2026-08-18, 07:55
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Så thaiknullarna har lämnat Afs efter detta uttalande?

Btw, Jonas Nilsson hade härom dagen ett avsnitt som heter "Afs stora dilemma".

https://jonasnilsson.substack.com/p/afs-stora-dilemma-efter-studio-3

Så här skriver Jonas Nilsson:

Jonas förklarar i avsnittet mer vad han menar.
Jaha, och? All politik innebär dilemman. Att etablerade partier nu (i valtider) retoriskt härmar frågor som AfS varit konsekventa i stärker bara AfS trovärdighet. I detta fall blir det dessutom mer ett positivt dilemma eftersom det samtidigt bevisar AfS trovärdighet i dessa frågor, och inte minst, att det kippaägda etablissemanget uppenbarligen ser AfS som ett problem de behöver "lösa" på något vis. Det Jonas kallar "kulturell förskjuting" är just vad sann opositionell/nationalistisk politik handlar om. Det är extremt naivt av Jonas om han tror det toppstyrda packet i M och KD på riktigt menar allvar och kommer ta tag i dessa frågor efter valet.

Jonas gör dessutom en felanalys och motsäger sig själv i det att han ifrågasätter AfS ställningstaganden i det utrikespolitiska, som enligt honom, skulle ligga i konflikt med den inrikespolitiska återvandringsfrågan, sammtidigt som han senare påstår att AfS är ett enfrågeparti i fråga om just återvandring. Mycket märkligt resonerande faktisk?

Jag har f.ö noterat att det drivs just ett ganska subtilt men ändå ökande och fult narrativ "talking point" om att AfS skulle bryr sig mer om utrikespolitik (ex krigen i Ukraina och Iran) på bekostnad av inhemska problem i Sverige. Typ, Kasselstrand är Putinist, han älskar muslimer mer än svenskr, hatar väst etc etc. En retorik som såklart går ut på att stänga just de konsikventiellt avgörande frågor Kasselstrand vågar ta upp. Som att det utrikespolitiska ifråga om invandringen skulle vara helt frikopplat vad som sker internationellt. Vilket såklart är total lögn.
Citera
2026-08-18, 08:16
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Magnus Söderman har en ny artikel:

En granskning av AFS – och ett varningsord till den svenska oppositionen
https://www.magnussoderman.nu/p/en-granskning-av-afs-och-ett-varningsord
Här gör Söderman precis det jag nämner i föregående kommentar. Dvs, sprider det falska narrativet att AfS skulle vara fientliga mot sin "egna civilisations maktblock"., vad fan han nu menar med det. Antagligen NATO och EU, och såklart Söderman käpphäst, jewkraina. Vilka alla är fullkomligt väsenskilda den riktiga europeiska civilsationen.

"här förs NATO och EU in som en del av förklaringen till ett krig som Ryssland just hade inlett"

Han kallar det en "genomlysning"
Senast redigerad av skillnad 2026-08-18 kl. 08:25.
Citera
2026-08-18, 08:25
Medlem
mikkelbergs avatar
Timing!

Varför rösta på något som med all säkerhet inte kommer göra någon skillnad i detta val.

Ska man vara med i "leken", får man väl för fasen satsa 110% långt före valet.

Läs på om historien kring Ny demokrati, Ian Wachmeister och Bert Karlsson. Så ska det se ut!

PR och marknadsföring är a och o!! Hur gör du ifall du vill att ditt instakonto eller hemsida ska bli populär? så enkelt är det.
Citera
2026-08-18, 16:42
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Magnus Söderman har en ny artikel:

En granskning av AFS – och ett varningsord till den svenska oppositionen
https://www.magnussoderman.nu/p/en-granskning-av-afs-och-ett-varningsord
Ultrasionisterna Dan Eriksson och Magnus Söderman fortsätter att attackera och motarbeta världens bästa parti som har världens mest underbara partiledare. Jag älskar Gustav Kasselstrand och skäms så otroligt mycket över att jag har donerat en massa pengar till grisgubbarna i Älgarås och skrivit så mycket positiva saker om dem. Innan Ingrid & Conrad-samarbetet så åkte jag och mitt ex på en utflykt till Upplands landsbygd och pussades och badade i en sjö tillsammans. Sedan blev jag psykiskt sjuk och omöjlig att leva med. Stackars honom. De lurade av mig omkring 180 000 kronor. Förlåt till alla. Anledningen till att jag gjorde så fel är för att jag är rik, ointresserad av politik och kanske även är lite dum i huvudet. Förlåt.. Magnus Söderman har varit nationalist sedan han var 12 år gammal. Idag är han 49 år, så alltså har han varit nationalist under 37 års tid. Hur kan man då vara så här oerhört okunnig och knäppskallig? Eller är han precis som Jimmie Åkesson och de andra i SD köpt?
Citera
2026-08-18, 17:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ultrasionisterna Dan Eriksson och Magnus Söderman fortsätter att attackera och motarbeta världens bästa parti som har världens mest underbara partiledare. Jag älskar Gustav Kasselstrand och skäms så otroligt mycket över att jag har donerat en massa pengar till grisgubbarna i Älgarås och skrivit så mycket positiva saker om dem. Innan Ingrid & Conrad-samarbetet så åkte jag och mitt ex på en utflykt till Upplands landsbygd och pussades och badade i en sjö tillsammans. Sedan blev jag psykiskt sjuk och omöjlig att leva med. Stackars honom. De lurade av mig omkring 180 000 kronor. Förlåt till alla. Anledningen till att jag gjorde så fel är för att jag är rik, ointresserad av politik och kanske även är lite dum i huvudet. Förlåt.. Magnus Söderman har varit nationalist sedan han var 12 år gammal. Idag är han 49 år, så alltså har han varit nationalist under 37 års tid. Hur kan man då vara så här oerhört okunnig och knäppskallig? Eller är han precis som Jimmie Åkesson och de andra i SD köpt?

Vad tycker du om Jonas Nilsson då? Jonas verkar ju tycka att Afs är ett onödigt parti.
Citera
2026-08-19, 20:27
Medlem
skillnads avatar
Marxisten Allard sällar sig till den semitiska skaran och hatar att han "klumpas ihop" med AfS och vill inte ha någonting med dem att göra. Märkbart upprörd kastar han ur sig att de (AfS) får sköta, citat, "sin egen skit". Vilken "skit" är det Allard systar på? Kritiken mot Israel? Kritiken mot USA:s inflytande över svensk politik? Återvandringspolitiken? Har Kasselstrand trampat han på tån eller vad syftar han på?

Kanske inte så konstigt tt den lilla marxisten nu dessutom bjuds in i den mediala värmen där han kan sitta och bjuda ut sina koshermackor till massa lättlurade dumhuvuden.
Citera
2026-08-19, 20:38
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Marxisten Allard sällar sig till den semitiska skaran och hatar att han "klumpas ihop" med AfS och vill inte ha någonting med dem att göra. Märkbart upprörd kastar han ur sig att de (AfS) får sköta, citat, "sin egen skit". Vilken "skit" är det Allard systar på? Kritiken mot Israel? Kritiken mot USA:s inflytande över svensk politik? Återvandringspolitiken? Har Kasselstrand trampat han på tån eller vad syftar han på?

Länk?

Citat:
Kanske inte så konstigt tt den lilla marxisten nu dessutom bjuds in i den mediala värmen där han kan sitta och bjuda ut sina koshermackor till massa lättlurade dumhuvuden.

Ja, Allard är med i DN och hos Henrik Jönsson, vilket Kasselstrand aldrig skulle få vara. Och Allard var ofta med i Riks förr (tills det skar sig), medan Kasselstrand och Afs varit portade från Riks hela tiden.
Citera
2026-08-19, 21:00
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad

Jag har varit lite halvt positiv till Allard, men har nu förstått att han tillhör fienden. Inte ens människor som bor i Örebro bör rösta på honom, utan även för örebroarna är det Alternativ för Sverige som gäller. AFS är det enda vettiga alternativet för alla svenskar i valet den 13 september.
Citera
2026-08-19, 21:14
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag har varit lite halvt positiv till Allard, men har nu förstått att han tillhör fienden. Inte ens människor som bor i Örebro bör rösta på honom, utan även för örebroarna är det Alternativ för Sverige som gäller. AFS är det enda vettiga alternativet för alla svenskar i valet den 13 september.

Jeff Ahl talade med Dan och Magnus igår och förklarade varför han kommer rösta på Örebropartiet. Jeff tvekade mellan SD och Örebropartiet, men har nu bestämt sig för Örebropartiet.

För Jeff, Dan och Magnus är förstås Afs inget alternativ alls.
Citera
2026-08-19, 21:24
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Jeff Ahl talade med Dan och Magnus igår och förklarade varför han kommer rösta på Örebropartiet. Jeff tvekade mellan SD och Örebropartiet, men har nu bestämt sig för Örebropartiet.

För Jeff, Dan och Magnus är förstås Afs inget alternativ alls.
Självklart är Alternativ för Sverige inte ett parti för sionistiska svin som Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jeff Ahl.
Citera
2026-08-19, 21:40
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Självklart är Alternativ för Sverige inte ett parti för sionistiska svin som Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jeff Ahl.

Vart placerar du Nick Alinia då?

Nick sa i Almedalen i somras att han troligtvis kommer rösta på SD.
Citera
2026-08-20, 15:03
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Nej Allard står på våran sida
Han tillhör inte fienden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in