2026-03-24, 16:01
Medlem
Offerviljas avatar
"Mitt namn är Jonas Lindberg och jag är pizzabagare och driver pizzerian The Crust i Gävle. Jag brinner för snabbmaten och framförallt pizza. Den här kanalen är dedikerad till pizzan och allt runt pizza som rör pizza."

https://www.youtube.com/@pizzaakademin/videos

Vad tycker ni om kanalen Pizzaakademin? Jag tycker att Jonas är en väldigt skön och underhållande snubbe.
Citera
2026-03-24, 16:38
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
"Mitt namn är Jonas Lindberg och jag är pizzabagare och driver pizzerian The Crust i Gävle. Jag brinner för snabbmaten och framförallt pizza. Den här kanalen är dedikerad till pizzan och allt runt pizza som rör pizza."

https://www.youtube.com/@pizzaakademin/videos

Vad tycker ni om kanalen Pizzaakademin? Jag tycker att Jonas är en väldigt skön och underhållande snubbe.

Trevligt med en svensk pizzeria måste jag säga.
Citera
2026-03-24, 16:41
Medlem
Noetlovskijs avatar
Kan störa mig lite på hans sätt att förställa sig ibland.

Men jag har hört att pizzorna på The Crust är goda, så får försöka äta där om jag har vägarna förbi Gävle.

Annars helt OK kanal, vissa videor skippar jag, vissa tycker jag är lite mer intressanta.
Citera
2026-03-24, 19:08
Medlem
One2Manys avatar
Han lärde mig att familjepizza är en scam. Respekt.
Citera
2026-03-25, 00:26
Medlem
Onanikrems avatar
Lite löjlig framtoning i sina videos när han försöker vara folklig och rolig. Kunskap har han och jag ser hans videos i bland. Bodde jag i närheten skulle jag kunna köpa en pizza av honom i hans butik.

Han är ok och säkert en jättesnäll kille.
Citera
2026-03-26, 13:47
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Men kom han inte till slut fram till att familjepizza inte var en scam, utan att det faktiskt ändå var något billigare att köpa det? Jag ska titta på de där klippen nu igen här på eftermiddagen.
Citera
2026-03-26, 13:53
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Men kom han inte till slut fram till att familjepizza inte var en scam, utan att det faktiskt ändå var något billigare att köpa det? Jag ska titta på de där klippen nu igen här på eftermiddagen.

Det är billigare att köpa två pizzor än en familjepizza sett till mängden mat du betalar för.

Jag tar en snabb titt på en pizzeria på Foodora som jag brukar beställa från, använder Margherita som referens (men alla pizzor kommer följa samma priskurva).

1 Margherita: 129
2 Margherita 258
1 Familj 319

Här ser vi då att två pizzor är billigare, och dessutom är mer mat för pengarna. Anledningen som vi såg i videon är dels att en pizzaugn inte kan ta emot en större pizza, dels att den tar upp mer utrymme vilket betyder att pizzerian inte kan grädda lika många pizzor på samma tid.
Citera
2026-03-26, 18:48
Avslutad
New Haven pizza verkade trevligt
Citera
2026-03-26, 19:47
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:

Då såg du inte del 2.
Citera
2026-03-26, 19:53
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Då såg du inte del 2.

Nej? Spännande hur man kan förklara bort att 1,5 pizza till ett mycket högre pris än 2 pizzor inte är en scam. Kanske kollar jag på den videon någon gång.
Citera
2026-03-26, 19:56
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Nej? Spännande hur man kan förklara bort att 1,5 pizza till ett mycket högre pris än 2 pizzor inte är en scam. Kanske kollar jag på den videon någon gång.

Det är inte 1,5 pizza i en familjepizza. Inte enligt del 2 av videon, och inte av min egna erfarenhet.
Citera
2026-03-27, 15:08
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Trevligt med en svensk pizzeria måste jag säga.
På "finpizzeriorna" är det inte ovanligt med svenska pizzabagare. När Roy Nader var ute i Stockholm och testade Sveriges bästa pizza så var typ alla pizzerior han besökte antingen svenskägda eller italienskägda.

I den senaste videon gjorde Jonas en Chicken Tikka Masala-pizza. Lite kul!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in