Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjakungen
Ja, praxis verkar inte stödja TS beskrivning. Finns sannolikt mer bevisning som åberopats av åklagaren.
Folk glömmer ju bort att ett adresserat paket innehållandes droger ger åklagare/polisen möjlighet att vidta tvångsåtgärder såsom husrannsakan, tömning av mobil m.m. Där kan de enkelt hitta en del smått och gott som tillsammans med ett adresserat paket leder till fällande dom.
Inga andra paket, inga andra bevis, inga beslag, inga besök ingen tidigare historik eller något som tyder på brukande.
Det finns alltså ingen stödbevisning, ingenting som pekar mot att det är jag som skulle gjort den här beställningen vilket underläggen från domstolen bekräftar samtidigt som 3 brottmålsadvokater 1 av dem som har fokuserat mycket på just narkotikabrott också styrker.
Kan också säga att det rör ett preparat jag inte ens kände till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Kollar man igenom TS korta historik så handlar allt om droger och personen skriver också att denne brukar beställa hem paket utan problem.
I detta fall kan vi då säga att TS är skyldig till brottet som denne inte vill känna till.
Vi kan lägga ner denna tråd och låta lagen ta hand om TS.
Att jag brukat narkotika vid tillfälle betyder inte att det är jag som lagt denna beställning.
Jävligt enkelt att vara kaxig tills det händer dig eller närstående.
Oskuldspresumtionen är inget att skratta bort.