazister är något vi ska ha vid makten, så att du blev sur över att en invandrare inte ville ligga med dig, och du tänker rösta på SD är inte lösningen

Nazister som är bästa kompisar med Israel och som står för en öppen svenskhet. Dags för dig att fundera på om "nazist" är det rätta ordet att använda i din smutskastningskampanj mot SD
Citera
2026-03-27, 18:00
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
För mig kom vändningen mitt i stormens öga runt 2015 när nyordet "hederskultur" skrevs in i SAOL, helt plötsligt behövde utöka mitt vokabulär med främmande element från jordens mest avlägsna och vidriga hörn.

Detta är ett konstaterande och jag ser inte att du per automatik måste älska SD för att ifrågasätta Reinfeldts "öppna era hjärtan", du måste inte ta ett politiskt ställningstagande för att ifrågasätta massinvandring och nedläggning av kärnkraft, du kan exempelvis ha socialdemokratiska värderingar och ifrågasätta flyktingströmmarna, svårt att hitta ett parti att rösta på bara.

SD har dessutom gnuggat axel med Israel, pissat arbetare i ansiktet och varit med att göra Sverige till en polisstat utan ett resultat att visa upp för landet, så det är jäkligt svårt att gilla något svenskt parti idag.
Citera
2026-03-27, 21:38
Medlem
MrMarios avatar
Citat:

Uppenbarligen.
Tycker du borde vara tydligare och infoga i signaturen att du skriver inläggen för AiP media.
Citera
2026-03-27, 21:59
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Som ung kvinna var jag mer vänsterorienterad och byggde mina argument utifrån dygdetik och sinnelagsetik. Med stigande ålder och erfarenheter, främst av invandrare, så har jag helt bytt åsikter. Dessa kan jag dock inte lufta fritt då jag arbetar med utbildning inom offentlig sektor. Jag anser att vi borde stoppa invandringen nästintill helt och att vi borde återkalla en stor andel utdelade uppehållstillstånd och tom medborgarskap. Det finns en hög andel invandrare som aldrig kommer att anpassa sig till vår kultur i tillräcklig utsträckning och dessutom kommer många aldrig kunna få jobb. Mest upprörd blir jag över att man inte ser riskerna med enorma kulturförändringar på sikt, dvs att allt som Sverige byggt upp gällande välfärd, jämlikhet, jämställdhet och religionsfrihet riskerar att gå om intet. Men värst är nog gängkriminaliteten som till minst 90% beror på invandrare. Den gör mig så förbannad. Tack vare att invandringen skötts så uselt och resultatet är så fruktansvärt så är jag beredd att stötta åtgärder som jag egentligen inte tycker om men i dagsläget skulle jag stödja nästan hur tuffa förslag som helst för jag har fått nog.
Så låt mig recappa lite så att jag förstår vad du skriver. Du stödde alltså massinvandring och mångkultur när du var ung eftersom det kändes bra i magen att vara god och tycka på samma sätt som flocken. När du då tillbringat ett antal år med den typen av emotionell onani och fått din tillfredsställelse så svänger du helt om när du börjar inse att ditt godhetssignalerande inte kommer att gynna din nuvarande och framtida situation. Nu börjar du istället supporta fascistiska stollehögerförslag eftersom din prioritering återigen är dig själv och dina behov precis som förra gången när dina behov av att känna dig god trumfade samhällets funktionalitet.

Du är kort sagt extremt egoistisk och pendlar mellan tvära kast beroende på vad som gynnar dig i stunden. Du har inte alls ”vaknat upp” utan du är samma egocentrerade individ som tidigare, bara det att du kommit på att det som gynnade dig då inte gynnar dig nu och därför hoppar du från den ena extremen till den andra. Du är delaktig till utveckligen av den nuvarande situationen eftersom du röstade för och argumenterade för dess skapande under de år när du njöt av dess frukter. Och nu ångrar du dig och vill göra det ogjort.

Inser du hur rutten du framstår för människor som ser igenom dina argument?
Senast redigerad av Galejan 2026-03-27 kl. 22:04.
Citera
2026-03-27, 22:40
Medlem
Så du gick från att tycka ‘rätt’ för att känna dig god, till att tycka motsatsen för att det gynnar dig mer nu. Samma drivkraft, bara ny riktning.
Du har inte blivit mer insiktsfull – du har bara bytt sida när det passade.
Senast redigerad av 16266 2026-03-27 kl. 22:51.
Citera
2026-03-27, 22:44
Medlem
Pungsvings avatar
När Trump säger en sak, sanningen, blir det plötsligt enklare för svenskar att tänka samma sak. Sanningen är annars förbjuden för svenskar.
Citera
2026-03-27, 22:59
Medlem
Jag har vänt också, fast åt andra hållet. Vänster har jag alltid varit och kommer nog alltid att vara så länge inte högersidan visar nån vilja att få sjukförsäkringen att fungera. Men jag har alltid varit lite "försiktig" med dom ickesvenska, lite rädd kanske eftersom man hört så mycket dåligt.
Men jag fick ett uppvaknande när jag delvis träffade på svenskar som betett sig fruktansvärt illa, och samtidigt träffat många helt underbara invandrarfamiljer. Där någonstans började jag också vara vuxen och insåg att det var dags att växa upp och ta ansvar, och inse att min rädsla för det okända var helt obefogad.

Jag har en rädsla för dom kriminella däremot, för missbrukarna, för dom våldsamma. Men detta är oavsett hudfärg. Dom farligaste situatuonerna jag blivit drabbad av har alltid involverat svenska missbrukare eller våldsamma svenskar. Och jag vet självklart att det finns minst lika många farliga ickesvenskar. Men det betyder inte att dom alla är farliga!
Citera
2026-03-27, 23:32
Medlem
Tundrasparvs avatar
Jag är också kvinna som tidigare varit ganska vänsterorienterad men är numera betydligt mindre vänster än förut. Har fått andra perspektiv och insett att det finns många inom högern som har rimliga tankar och åsikter.

Lever fortfarande utifrån utgångspunkten att man inte kan generalisera och dra alla över en kam. Växte t.ex. upp i närhet till en kurdisk familj, fantastiska på alla sätt och vis. Alla barnen har blivit läkare. Men tycker fortfarande att vi haft för mycket invandring på senare år och framför allt en totalt misslyckad integration. Invandringen borde definitivt minska, vi har ju tagit in oproportionerligt många invandrare. Hatar dock hur både extremvänstern och extremhögern förenas i sitt judehat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in