2026-05-08, 15:37
Medlem
CatOnDopamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Ja, praxis verkar inte stödja TS beskrivning. Finns sannolikt mer bevisning som åberopats av åklagaren.

Folk glömmer ju bort att ett adresserat paket innehållandes droger ger åklagare/polisen möjlighet att vidta tvångsåtgärder såsom husrannsakan, tömning av mobil m.m. Där kan de enkelt hitta en del smått och gott som tillsammans med ett adresserat paket leder till fällande dom.

Inga andra paket, inga andra bevis, inga beslag, inga besök ingen tidigare historik eller något som tyder på brukande.
Det finns alltså ingen stödbevisning, ingenting som pekar mot att det är jag som skulle gjort den här beställningen vilket underläggen från domstolen bekräftar samtidigt som 3 brottmålsadvokater 1 av dem som har fokuserat mycket på just narkotikabrott också styrker.

Kan också säga att det rör ett preparat jag inte ens kände till.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kollar man igenom TS korta historik så handlar allt om droger och personen skriver också att denne brukar beställa hem paket utan problem.

I detta fall kan vi då säga att TS är skyldig till brottet som denne inte vill känna till.

Vi kan lägga ner denna tråd och låta lagen ta hand om TS.

Att jag brukat narkotika vid tillfälle betyder inte att det är jag som lagt denna beställning.
Jävligt enkelt att vara kaxig tills det händer dig eller närstående.
Oskuldspresumtionen är inget att skratta bort.
Citera
2026-05-08, 15:46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Har du låst brevlåda? Hur ser trappuppgång ut, olåsta dörrar ect- samt sannolikheten att ngn beställt i ditt namn i området- mkt spelar in vid dom-

Tror det fanns mer är bara brevet som luktade skumt...
Citera
2026-05-08, 15:56
Medlem
CatOnDopamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Har du låst brevlåda? Hur ser trappuppgång ut, olåsta dörrar ect- samt sannolikheten att ngn beställt i ditt namn i området- mkt spelar in vid dom-

Tror det fanns mer är bara brevet som luktade skumt...

Vill inte outa mig själv för mycket.

Men området och brevlådssituationen är irrelevant enligt min advokat, mottagande av ett brev bevisar inte uppsåt.

Dom måste kunna styrka att en beställning gjorts och det har dom absolut inte kunnat göra utan domen bygger enbart på antaganden som rör brevet och att jag bor på adressen.

Edit:
Vill också tilllägga att jag inte har någon anledning att sitta här o ljuga.
Hade jag gjort den här beställningen och om något som helst bevis presenterats hade jag bara erkänt istället.

I mitt fall är jag inte ens det enda personen skriven på adressen vilket kan få en o ta en rejäl funderare.
Senast redigerad av CatOnDopamine 2026-05-08 kl. 16:14.
Citera
2026-05-09, 12:39
Medlem
FredochFrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatOnDopamine
Vill inte outa mig själv för mycket.

Men området och brevlådssituationen är irrelevant enligt min advokat, mottagande av ett brev bevisar inte uppsåt.

Dom måste kunna styrka att en beställning gjorts och det har dom absolut inte kunnat göra utan domen bygger enbart på antaganden som rör brevet och att jag bor på adressen.

Edit:
Vill också tilllägga att jag inte har någon anledning att sitta här o ljuga.
Hade jag gjort den här beställningen och om något som helst bevis presenterats hade jag bara erkänt istället.

I mitt fall är jag inte ens det enda personen skriven på adressen vilket kan få en o ta en rejäl funderare.

Dömdes du utan huvudförhandling i Tingsrätten @TS? Du skrev tidigt i tråden att dom ville avgöra fallet "skriftligt", ursäktar om detta redan framgår senare i tråden.

Har du dömts mot ditt nekande, på distans, med dessa ringa bevis mot dig så är det verkligen någonting fel med rättstaten, ja.. Jag tycker du ska överklaga, det är inte omöjligt att beviljas prövningstillstånd i hovrätten (kan jag intyga personligen), det kostar ingenting att försöka (förutom eventualla advokatskostnader då), men du är ju oskyldig - så stå på dig!
Citera
2026-05-09, 15:59
Medlem
CatOnDopamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Dömdes du utan huvudförhandling i Tingsrätten @TS? Du skrev tidigt i tråden att dom ville avgöra fallet "skriftligt", ursäktar om detta redan framgår senare i tråden.

Har du dömts mot ditt nekande, på distans, med dessa ringa bevis mot dig så är det verkligen någonting fel med rättstaten, ja.. Jag tycker du ska överklaga, det är inte omöjligt att beviljas prövningstillstånd i hovrätten (kan jag intyga personligen), det kostar ingenting att försöka (förutom eventualla advokatskostnader då), men du är ju oskyldig - så stå på dig!

Ja vi avgjorde det utan huvudförhandling, vilket jag i dagsläget ångrar då dom tydligen slarvar och gör vad fan dom vill.

Jag måste överklaga av flera anledningar, bl.a utgår dom från min inkomst från 6 år sedan vilket inte reflekterar min nuvarande situation.
Dessutom är det flertal skrivfel i rubriceringen av domen vilket gör det oklart hur dom faktiskt bedömt straffskalan.

Så utöver den omvända bevisbördan så vet dom inte ens hur man tar hänsyn till ens ekonomiska situation som ska reflektera ens situation när domen går igenom och inte för dryga 6 år sedan.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in