Citat:
Ursprungligen postat av
ThePrivacyTerms
Tredje generationens invandrare? Pratar vi om barn till barn som invandrat (utan att några svenskar blandat sig i familjeträdet) på vad - 60 talet? Hur många tror du de är? Redan gruppen andra generationen invandrare med två föräldrar födda i utlandet är under 10%. Tredje gen.-gruppen är pytteliten och står INTE för nära 40% av de gängkriminella. Sorry, men det är svenskar (MC-klubbar wtc är ju också med i statistiken).
Att föräldrarna är födda i Sverige på 80-talet räcker. Och jag skrev inte att den gruppen står för nära 40 procent av de gängkriminella, utan "en stor del" av dessa 40 procent.
Hur stor del har jag inte yttrat mig om. Att den gruppen skulle vara "pytteliten" tror jag inte på. Någon jättestor del står den knappast för - ännu.
Men visst, ingen av oss har presenterat någon statistik. För min del lyckas jag inte hitta någon sådan statistik heller, eftersom myndigheterna i vanlig ordning tycks mer intresserade av att mörklägga än att belysa. Således blandar man ihop exempelvis fotbollsfirmor och NMR-medlemmar med det som normala människor kallar "gängkriminalitet", och säger sedan att si och så många av de inblandade i "gängkriminalitet" är svenska medborgare (utan att försöka reda ut hur många som har "utländsk bakgrund" eller, vilket naturligtvis hade varit bäst, exakt vilka länder de har "bakgrund" i).
Varifrån har du dina statistiska uppgifter?
Citat:
Du kan påstå att det är så och jag förnekar inte att invandringen haft en stor inverkan på var vi är idag. Men det är inte ett unikt svenskt fenomen heller på något sätt. Så det är lite väl förenklat att tro att vi skulle lösa alla problem bara vi utvisade kriminella invandrare.
Nej, det skulle inte lösa alla problemen. Men den absoluta merparten av dem skulle lösas genom massiv återvandring.
Och nej, det är inte "unikt svenskt", och det har ingen påstått heller. Men vi har på några korta årtionden gått från att vara en förebild ifråga om trygghet till att vara ett av de värsta länderna i Europa i detta avseende. Vi har fler sprängningar, skjutningar och så vidare än andra jämförbara länder, och det beror på invandringen.