2026-03-26, 19:51
Medlem
Brain Damages avatar
Det finns en relaterad tråd där gärningsmannen är medverkande i flera mordförsök men som inte specifikt handlar om 17-åringen -> (FB) Man hittad skottskadad i Kuröd, Uddevalla (2025-09-10)

Om detta är fel forum för tråden så flytta den.

17-åring åtalad för uppdrag från Iran och Foxtrot tillhör SD-familj
Citat från 100%
Citat:
Ursprungligen postat av 100%
En 17-åring åtalades på onsdagen för mordförsök mot Irankännaren och statsvetaren Arvi* Khosh*ood. Attentatsförsöket skedde i Khosh*oods hem i Malmö, vilket den misstänkte gärningsmannen sökte upp beväpnad med kniv den 2 september.
*n
Man misstänker ett beställningsjobb från Iran via Foxstrotnätverket.

Båda föräldrarna har haft förtroendeuppdrag för SD men lämnat sina poster, pappan innan mordförsöket och mamman när gärningen blev känd för henne. Hela familjen har nu skyddade identiteter.
Citat:
Efter att artikeln publicerats vill SD förtydliga att paret inte har några förtroendeuppdrag idag. Pappan har inte haft förtroendeuppdrag på flera år. Mamman, som valdes till fullmäktigeledamot i senaste valet, lämnade sina förtroendeuppdrag "på egen begäran" i slutet av oktober.
“De är alltså bara medlemmar idag”, meddelar presschefen i SD.
Inte särskilt goda nyheter för föräldrarna när de fick reda på detta. Inte heller för SD, och det är kring dessa frågor jag tänker mig att diskussionen kan föras.
Senast redigerad av Brain Damage 2026-03-26 kl. 19:53.
Citera
2026-03-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Det finns en relaterad tråd där gärningsmannen är medverkande i flera mordförsök men som inte specifikt handlar om 17-åringen -> (FB) Man hittad skottskadad i Kuröd, Uddevalla (2025-09-10)

Citat från 100%

Båda föräldrarna har haft förtroendeuppdrag för SD men lämnat sina poster, pappan innan mordförsöket och mamman när gärningen blev känd för henne. Hela familjen har nu skyddade identiteter.

Inte särskilt goda nyheter för föräldrarna när de fick reda på detta. Inte heller för SD, och det är kring dessa frågor jag tänker mig att diskussionen kan föras.
Nu har ju båda skeppats från SD, helt rätt, så vad ska diskuteras.
Citera
2026-03-26, 20:00
Avstängd
Om föräldrarna varit sossar så hade det varit rubriker i massmedia. Bra gräv!
Citera
2026-03-26, 20:01
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Det står i TS
Citera
2026-03-26, 20:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
De är fortfarande medlemmar i partiet.
Citera
2026-03-26, 20:03
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Om föräldrarna varit sossar så hade det varit rubriker i massmedia. Bra gräv!
Oroa dig inte det kommer slås upp stort gissar jag. Det finns redan en artikel om det i Expressen men dom hänvisar själva till 100% som källa.
Citera
2026-03-26, 20:05
Medlem
Vitiss avatar
Hoppsan, det där var ju besvärande för familjen.
Jag utgår från att de är blattar, och de SDblattar jag känner till är iranier med skarpt intellekt.
Sedan finns en och annan SDpolack, men polacker är väl inte med i Foxtrot?
Citera
2026-03-26, 20:26
Medlem
Nä men fy bubblan, där sjönk då förtroendet för partiet rejält. Hur kan man som föräldrar med den typen av yrke i dagens samhälle misslyckas så fatalt med uppfostran. Det blir nog under spärren för Åkesson falangen om inte drastiska åtgärder görs och det med bums!

Avskeda alla med barn i partiet! Man vet aldrig vad dom jävlarna kan ställa till med! Se kungahuset i Norge.
Citera
2026-03-26, 20:39
Medlem
Kundalinis avatar
Stört att hänga ut skyttens föräldrar.
Citera
2026-03-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
De är fortfarande medlemmar i partiet.
jo men varför ska man påbörja ett uteslutningsärende när dom inte har några uppdrag längre? rent politiskt har ju föräldrarna inte gjort något fel så svårt att se på vilka grunder de skulle bli utkastade eftersom dom idag bara är medlemmar
Citera
2026-03-27, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeirdRaccoon
jo men varför ska man påbörja ett uteslutningsärende när dom inte har några uppdrag längre? rent politiskt har ju föräldrarna inte gjort något fel så svårt att se på vilka grunder de skulle bli utkastade eftersom dom idag bara är medlemmar

Vadå dom delar ju dna med en brottsling, som dom även är föräldrar till. Lite ajabaja till 17åringen och fängelsestraff för föräldrarna säger jag.

Som när man uppfostrar en hund dåligt säger man ju att det är ägarens fel.
Citera
2026-03-27, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage

Citat från 100%

Det är så här det nästan alltid blir med blattar i Sverige (typ 98 % av blattarna, finns alltid undantag), och det måste SD också lära sig. Den hårda vägen tydligen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in