2026-03-27, 15:10
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
På "finpizzeriorna" är det inte ovanligt med svenska pizzabagare. När Roy Nader var ute i Stockholm och testade Sveriges bästa pizza så var typ alla pizzerior han besökte antingen svenskägda eller italienskägda.

I den senaste videon gjorde Jonas en Chicken Tikka Masala-pizza. Lite kul!

Även på Gotland finns en svensk pizzeria. Har även sett det på Västkusten i någon av turistorterna där.
Citera
2026-03-27, 15:11
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Även på Gotland finns en svensk pizzeria. Har även sett det på Västkusten i någon av turistorterna där.

Lilla Napoli i Falkenberg t ex.
Citera
2026-03-27, 15:14
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Lilla Napoli i Falkenberg t ex.

Är inte innehavaren alban, fast ser ut som en svensk?
Citera
2026-03-27, 15:18
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Är inte innehavaren alban, fast ser ut som en svensk?

Tänkte på Ville, dock har han ett finskklingande efternamn.

Aja, nu är vi OT för den här tråden i alla fall.
Citera
2026-03-27, 15:23
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag tycker att han balanserar ”skoj” med schysst info bra. Känns prestigelös och det bevisar han genom att som pizzeriägare (heter det så) våga erkänna att pizza med banan och curry det är minsann världsklass. Även om Kebabpizzorna kommer först.

,
Citera
2026-03-27, 15:27
Medlem
-=Damian=-s avatar
följt honom ett bra tag nu, Underhållande samtidigt som han är väldigt informativ på ett avslappnat sätt.
Jag gör en del pizza hemma själv på grillen och har lärt mig lite knep via honom.

Synd man bor så långt ifrån Gävle - hade gärna testat hans Pizzor - även om jag inte tror det är något superunikt, utan bara bra skit rakt av.
Citera
2026-03-29, 13:34
Medlem
TureJanzons avatar
Något man undrar är ju hur han kan älska att baka pizza så mycket att han även gör det på fritiden??
Citera
2026-05-13, 11:39
Medlem
pyro860s avatar
Skulle slå ihjäl några timmar för en tid sedan i Gävle däribland äta ett mål mat. Hade dock ingen aning om att Jonas hade sin restaurang i Gävle. Hade ju lätt testat i så fall. Han är väldigt kunnig och kan tänka mig att han är väldigt smaksäker. Nåja, nu vet jag det. Får testa hans restaurang nästa gång istället!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in